Fenntarthatósági sajtódíj - ismét díjazta a fenntarthatósággal foglalkozó publikációkat a Telekom - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

Fenntarthatósági Sajtódíj - ismét díjazta a fenntarthatósággal foglalkozó publikációkat a Telekom

Budapest, 2014. június 6. 15:00

A kiírók a fenntarthatósággal kapcsolatos környezeti, társadalmi, gazdasági jelenségekről, kezdeményezésekről szóló hazai publikációkat és blogokat díjazták.  A pályázati anyagok alátámosztották a témába vágó kutatás eredményét: ugyan különböző szempontok szerint, de mindenkit megérintenek  ezek a kérdések.

A Telekom és a Fenntarthatósági Média Klub immár harmadik alkalommal díjazta a fenntarthatósági témákkal foglalkozó újságírók, szerkesztők publikációit, legyenek azok akár személyes sorsfordítókról vagy a bolygó helyzetéről szóló történetek.
2013. októbere óta megjelent anyagokkal lehetett pályázni „Alulnézet” kategóriában az egyéni vagy kisebb közösségeket érintő, „Nagylátószög” kategóriában a társadalmi, környezeti, gazdasági jelenségekről szóló, zöld innovációs és edukációs tartalmakkal, és idén először díjazták a felelősen gondolkodók blogjait is.

A fenntarthatósági sajtódíjra a pályázatok a két megközelítésre hasonló arányban érkeztek. A közelképet mutató, egyéni vagy kisközösségeket érintő történetek elsősorban a magazinokban illetve a tévécsatornák lifestyle műsoraiban kaptak felületet, míg a nagylátószög kategóriára érkezett pályázati anyagok megjelenése inkább a gazdasági, közéleti médiafelületeken, hírportálokon jellemző. Évről évre gyarapodik a tematikus blogok száma, nemcsak a témában élharcos civil szervezeti háttérrel, hanem önállóan, egy-egy elkötelezett személy által működtetett felület formájában is.
Alulnézet kategóriában a fogyatékkal élők életmódját naturálisan bemutató cikksorozatával nyert Kempf Zita, a Nők Lapja Café újságírója , a Nagylátószög kategóriában nyertes Hegyeshalmi Richárd az index.hu-n publikált „Ha így megy tovább mind beledöglünk” című írásából kapunk sokkoló státuszjeletnést a klímaváltozásról. Mindkét kategória szerzője félmillió forint pénzdíjat kap a Telekomtól. A háromszázezer forintot érő blog-kategóriadíjat Hagara-Nagy Nóra nyerte a Propolisz – nagyvárosi zöld életérzés bloggal.

A pályázati időszak fél éve közben a kiírók egy újságírói illetve lakossági körben végzett felméréssel bízták meg a TNS Hoffmannt. A fenntarthatósági témákra fókuszáló felmérés egyrészt az olvasókat megérintő és megosztásra ösztönző tartalmakat kereste, ezzel párhuzamosan pedig az újságírói attitűdről adott képet, azaz arról, hogy a sajtó képviselői mit gondolnak a fenntarthatóságról, mint feldolgozandó tartalomról, miről írnak szívesebben, mely „ügyeket”, jelenségeket gondolják olvasói érdeklődés szintjén relevánsnak.
Az eredmény szerint az újságírók többsége úgy gondolja, hogy az olvasókat nem érdekli a fenntarthatóság, azonban rácáfol erre az olvasók számára a témakörön belül népszerűnek számító tartalmak megosztási aránya. A feltételezett fogyasztói érdektelenség részint talán éppen a különböző állásfoglalásoknak köszönhető: amíg a sajtó képviselői inkább a globális dimenziók foglalkoztatják - pl. bolygónk sorsa, fosszilis energia készletek, stb. –, addig a közönséget leginkább a mindennapokhoz kapcsolódó problémák és megoldások érdeklik, azok a lehetőségek, amelyek számukra közvetlenül is elérhetőek. Tény, hogy a téma mindenkit érint és különböző aspektusokból sokakat megérint, azt még kevesen ismerik fel, hogy az egyéni szemléletmódnak milyen szerepe van a nagyobb léptékű változásokat illetően – ez utóbbi némileg a fenntarthatóság fogalmának ismertségi szintjét is reprezentálja, amely a kutatások szerint a magyar lakosság körében még mindig alig húsz százalék.

A Telekom három évvel ezelőtt nyolc médiummal (TV2, RTL Klub, AxelSpringer, Sanoma, Cemp csoport (Index.hu, blog.hu) Origo, Metropol, ClassFM) összefogva alapította meg a Fenntarthatósági Média Klubot, amely küldetéseként a fenntarthatóság szemléletének népszerűsítését fogalmazta meg.

„Mindannyian tudjuk a választ arra a kérdésre, hogy mikor vagyunk leginkább nyitottak a fenntarthatóságról szóló tartalmakra. Akkor, ha értem, mert itt, most, rólam és nekem szól. Ez persze nem jelenti azt, hogy a globális kérdések kevésbé fontosak, éppen ellenkezőleg, azonban a szemléletmód változás az egyéneknél kezdődik. A mi küldetésünk, hogy a lehető legtöbben érezzék, hogy közük van hozzá.” – mondta a díjátadáson Rózsa Iván a Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.
A Fenntarthatósági Média Klub képviseletében György Bence, a TV2 program- és hírigazgatója gratulált a nyerteseknek. „A médiának, az újságírónak az egyénre gyakorolt hatásában van óriási szerepe, abban, hogy mindenkit a maga nyelvén, a maga problémáinak és megoldási lehetőségeinek megvilágításával szólítson meg. Úgy gondolom, hogy ez mindhárom nyertes anyag esetében remekül sikerült.”

A nyertes pályázatok

Alulnézet - Kempf Zita

http://www.nlcafe.hu/ezvan/20131210/fogyatekos-emberek-szex-csaladalapitas-jogok/
http://www.nlcafe.hu/ezvan/20131218/fogyatekosok-szex-czeizel-pop/
http://www.nlcafe.hu/ezvan/20131223/fogyatekos-csaladok-szerelem/

Nagylátószög - Hegyeshalmi Richárd

http://index.hu/tudomany/2014/04/03/ha_igy_megy_tovabb_mind_beledoglunk/

Blog - Hagara Nagy Nóra

http://propolisz.cafeblog.hu/

/static-tr/alkalmazasok/tgallery/xml/10208662.xml
 
Akadálymentes TelekomArra törekszünk, hogy szolgáltatásaink és megoldásaink mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek