A Magyar Telekom 2021. második negyedéves eredményei - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

A Magyar Telekom 2021. második negyedéves eredményei

Budapest, 2021. augusztus 10. 17:30

A Magyar Telekom ma közzétette 2021. második negyedévre és első félévre vonatkozó, EU által befogadott Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit.

Főbb eredmények:

Az összbevétel éves összehasonlításban 5,7%-kal, 166,1 milliárd forintra nőtt 2021 második negyedévében , és 3,8%-kal 328,4 milliárd forintra a 2021 első félévében. A távközlési szolgáltatási bevételek mindkét országban tapasztalható emelkedése, különösen a mobil adatbevételek jelentős növekedése, ellensúlyozta a rendszerintegrációs és IT („RI/IT”) bevételek enyhe visszaesését.

  • A mobil bevételek éves összehasonlításban 2021 második negyedévében 8,6%-kal, 93,4 milliárd forintra nőttek a mobil adatbevételek, SMS és készülékértékesítés bevételek további emelkedésének köszönhetően, ami teljes mértékben ellensúlyozta az alacsonyabb kiskereskedelmi hangbevételek hatását.
  • A vezetékes bevételek 2021 második negyedévében éves összehasonlításban 3,7%-kal, 55,1 milliárd forintos szintre nőttek , mivel a szélessávú és TV bevételek mindkét országban tapasztalt további emelkedése teljes mértékben ellensúlyozta a hangalapú bevételek visszaesését.
  • A rendszerintegrációs (RI) és IT bevételek 2021 második negyedévében éves szinten 2,5%-kal csökkentek, 17,7 milliárd forintra, mivel az üzemeltetésből származó bevételek csökkenését túlnyomó részt kompenzálta a magasabb implementációs projekt volumen Magyarországon, míg Észak-Macedóniában a testreszabott megoldási projektekből származó bevételek, a korábbi magas szintről csökkentek éves összehasonlításban.

A közvetlen költségek éves összehasonlításban 3,9%-kal, 69,7 milliárd forintra nőttek 2021 második negyedévében , valamint 3,5%-kal, 138,8 milliárd forintra 2021 első félévében, főként a növekvő összekapcsolási és eszközértékesítési költségek miatt.

  • Az összekapcsolási díjak éves összehasonlításban 16,0%-kal, 6,3 milliárd forintra emelkedtek 2021 második negyedévében, tükrözve a magyarországi, hálózaton kívüli mobil hangalapú és SMS forgalom növekedését, ami a belföldi mobilszolgáltatók felé magasabb összegű kifizetéseket eredményezett.
  • Az RI/IT szolgáltatással kapcsolatos költségek 2021 második negyedévében éves összevetésben összehasonlítható bázist figyelembe véve az árbevétel csökkenésével hasonló mértékben estek.  Egy egyszeri céltartalék könyvelés következtében azonban az RI/IT költségek összességében 12,7 milliárd forintot értek el 2021 második negyedévében.
  • A követelések értékvesztése éves összehasonlításban 11,8%-kal 1,9 milliárd forintra javult 2021 második negyedévében, ami a kedvező magyarországi faktoring eredmények, valamint a COVID-19 járvány kitörésével kapcsolatos egyszeri észak-macedóniai költségek hiányát tükrözi.
  • A távközlési adó éves összehasonlításban stabilan alakult, 6,8 milliárd forintos szinten 2021 második negyedévében, mivel a lakossági szegmensben tapasztalt mobil forgalom további emelkedését ellensúlyozta a valamivel alacsonyabb üzleti előfizetői forgalom.
  • Az egyéb közvetlen költségek éves összehasonlításban 5,2%-kal, 42,0 milliárd forintra nőttek 2021 második negyedévében a készülékértékesítési költségek növekedése, valamint a bővülő ügyfélbázist tükröző magasabb magyarországi TV tartalomdíj kifizetések következtében.

A bruttó fedezet éves összehasonlításban 2021 második negyedévében 7,0%-kal, 96,5 milliárd forintra, 2021. első hat hónap tekintetében pedig 4,0%-kal 189,6 milliárd forintra javult, a távközlési szolgáltatási bevételek magasabb szintjének köszönhetően.

A közvetett költségek éves összehasonlításban 2021 második negyedévében 9,4%-kal, 37,2 milliárd forintra nőttek, ami főként a személyi jellegű költségek emelkedésének hatását tükrözi. 2021 első félévében a közvetett költségek nagyjából stabilan alakultak, 80,1 milliárd forintos szinten, mivel az alacsonyabb végkielégítési költségek és a magasabb egyéb működési bevételek ellensúlyozták az egyéb növelő tényezőket..

  • A személyi jellegű ráfordítások éves összehasonlításban 2,6 milliárd forinttal 20,5 milliárd forintra nőttek 2021 második negyedévében, ami mögött a Magyarországon 2020 júliusában bevezetett általános béremelés, a mindkét országban magasabb végkielégítési költségek, valamint a növekvő teljesítmény prémium költségek álltak. Ezek ellensúlyozták az alacsonyabb átlagos létszám pozitív hatásait. 2021 első félévében a személyi jellegű ráfordítások éves összevetésben enyhén csökkentek, 39,7 milliárd forintra, mivel az éves szinten alacsonyabban alakuló végkielégítési költségek, valamint az alacsonyabb átlagos létszám ellensúlyozta a fenti tételekben mutatkozó növekedést.
  • Az egyéb működési költségek éves összehasonlításban 3,7%-kal, 17,5 milliárd forintra nőttek a negyedév során, mivel a költségoptimalizációs intézkedések pozitív hatását ellensúlyozták az éven belüli szezonalitást tükröző magasabb marketing költségek.
  • Az egyéb működési bevételek 2021 második negyedévében stabilan, 0,8 milliárd forintos szinten alakultak, míg az első félév tekintetében 0,5 milliárd forinttal emelkedtek, ami főként a magyarországi ingatlanértékesítésből származó magasabb bevételeket tükrözi.

Az EBITDA éves összehasonlításban 5,6%-kal, 59,3 milliárd forintra, míg az EBITDA AL 6,1%-kal, 53,2 milliárd forintra emelkedett 2021 második negyedévében, eközben 2021. első félév tekintetében az EBITDA 6,8%, az EBITDA AL pedig 7,0%-kal nőtt éves összehasonlításban, elsősorban a szolgáltatási bevételek és az ebből következő bruttó fedezet növekedésnek köszönhetően.

Az értékcsökkenési és amortizációs költségek éves összehasonlításban 3,8%-kal, 36,7 milliárd forintra emelkedtek 2021 második negyedévében , a Magyarországon 2020 szeptemberében aktivált frekvenciaengedélyek hatása, valamint a rézkiváltási programmal kapcsolatos magasabb amortizációs költségek következtében.

Az adózott eredmény 26,4%-kal 14,5 milliárd forintra nőtt 2021 második negyedévében , valamint éves összevetésben több mint kétszeresére, 24,6 milliárd forintra emelkedett 2021. első hat hónap tekintetében, az EBITDA növekedésének köszönhetően, ami kedvezőbb pénzügyi eredménnyel is társult.

  • A nettó pénzügyi eredmény éves összehasonlításban 1,4 milliárd forinttal javult, és 4,0 milliárd forintos veszteséget ért el 2021 második negyedévében. A javulás elsősorban az összességében pozitív árfolyamhatásnak köszönhető, ami a forint euróval szembeni jelentős, 2021 második negyedévi erősödését tükrözi. Ezek a hatások teljes mértékben ellensúlyozták a kamatköltségek kismértékű, főképp a lízing és frekvenciahasználati jogokkal kapcsolatos növekedését.
  • A nyereségadó éves összevetésben 2021 második negyedévére 5,3%-kal 4,1 milliárd forintra emelkedett, ami az adózás előtti eredmény éves szintű növekedését tükrözi.

A nem irányító részesedésekre jutó eredmény éves összehasonlításban 7,8%-kal 1,0 milliárd forintra nőtt 2021 második negyedévében az észak-macedóniai tevékenységből származó bevételek, illetve nyereségesség növekedésének köszönhetően.

A szabad cash-flow spektrum licensz nélkül (azaz az egyszeri spektrum licensz díjak nélkül) 10,3 milliárd forintot ért el a 2021-es év első hat hónapjában, főleg a javuló EBITDA hatására, ami a bázisidőszakhoz képest 6,9 milliárd forintos növekedést jelent.

Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója így nyilatkozott:

“A járványhelyzet enyhülése miatt a második negyedévben kedvezőbb körülmények között dolgozhattunk vállalatunk célján, Magyarország digitalizációján.  Ennek köszönhetően már 2 millió 750 ezer gigabites elérést kínálunk vezetékes hálózatunkon, valamint folytattuk mobilhálózatunk modernizációs programját is. 5G hálózatunk lakossági lefedettségét országos szinten 10,4%-ra, Budapestet tekintve pedig 33%-ra bővítettük a második negyedév végére. Hálózatainkon meredeken emelkedett az ügyfelek adathasználata, az átlagos havi mobiladatfogyasztás egy év alatt 25%-kal 7,2 GB-ra nőtt, vezetékes ügyfeleink közel negyede pedig már gigabit sebességű internetszolgáltatásra fizet elő. A kis- és középvállalkozások segítésére újabb digitalizációs programot indítottunk ’D terv’ néven a Telekom Hello Biznisz edukációs weboldalon. Ezekkel a fejlesztésekkel a Magyar Telekom 2021 második negyedévében széleskörű árbevétel-növekedést és EBITDA-növekedést ért el. Mindez lehetővé teszi számunkra, hogy magabiztosan tekintsünk a második félév elé, és hogy az eredetileg közölt bevételi és EBITDA növekedési céljaink felett teljesítsünk.".”

 

Főbb pénzügyi mutatók
 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek
X
clearbox ablak bezárása
slideshow megállításaslideshow elindítása