A Telekom virtuális valóság játékkal segíti a demenciakutatást - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

A Telekom virtuális valóság játékkal segíti a demenciakutatást - 2 perc játék 5 órányi laboratóriumi kutatást vált ki

Budapest, 2017. augusztus 29. 15:00

sajto_20170829_1.png
  • A Telekom bemutatta az első virtuális valóságon alapuló játékot, amely előmozdítja a demenciakutatást.
  • A VR játék a világszerte közel 3 millió játékos adatait összegyűjtő Sea Hero Quest mobilalkalmazás eredményeire épít.
  • A VR technológiának köszönhetően a kutatók tizenötször pontosabb navigációs adatokkal dolgozhatnak.
  • Lehetővé válik a demenciával érintettekre jellemző tájékozódási problémák mélyrehatóbb és intuitívabb diagnosztizálása.

A Deutsche Telekom valamennyi európai vállalata, köztük a Magyar Telekom is bevezette a világ első olyan VR játékát, amely segíthet a kutatóknak felvenni a harcot a demencia ellen. A ‘Sea Hero Quest’ VR 1   a virtuális valóságon alapuló játékokban rejlő lehetőségeket törekszik kiaknázni a demenciakutatás terén.

A Telekom 2016-ban indította el ‘Sea Hero Quest’ mobiljátékát, amelyet világszerte közel 3 millióan töltöttek le (a legnagyobb ezt megelőző tanulmány mindössze 599 önkéntes adatait ölelte fel), ami több mint 12 ezer év laboratóriumi kutatás volumenének felel meg. Így létrehozta az első globális benchmarkot, viszonyítási alapot az emberi térbeli tájékozódás terén, és az eddigi legátfogóbb demenciakutatási projektet valósította meg.

“A közel 3 millió játékos adatait összegyűjtő Sea Hero Quest mobilalkalmazás sikereit látva büszkék vagyunk rá, hogy szakértő partnereinkre és saját kompetenciáinkra támaszkodva elősegíthetjük a hagyományos orvostudományi kutatatási módszerek továbbfejlesztését” – nyilatkozta Hans-Christian Schwingen, a Deutsche Telekom márkáért felelős vezérigazgató-helyettese.

“A mobiljáték fogadtatása hihetetlenül pozitív volt” –  tette hozzá Hans-Christian Schwingen. “Világszerte emberek milliói mozdultak meg, hogy idejüket és adataikat a jó ügy szolgálatába állítsák. Ahogy egyre többen használják a VR-hoz hasonló új technológiákat, az új és izgalmas tartalom iránti igény egyre nő. Ezt az igényt kívánjuk kiszolgálni, miközben lehetővé tesszük a játékosok számára, hogy részt vegyenek egy globális méretű demenciakutatásban.”

A Sea Hero Quest VR lehetővé teszi a kutatók számára, hogy összevessék az adatokat a Sea Hero Quest mobil app segítségével összegyűjtött adatokkal. Reményeik szerint a mobil alkalmazás által generált adatbázisra építve, a legkorszerűbb VR technológia alkalmazásával jobban megérthetik az emberi térbeli tájékozódás mechanizmusát. Korábban a Sea Hero Quest mobilalkalmazással gyűjtött adatokból 22.5° pontossággal lehetett megállapítani, hogy a játékos milyen irányba fordul, míg a Sea Hero Quest VR környezetében ez 1.5°-ra szűkíthető le, így a kutatók tizenötször pontosabb navigációs adatokkal dolgozhatnak.

Ha valaki mindössze 2 percig játszik a Sea Hero Quest VR játékkal, - a mobiljátékhoz hasonlóan –5 órányi laboratóriumi kutatásnak megfelelő adatot generál. A Sea Hero Quest játék által begyűjtött anonimizált adatokat egy biztonságos szerveren tárolják Németországban, majd ezeket a UCL / UEA csapata elemzi. Az adatok elemzéséből nyert első eredményeket San Diegoban a Neuroscience konferencián mutatták be 2016-ban, és folynak a kísérletek a játék klinikai környezetben történő alkalmazására is.

A projektet a Deutsche Telekom indította útjára, a londoni University College, és az East Anglia Egyetem és az Alzheimer’s Research partneri támogatásával. A játékot a Glitchers független játéktervezőivel együttműködésben fejlesztették.

