Technikai okok miatt a Facebook azonosítóval történő belépés átmenetileg nem lehetséges!
Kérjük, belépéshez használd hívószámodat, e-mail címedet vagy MT ügyfélazonosítódat.
Technikai okok miatt a Facebook azonosítóval történő belépés átmenetileg nem lehetséges!
Kérjük, belépéshez használd hívószámodat, e-mail címedet vagy MT ügyfélazonosítódat.

Sajtóközlemények

A diákok csaknem harmada használhatja mobilját a tanórán is

Budapest, 2018. április 17. 13:00

Digitális oktatást népszerűsítő játékot indít a Telekom Csoport

  • A középiskolás diákok nagy többsége rendelkezik saját okos eszközzel, közel harmaduk pedig használja a mobilt tanórán is.
  • Az informatika népszerűsítésén túl, most a digitális oktatást előtérbe helyező versenyt indít a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország.
  • A LEGYÉLTEIS! játék jelentkezése elindult, középiskolásokból és mentor tanárokból álló csapatok mérhetik össze tudásukat és kreativitásukat az öthetes verseny során.

[+]

A digitális eszközök és alkalmazások tanulást segítő használatára és az ezekben rejlő lehetőségekre kérdezett rá a Magyar Telekom megbízásából a Kutatópont által készített országos, reprezentatív kutatás 14 és 18 év közötti diákok körében. A megkérdezett fiatalok nem csupán azt írták le, hogy szerintük melyek egy digitális tanár ismérvei, azt is elmondták, hogy az okos eszközök segíthetik a tananyag megértését és mindenki szívesen használná mobilját tanulásra is.

Szinte minden 16 éves diák rendelkezik saját mobiltelefonnal, közel harmaduk pedig használja a mobilt még tanórán is - derült ki a felmérésből. A középiskolai korosztályban nincs hiány digitális eszközökből: a diákok több mint felének van saját laptopja, 36 százalékának tabletje, mobiltelefonnal pedig már a 14 éveseknek is 93 százaléka rendelkezik.A válaszadók közel felének van olyan tanára, aki élve a MOST lehetőségeivel, digitális megoldásokkal színesíti a tanórát. A diákok persze azt szeretnék, ha ez az arány 100 százalékos lenne. A digitális tanár legfőbb ismérve szerintük, hogy különböző mobil alkalmazásokat használ az órán, elektronikusan adja fel a házit és érdeklődik a legújabb technológiai trendek iránt. A megkérdezett fiatalok 26 százaléka ismer valamilyen tanulást segítő alkalmazást, körükben legnépszerűbbek a nyelvtanulást megkönnyítő applikációk. A diákok úgy látják, hogy elsősorban a természettudományos tantárgyakat, például a matematika vagy fizika órákat lehetne a leginkább feldobni digitális módon.

Instatöri, Prismarajz, Slowmokémia, Excelfoci

A felmérésből kiderült, a diákok szívesen használnák mobiljukat tanulásra is. A Magyar Telekom ezért is döntött úgy, hogy nagy sikerrel futó Legyél Te is Informatikus! programját átalakítva, kibővítve a T-Systems Magyarországgal közösen idén olyan játékot hirdet, amely immár nemcsak az informatikát, hanem szélesebb körűen a digitális eszközökben rejlő edukációs lehetőségeket népszerűsíti.

A 2018-as LEGYÉLTEIS! megmérettetésre középiskolás diákokból és mentortanárukból álló csapatok jelentkezhetnek, akik digitális eszközöket használva különböző tantárgyak mentén oldanak meg olyan feladatokat, ahol a  tárgyi tudás és a kreativitás egyaránt számít. A kölcsönös tanulásra hangolódás jegyében a diákok így új perspektívából ismerhetnek meg egy-egy témakört, míg a tanárok egyes applikációk használatába nyerhetnek betekintést. A verseny végén, közönségdíjért pedig egy, a saját iskolájukat bemutató videót kell elkészíteniük a csapatoknak. Az egyes tantárgyak feladatait szakmai zsűri bírálja el: Kutrovácz László, az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium kémia-biológia szakos vezetőtanára, Balatoni József (Jocó bácsi), történelemtanár, Pálfi György László, a MOME Tervezőgrafika tanszékének docense, és Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója.

„A mai srácok az online világában élnek, ott hallgatnak zenét, ott ismerkednek, barátkoznak, miért ne tanulhatnának is a saját közegükben?!Általában a középiskolások, de a legtöbb felsőtagozatos zsebében is ott lapul egy-egy okos eszköz, amit nem eltenni kell, hanem megfelelő keretek között érdemes használni is őket. Ehhez persze a tanároknak és a diákoknak is folyamatosan fejlődniük kell, és megfelelő kereteket kell biztosítani mindennek. Az infokommunikációs eszközök kinyitják a világot, lehetőséget adnak színesíteni, XXI. századivá tenni a tudományt, az ismeretterjesztést, megfelelő arányban és kontextusba illesztve mindenki több lehet általuk.”  - mondta el a verseny kapcsán Balatoni József, ’Jocó bácsi’, történelemtanár, aki maga is sok digitális megoldást vet be az órái során.

A legjobb megoldásokat beküldő osztályok drónokat és videós eszközöket nyerhetnek. A jelentkezés elindult, a négy diákból és egy tanárból álló csapatok április 28-ig regisztrálhatnak a https://legyelteis.hu/ oldalon.