Magyarországon a kis cégek mindössze egyharmada van jelen az interneten - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Azonosítás

Sajtóközlemények

Magyarországon a kis cégek mindössze egyharmada van jelen az interneten

Budapest, 2015. szeptember 7. 14:00

Miközben az elektronikus kereskedelem évente az ötödével növekszik, a magyar cégek komoly részének honlapja sincs. A vállalkozók nagy része nem tudja, hogy az internetes jelenlét ma már kis befektetést jelent, amely gyorsan növeli a bevételt és segíthet a költségek csökkentésében is, így hamar megtérül.

Miközben minden kutatás azt mutatja, hogy a kereskedelem egyre nagyobb része zajlik az interneten, és az emberek egyre inkább a neten tájékozódnak, mielőtt vásárolnak, mestert hívnak, vagy épp igénybe vesznek valamilyen szolgáltatást, a hazai vállalkozók nagy része csak magánemberként tekint az internetre, munkaeszközt egyáltalán nem lát benne. Noha, honlappal sikeresebbek lennének, a legkisebb magyar cégek a jelek szerint nem fektetnek be vállalkozóként az interneten való jelenlétbe.

„A kisebb cégek noha látják a honlapok valódi hasznát és hozadékát, nem tudják, hogy mekkora beruházás ez, illetve hogy miként kezdjenek hozzá a webes jelenlét felépítéséhez. A Bell Research legutóbbi adatai szerint 1 a hazai cégek 65 százalékának nincs weboldala, ami egybevág a saját ügyfeleink körében tapasztaltakkal. Szembetűnő a különbség a mikrovállalkozások és a 10-nél több alkalmazottat foglalkoztató cégek között. Jelenleg mintegy 150 ezer olyan kkv működik, amelyik egyelőre nincs fent a neten. Az ő bevételeik is egyszerűen és gyorsan növelhetők lehetnének egy jó weboldallal.” – mondta Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese.

Minél kisebb egy vállalkozás, annál biztosabb, hogy internetes jelenlét nélkül működik – olvasható ki a Bell Research adataiból is. Ez különösen annak fényében érdekes, hogy szinte biztos: a vállalkozó magánemberként rendszeresen használja az internetet, amikor szakembert vagy szolgáltatót keres, vagy gyorsan, olcsóbban szeretne vásárolni. Bár a vállalkozók nagy része okostelefonon intézi céges ügyeit és rendszeresen használ mobilnetet, többségük nem ad arra, hogy cége az interneten is megjelenjen. Az adatok szerint 4800 közepes vállalkozás közül kevesebb, mint húsz százaléka nincs fent az interneten. A 211 ezer kisvállalkozás között viszont hetven százaléknál is magasabb ez az arány. Összességében a magyar vállalkozások kevesebb, mint 35 százaléka rendelkezik honlappal, miközben az Európai Unióban ez az arány 64 százalék.

„Nem tudom, mennyibe kerülne, ezért nem vágok bele” – magyarázza az elutasítást a megkérdezett vállalkozók többsége. Kevesebben vannak, akik azért nem nyitnak az internet felé, mert nem biztosak abban, hogy létre tudják hozni a szükséges felületeket. Pedig a mai megoldásokkal már nagyon egyszerűen létrehozható egy-egy jó honlap, sőt, akár webshop is.

Webáruházat a kutatásban vizsgált vállalkozások kevesebb, mint tíz százaléka üzemeltet. A felmérések szerint a webáruházak népszerűtlenségének oka, hogy a többség a fejlesztést drágának és túl bonyolultnak tartja. Pedig az internetes jelenlét ma már nem a nagyvállalatok kiváltsága, megkerülhetetlen a kisvállalkozások életében. Ezt bizonyítják a magyarországi kiskereskedelmi statisztikák is. 2014-ben öt százalékkal nőtt az összforgalom, az online vásárlások értéke 22 százalékkal emelkedett. A vevők jelentős része a hagyományos vásárlást megelőzően is az interneten néz utána a keresett termékeknek és szolgáltatásoknak, itt hasonlítja össze az árakat.

Azoknak a vállalkozásoknak, akik tervezik, hogy a közeljövőben felteszik a cégüket a netre, a Magyar Telekom most egyszerűen használható szolgáltatást kínál. Mindössze néhány kattintással kerülhet fel az internetre az a vállalkozás, amelyik igénybe veszi a Telekom szeptemberben bevezetett Webkönnyen alkalmazását. A magyar nyelvű útmutatások követésével gyorsan és egyszerűen készítheti el bármely vállalkozás saját profi weboldalát. A divatos, iparáganként különböző tematikus sablonokat kedvük szerint variálhatják, rendezhetik és alakíthatják át, sőt később is pillanatok alatt lehet változtatni a honlap tartalmán - mindezt grafikusi vagy programozói tudás nélkül, rendkívül költséghatékonyan.
A Webkönnyen névű megoldás teljes körű online jelenlétet biztosít mikro, kis- és középvállalkozások számára. A Webkönnyenért elegendő a havi díjat fizetni, nem szükséges hűségidő vállalása sem. A szolgáltatásról bővebb információ, valamint a díjmentesen kipróbálható próbaverzió a www.telekom.hu/webkonnyen oldalon található.

1) Forrás: A Bell Research magyar ICT kutatás, 2014.

 
Akadálymentes TelekomArra törekszünk, hogy szolgáltatásaink és megoldásaink mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek