Sajtóközlemények

Felelős vállalat, fenntartható szolgáltatás – A digitalizáció révén az ügyfelek is tehetnek a klímavédelemért

Budapest, 2019. június 5. 12:00

Tavaly már a Magyar Telekom Csoport éves árbevételének 35 százaléka származott fenntarthatóság felé mutató termékből és szolgáltatásból, és országszerte 15 város használta a társaság gazdaságos városüzemeltetést segítő megoldásait. A Telekom a környezetvédelem világnapján kiadott jelentésében ötéves fenntarthatósági stratégiája „félidei” eredményeit foglalta össze.

A Magyar Telekom Csoport 2016-2020 közötti időszakra szóló, ötéves fenntarthatósági stratégiája kiemelt figyelmet szentel a klímavédelemnek, az edukációnak, a fenntartható digitális megoldásoknak, és célul tűzi ki a sokszínű és befogadó vállalati kultúra meghonosítását. A környezetvédelem világnapján kiadott jelentésben a Telekom a stratégia tavalyi évre vonatkozó eredményeit összegzi.


Klímavédelmi tevékenységét tekintve a Magyar Telekom több nemzetközi szervezet tanúsága szerint is az iparág élvonalába tartozik 1 . A társaság 2016 és 2018 között 300 ezer tonna szén-dioxidnak megfelelő üvegházhatású gáz kibocsátásától kímélte meg a légkört. Ez az érték megfelel Szolnok teljes éves kibocsátásának, a „megtakarított” gáz tömege pedig megközelíti az Empire State Building-ét. Hasonlóan kiemelkedő eredmény, hogy a Telekom teljes hazai villamosenergia szükségletét megújuló forrásokból biztosítja. A vállalat az elmúlt három évben 563 MWh megújuló energiát használt fel, ami közel 300 ezer háztartás éves fogyasztásának felel meg. A környezetbarát energiaforrások támogatása érdekében a társaság ingatlanjain napelemrendszerek telepítésébe kezdett, melybe a munkatársakat is bevonta, így a dolgozók egy évre örökbe fogadhattak egy-egy napelem panelt.
[1]Magyarországon például elsőként és egyedüliként a Magyar Telekom rendelkezik a Science Based Target kezdeményezés (SBTi) által elfogadott és hitelesített hosszú távú kibocsátáscsökkentési célokkal.

A Telekom a mindennapos működését is egyre inkább a fenntarthatósági célokhoz igazítja: a vállalatcsoporton belül támogatott távmunka-lehetőség hatására az elmúlt három évben összesen közel 60 évnyi utazási időt és 12 millió megtett kilométert takarítottak meg a munkatársak – mely nagyjából háromszáz Föld körüli utazásnak felel meg. Egyedül a távunka mintegy 800 tonna szén-dioxid kibocsátását előzte meg.

A vállalat ügyfeleit is igyekszik bevonni klímavédelmi tevékenységébe: az ExtraNet Zöld1GB adatbővítő opcióval minden Telekom ügyfélnek lehetősége nyílik 100%-ban megújuló energiával fedezett extra adatmennyiséget vásárolni – amelyhez a szükséges energiát a Telekom napelemrendszere termeli meg.

Edukációs programjaival a vállalatcsoport 2018-ig – a fenntarthatósági stratégiájában eredetileg vállaltnál tízszer több – összesen egymillió embert ért el, s ennek köszönhetően jelentősen bővültek a résztvevők digitális és/vagy fenntarthatósági ismeretei. Az egymillió résztvevő elérésében nagy szerepet vállaltak a társaság munkatársai, akik összesen 37 ezer órát töltöttek önkéntes munkával, mely több mint 150 millió forint elvi hozzájárulásnak felel meg. Ez egy emberre vetítve négy évnyi munkát jelent, napi 24 órában.

A digitális edukációra és iparági utánpótlásra irányuló programok mellett a Telekomnál a fenntarthatóságot célzó, tudatformáló rendezvényeknek is nagy hagyománya van. A 2018-ban már tizenegyedik alkalommal megrendezett Fenntarthatósági Napon közel nyolcezer érdeklődő követte a szakmai beszélgetéseket és járta körbe az interaktív kiállítói teret, ahol a fenntarthatóságban élenjáró szervezetek mutatták be működésüket, kezdeményezéseiket, megoldásaikat.

Fenntartható digitális megoldásokrévén a technológia társadalmi és üzleti célok, valamint a környezet védelmének szolgálatába állítható – a Magyar Telekom Csoport ezt felismerve folyamatosan dolgozik innovatív újítások bevezetésén. A technológiai sikerek között szerepel, hogy tavaly júliusban a társaság Magyarországon elsőként mutatott be valós körülmények között működő 5G hálózatot, valamint országszerte 15 városban közel 30 okosváros megoldást üzemeltet. Tavaly a vállalat árbevételének összesen 35%-a származott fenntarthatóság felé mutató termékből és szolgáltatásból. A smart megoldások közül több jelenleg is része az ügyfelek mindennapjainak. A hello holnap! mobilapplikáció – mint smart adományozási felület – nemcsak a fenntarthatóságot tudatosító alkalmazás, de lehetőséget teremt a Telekom ügyfeleinek arra is, hogy ők döntsenek a vállalat adományozásáról.

A sokszínűségbenrejlő értékek iránt elkötelezett munkaadóként a Telekom számos lépést tett a befogadó vállalati kultúra megteremtéséért. 2018-ban a vállalat emberi jogi képzést indított munkatársai és partnerei körében – mely képzést 2018 szeptemberéig több mint tízezren végezték el. Az eddigi eredményekre alapozva a Telekom idén a hazai nagyvállalatok közül elsőként hozta létre saját, a hazai kulturális közeghez illeszkedő Tudattalan Előítéletek Tudatosítása című belső képzését.

A további eredményekről a Fenntarthatósági Jelentésben olvashat részletesen.

1) Magyarországon például elsőként és egyedüliként a Magyar Telekom rendelkezik a Science Based Target kezdeményezés (SBTi) által elfogadott és hitelesített hosszú távú kibocsátáscsökkentési célokkal.