P3 mérés: A Magyar Telekom mobilhálózatát értékelték a legjobbnak negyedszerre is
Az összetett felmérés során a P3* a hazai mobilhálózatok széles szolgáltatási spektrumát - így a hanghívás sikerességet, a beszédminőséget, a le- és feltöltési sebességet, a webböngészést - vizsgálta abból a célból, hogy az ügyfelek szemszögéből mérje fel a szolgáltatók mobilhálózatainak minőségét. A hálózat júniusban két héten át zajló műszeres mérése során a mérőautók 6000 km-t tettek meg az országban, 11 nagyvárosban, 18 kisebb településen (köztük Berettyóújfalun, Makón, Pakson, Kapuváron, Gyöngyösön) és az azokat összekötő útszakaszokon végeztek méréseket 2G, 3G és 4G cellákon. Az eredményekhez 2500 hang- és 2200 adathívást elemeztek.
A hang- és adatszolgáltatásra vonatkozó mérések mellett a felmérés idén a hálózatminőséget, és a P3 által a teszteléshez gyűjtött, a közvetlenül az ügyfelek eszközeiről származó adatokat is vizsgálta. Utóbbihoz a 2018. 51. hét és 2019. 22. hét között eltelt 24 hét alatt 10 ezer ügyfél készülékéről beérkező több mint 56 millió mintát értékelték ki.
A Magyar Telekom korábban 914 pontos eredménnyel szerezte meg a „Best in test” minősítést a P3 Mobile Benchmark Hungary 08/2018-as felmérése során.
* A P3 egy nemzetközi cég, amely tanácsadással, tervezéssel és teszteléssel foglalkozik. A P3 egyedülálló mérési metódusát – melyet az iparágban sztenderdként alkalmaznak – világszerte több mint 80 országban használják.

