Sajtóközlemények

D vagyis digitalizációs tervek a Telekomtól: könnyen alkalmazható és gyakorlati segítség a KKV-k digitális fejlődéséhez

Budapest, 2021. július 8. 10:00

D terv néven a hazai KKV-k digitális fejlődését segítő programot indít a Telekom a Hello Biznisz edukációs platformján . A járványhelyzet megmutatta, hogy a digitalizáció nem csak a könnyebb boldogulás útja lehet, hanem sokszor az egyetlen is: a vállalkozók ma már tudják, hogy a digitális eszközök, megoldások mennyire fontosak, ám nem minden kisvállalkozás magabiztos még ezek használatában, illetve vannak, akik még idegenkednek tőle.  A Telekom Hello Biznisz D tervek segítségével egyszerűen alkalmazható, másolható gyakorlati útmutatókat, már bizonyított, kész digitális esettanulmányokat kapnak a vállalkozások, amelyek ráadásul bárki számára ingyen elérhetők a program oldalán.

A kezdeményezés alapgondolata, hogy minden vállalkozás digitalizálható: ebben a folyamatban, kis lépésekkel is előrébb juthatunk, hiszen mindig lehet még hatékonyabb digitális módszereket, eszközöket találni, egyszerűsíteni és tovább fejlődni - bármilyen iparágról legyen szó .

A vállalkozások digitális tervei, azaz a D tervek egyrészt az aktuális fogyasztói elvárásokra, másrészt a KKV-kat aktuálisan foglalkoztató kérdésekre és problémákra válaszul készültek. Mindezeket az elmúlt években a Telekom folyamatosan nyomon követte. A vállalat megbízásából 2020 őszén készített reprezentatív 1 felmérésből például kiderült, hogy a fogyasztók elvárása a vállalkozók digitális jelenléte kapcsán növekedett a pandémia óta, hiszen egyre inkább online keresnek szolgáltatókat, a megbízható, transzparens jelenlét a világhálón kulcsfontosságú a választásban.  Egy jól működő honlap, az árak, elérhetőségek megjelenítése, és más felhasználók értékelése kulcsfontosságú egy vállalkozás megítélésben – mutatta meg a kutatás. A most elérhető gyakorlati útmutatókkal a vállalkozók maguk is megléphetik ezeket a sokszor apró digitalizációs fejlesztéseket, külső segítség vagy akár jelentős beruházás nélkül is.

A Telekom Hello Biznisz digitalizációs program megalkotása során a vállalat a Datalyze-zal együttműködve térképezte fel azokat a területeket, témákat, amelyek az elmúlt időszakban leginkább érdekelték a KKV-kat a közösségi média felületeken. Az elsőként elérhető 5 terület, amelyben segítséget nyújtanak a D tervek, a Datalyze által 2019 óta többször megismételt közösségi médiaelemzések alapján készültek, így kiválasztásukhoz az elmúlt két évben több mint 65 000 releváns felhasználó aktivitását vették figyelembe. Az idei, aktuális vállalkozói témakörök meghatározásához pedig 35 000 felhasználó tevékenységét, és több mint 12 ezer bejegyzést vizsgáltak a közösségi médiában és weboldalakon.

Az így kiválasztott témákban, mint a például a Facebook hirdetés elindításában, a hatékony hirdetési szövegek megírásában, az online térben történő pozicionálásban, a keresőoptimalizálásban vagy a közösségi marketing-stratégia kialakításában felkért szakértők nyújtanak gyakorlati segítséget egy-egy vállalkozás digitális fejlesztésének lépésről lépésre történő bemutatásával. Az elérhető tudásanyag pedig az aktuális igények alapján további témákban folyamatosan bővül a jövőben.

A Telekom Hello Biznisz D tervek mindegyike valós üzleti sikertörténetre épül, amelyekből bárki könnyedén meríthet vállalkozása digitális fejlesztéséhez. Megjelennek olyan kipróbált sikerreceptek, amelyekkel egy magyar vállalkozás üzleti értelemben is előre tudott lépni. Az érdeklődő KKV-k továbbá digitalizációs terveket is kapnak, amelyeket követve – akár mások megoldásait másolva, azokból tanulva - egyszerű lépésekben növelhetik eredményességüket.

A Telekom régóta elkötelezett a KKV-k támogatása mellett, a Hello Biznisz vállalkozásfejlesztő tartalmaival, klubjával és online közösségeivel sok éve azon dolgozik, hogy a meggyőző példák, a jó gyakorlatok, a bevált digitális megoldások minél szélesebb körben ismertté váljanak.  Emellett a platform aktuális információkkal, inspirációs anyagokkal is várja a fejlődni vágyókat, legyen szó akár aktuális adózási kérdésekről, a vezetői készségek fejlesztéséről, vagy épp digitális praktikákról.

„A Telekomnál hiszünk abban, hogy a digitalizációval mindenki előrébb léphet, és minden vállalkozás digitalizálható. Ezért indítottuk el a Telekom Hello Biznisz D terv digitalizációs programot, amely a kkv-k számára könnyen testre szabható, gyakorlatias segítséget ad.” - fogalmazott Szabó Béla a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs igazgatója.

1) A 800 fős – a magyar internetezőkre nem, kor, végzettség és lakóhelytípus szerint reprezentatív – kutatásban 18-65 év közöttieket kérdeztek meg online kérdőíves módszerrel