A Deutsche Telekom ezzel a kezdeményezéssel a technológiai innovációt és a játékok hasznos célok érdekében történő felhasználását kívánja elősegíteni, hangsúlyozva a vállalat felelősségvállalását a digitális fejlődés iránt. A Sea Hero Quest rávilágít, hogy a digitalizáció, különösen a felhőalapú szolgáltatások hogyan támogathatják a tudományt.

A Sea Hero Quest VR a Samsung Gear VR platformján működik, és 2017. augusztus 29-től ingyenesen elérhető az Oculus mobilplatformon. A Sea Hero Quest mobilalkalmazás ingyenesen tölthető le az App Store-ból vagy a Google Play-ből.

Az együttműködő partnerek nyilatkozatai: “Míg a Sea Hero Quest mobilalkalmazás eddig példátlan volumenű adatkészletet adott a kezünkbe, amely segítségével a térbeli tájékozódási képességet gyakorlatilag a teljes populáció szintjén vizsgálhattuk, a VR játék arra alkalmas, hogy az előbbiekre építve a tudatküszöb alatti emberi reakciókat a korábbiaknál jóval precízebben mérjük” - magyarázta Dr. Hugo Spiers, a londoni University College professzora. “A Sea Hero Quest VR segítségével sikerült olyan rendkívül megbízható laboratóriumi kísérleteket is megismételnünk, mint például a ‘Morris Water Labirintus’ (a 2016 évi ‘Brain Prize’ nyertese), amelyek kevésbé valósíthatóak meg videó- vagy mobilformátumban. A VR környezet intuitív természete teszi lehetővé, hogy a kutatás kiterjeszthető olyanokra, akik egy mobilalkalmazás működési módját nem tudják megérteni – mert például nagyfokú demenciában szenvednek.”

Michael Hornberger, az East Anglia Egyetem demenciakutatási professzorának elmondása szerint „ a VR játék a későbbiekben a demenciával potenciálisan érintettekre jellemző tájékozódási problémák még mélyrehatóbb és intuitívabb diagnosztizálását teszi lehetővé. A Sea Hero Quest VR segítségével mérhetjük, hogy a játékos mikor bizonytalanodik el abban, hogy pontosan hol van, mert ilyenkor megáll vagy körülnéz. Így a VR játék kiegészítő adatokat szolgáltathat a Sea Hero Quest mobilalkalmazás adataihoz.”

“Persze már sok kutató végez laboratóriumi kísérleteket VR technológia segítségével” - magyarázta Maxwell Scott-Slade, a Glitchers kreatív igazgatója . “Ugyanakkor ez az első példa arra, hogy a kísérleteket játék platformra helyezték és a tömegpiaci fogyasztókra optimalizálták, ezzel lehetővé téve, hogy a felhasználók tudományosan feldolgozható adatokat generáljanak egy lebilincselő játék segítségével, miközben exponenciálisan növekszik a lefedett minta mérete.”

Tim Parry, az Alzheimer’s Research UK igazgatója szerint “a demencia már most is az egyik legnagyobb egészségügyi kihívás, amivel meg kell küzdenünk, és az előrejelzések szerint 2050-re több mint 130 millió embert fog érinteni a világon. A kutatásban rejlik a lehetőség, hogy pontosabb diagnosztikai módszerek és eredményesebb kezelések álljanak az érintettek és családjuk rendelkezésére. A Sea Hero Quest fogadtatása jól mutatja, hogy az emberek mennyire készek részt venni a kutatásban, és bekapcsolódni a probléma leküzdésére tett erőfeszítésekbe. A Deutsche Telekom ‘Sea Hero Quest’ projektje egy olyan innovatív és különböző tudományágakon átívelő partnerség mintapéldája, amelyre ezen a fontos területen szükség van, ha eredményt akarunk elérni.”

További információk :
http://www.seaheroquest.com
#gameforgood #digitalduty #vr 

Videó: Game Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=pW7PUzhMRcI&feature=youtu.be

Videó: animációs film
https://www.youtube.com/watch?v=20aFnvLSOGg&feature=youtu.be
 

Videó: a projektről
https://www.youtube.com/watch?v=bs1RM-i7SJs

További információ együttműködő partnereinkről:

Alzheimer‘s Research:
www.alzheimersresearchuk.org

Glitchers: www.glitchers.com

University College London (UCL):
www.ucl.ac.uk

The University of East Anglia (UEA):
www.uea.ac.uk


1)  A játék letöltése adatforgalmat generál, további információ: www.seaheroquest.com/hu. 

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek