A Deutsche Telekom mobiljátéka áttörést hozott a demenciakutatás területén - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Azonosítás

Sajtóközlemények

A Neuroscience 2016 konferencián bejelentették: A Deutsche Telekom mobiljátéka áttörést hozott a demenciakutatás területén

Budapest, 2016. november 17. 15:00

Már jóval korábban lehetségessé válik a betegség felismerése és kezelése 

  • A ‘Sea Hero Quest’ mobiljátékot a világon közel 2,5 millió ember játszotta.  A magyarok mintegy 150 ezer letöltéssel járultak hozzá a globális eredményhez.
  • Az első eredmények szerint a férfiak és nők különböző térbeli tájékozódási stratégiákat használnak, és már a korai felnőttkortól hanyatlani kezd a tájékozódási képességünk.
  • A tudósok már azon dolgoznak, hogy a mobiljátékot klinikai környezetben is alkalmazhatóvá tegyék.

A Deutsche Telekom által idén májusban indított ‘Sea Hero Quest’ mobiljáték új távlatokat nyit a demencia kutatásában. A játékot az Alzheimer’s Research intézmény, valamint kutatók és játékfejlesztők együttműködésével fejlesztették. Eddig közel 2,5 millió ember játszotta már a ‘Sea Hero Quest’-et, létrehozva ezzel a világ első viszonyítási alapját az emberi tájékozódás terén. Ezt pedig kulcsfontosságú lépésként értékelik a demencia új, korai diagnosztizálását célzó eszköz kifejlesztése szempontjából. A Sea Hero Quest a világon mindenhol, kortól és nemtől függetlenül tesztelte az emberek tájékozódási képességét, a kutatócsapat pedig San Diego városában, a Neuroscience 2016 konferencián bemutatta a játékkal begyűjtött adatok elsődleges elemzéséből származó eredményeket.

A Telekom ‘Sea Hero Quest’ játéka tükrözi a vállalat világképét, digitális felelősségérzetét valamint innovációs vezető szerepét. “Emberek milliói bocsátottak rendelkezésünkre adatokat, segítve ezzel a demencia elleni küzdelmet. A biztonságos felhőben tárolt, hatalmas mennyiségű adatok révén olyan alapanyagot biztosíthatunk a tudósoknak, amire nagy szükségük van a legkorszerűbb kutatások során. A digitalizáció áttörést jelent a közegészségügyi helyzet javításában”– mondta Tim Höttges, a Deutsche Telekom vezérigazgatója.

Magyarországon 2016. május 5. és június 30. között futott a Magyar Telekom kampánya, amelynek hatására közel 150 ezren töltötték le a ’Sea Hero Quest’ mobiljátékot.

A University College London  intézményben dolgozó Dr. Hugo Spiers vezeti a játékosok által névtelenül rendelkezésre bocsátott adatok elemzését, a University of East Anglia Alkalmazott Demenciakutatási Központjában dolgozó Dr. Michael Hornberger professzorral együttműködve. Az elemzésből származó első adatok alapján kimondható, hogy a korai felnőttkortól kezdve (a mintavétel 19 éves kortól indul) hanyatlásnak indul a tájékozódási képesség, és ez tovább folytatódik az élet során (például a 19 évesek esetén 74 százalékos volt a valószínűsége, hogy elérik a végcélt, míg a 75 évesek körében ez lecsökkent 46 százalékra). Ez a hanyatlási görbe éles ellentétben van a korábban, kisebb mintavétellel (mintegy 100 fővel) lefolytatott vizsgálatok eredményével, melyek arra utaltak, hogy ez a hanyatlás csak későbbi életszakaszban várható.

A kutatási eredmények arra utalnak, hogy az agy tájékozódási képességekért felelős területei fogékonyabbak a demencia okozta leépülésre, mint az emlékezetért felelős területek. Ezért mostantól lehetségessé válhat a demencia kialakulásának diagnosztizálása, még jóval azelőtt, hogy a betegeknél a memóriavesztés tünete mutatkozna. Ilyen módon már jóval korábban lehetségessé válik a pácienseknél a betegség felismerése és kezelése, a jövőbeli gyógyszeres és nem-gyógyszeres kezelések alkalmazása.

A játékban a különböző szintek teljesítését (egy új útvonal kiindulási pontjához vezető visszaút megtalálásának képességét) elemezve kiderült, hogy a férfiak és nők különböző térbeli tájékozódási stratégiákat használtak a feladat teljesítése során.

Jelentős eltérésekre is fény derült az északi, skandináv országok tekintetében (Finnország, Svédország, Norvégia és Dánia), melyek esetében kiemelkedően jónak bizonyult a térbeli tájékozódás képessége, összevetve a mintákat és adatokat nyújtó, összesen 193 ország eredményeivel. Ezen eltérések okainak megértése különösen fontos, mert a diagnosztizálás és kezelés során ezeket is figyelembe lehet venni, pontosabbá és hatékonyabbá téve így a kezelést.

„A digitalizáció hajtómotorját a felhő-alapú technológiák jelentik és a digitális technológiák nagyon ígéretesek az egészségügyi ágazat jövője szempontjából is” – hangsúlyozta Dr. Axel Wehmeier, a Telekom Healthcare Solutions (Egészségügyi Megoldások) területéért felelős igazgatója. „Digitális szakértelmünk, valamint partnereink tudományos tapasztalatai és ismeretei ötvözésével jelentős lépést tettünk a demencia kutatásának területén. A projekt kezdeti eredményei megerősítik, hogy jó irányban haladunk. A kutatás akkor lehet a leghatékonyabb, ha innovatív és különböző szektorokat bevonó együttműködés alapozza meg. Nagy örömmel jelentjük be, hogy a tudósokkal már azon dolgozunk, hogy a Sea Hero Quest klinikai környezetben is alkalmazhatóvá váljon.”

Ennek a folyamatnak részeként, a Sea Hero Quest immár támogathatja a demencia korai felismerését, diagnosztizálását, illetve hatással lehet a demenciás páciensek kezelésére is. A folyamat során a mobiljátékot a páciensek térbeli tájékozódási képességei esetleges javulásának mérésére is fel lehet használni. Felhasználható tehát a kísérleti gyógyszeres kezelések hatékonyságának mérésére is.

Természetesen további adatelemzésre van még szükség, a teljes körű eredmények két év múlva várhatóak. A kutatási eredmények további elemzése hat további demográfiai csoportban fog történni: iskolai végzettség alapján, jobb vagy balkezesség kategóriában, a térbeli tájékozódási képesség saját megítélése alapján, földrajzi környezet alapján, ahol a játékos felnőtt, valamint a napi alvásmennyiség és naponta utazással töltött idő alapján.

A játék továbbra is ingyenesen letölthető az App Store és Google Play áruházakból. A játék során keletkező adatokat továbbra is eljuttatják a résztvevő tudósokhoz – rajtuk keresztül pedig a demenciát kutató közösséghez.

A kezdeményezéssel kapcsolatos további tájékoztatás.

A projekt leírása.

 
Akadálymentes TelekomArra törekszünk, hogy szolgáltatásaink és megoldásaink mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek