Egy év alatt hatszorosára nőtt a roaming adatforgalom a Telekom lakossági ügyfelei körében - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

Egy év alatt hatszorosára nőtt a roaming adatforgalom a Telekom lakossági ügyfelei körében

Budapest, 2016. július 22. 11:00

  • A lakossági ügyfélkörben a roaming adatforgalom tavaly júniushoz képest közel hatszorosára, az indított roaming hang forgalom pedig közel háromszorosára nőtt.
  • A roaming hangforgalom Németországban a legnagyobb, majd sorrendben Ausztria, Olaszország, Franciaország és Nagy-Britannia következik.
  • A roaming adatforgalom esetében a sorrend: Németország, Ausztria, Olaszország, Franciaország, Horvátország.
  • Franciaországban idén júniusban négyszer annyi percet telefonáltak az ügyfelek, mint az előző év azonos időszakában, az adatforgalom tekintetében viszont ennél is jelentősebb a növekedés.

Az elmúlt évek során fokozatosan nőtt a roaming hang- és adatforgalom a Telekom ügyfelek körében. A belföldi forgalomhoz hasonlóan a roaming esetén is jóval nagyobb mértékű az adatforgalom növekedése, mint a hangforgalomé. A Telekom lakossági ügyfelei körében a roaming adatforgalom közel hatszorosára, az indított roaming hangforgalom pedig közel háromszorosára nőtt tavaly júniushoz képest. A kimenő SMS forgalom viszont minimálisan csökkent az előző év azonos hónapjához képest. A roaming hang- és adatforgalom ilyen arányú növekedéséhez nagyban hozzájárult a Telekom lakossági ügyfelei számára 2015 májusától elérhető, a Next díjcsomagokhoz választható EU Plusz opció bevezetése. Ezt támasztja alá, hogy az elmúlt három év során 2015 második felében volt a legmagasabb a roaming hang- és adatforgalom.

A roaming forgalomra az erős szezonalitás jellemző. A nyári szabadságok, utazások következtében júliusban és augusztusban kiugró a roaming forgalom. A nyári hónapoknál kisebb mértékben, de az éves átlagnál erősebb még a szeptember és az október a roaming forgalom tekintetében. A téli hónapokban a legalacsonyabb a roaming forgalom. A Telekom lakossági ügyfelei legtöbbet Németországban roamingolnak, ezt Ausztria, Olaszország és Franciaország követi. Az 5. helyen a roaming hangforgalomban Nagy-Britannia áll, míg a roaming adatforgalomban Horvátország. A nyári szezonban az országba látogató magyar turistáknak köszönhetően július-augusztusban a horvátországi roaming forgalom a többszörösére nő a többi hónap forgalmához képest.

Franciaországban idén júniusban négyszer annyi percet telefonáltak az ügyfelek, mint az előző év azonos időszakában, de ennek csak egy része írható a labdarugó Európa-bajnokság számlájára, hiszen más országok esetén is előfordult többszörös növekedés. Az adatforgalom tekintetében viszont ennél is jelentősebb a növekedés Franciaország esetében.  Az elmúlt év során a Telekom lakossági ügyfelei 173 különböző országban roamingoltak, köztük olyan egzotikus országokban, mint Malawi, Szváziföld, El Salvador vagy a Brit Virgin-szigetek.

A kisvállalati ügyfelek körében is hasonló tendencia figyelhető meg, egyre többen merik külföldön is használni a mobiljukat. A kisvállalati előfizetők között az egy évvel korábbihoz képest 1-2 százalékkal volt magasabb azon üzleti ügyfelek száma, akik sms-t küldtek vagy telefonhívást kezdeményeztek külföldön. Radikálisan nőtt ugyanakkor a külföldön is mobilnetezők száma: májusban 84, júniusban majdnem 80%-kal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A növekedés hátterében az egyre kedvezőbb roamingolást biztosító csomagok, köztük az áprilisban bevezetett kisvállalati tarifacsomag, a Next Business Comfort áll, amely egyszerre biztosítja a korlátlan telefonálás élményét és a gondtalan mobilnetezést külföldön is.

 
Akadálymentes TelekomArra törekszünk, hogy szolgáltatásaink és megoldásaink mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek