Új, iparági szintű ökológiai mobiltelefon minősítési rendszer indul - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

Új, iparági szintű ökológiai mobiltelefon minősítési rendszer indul

Budapest, 2021. május 25. 08:00

  • A Deutsche Telekom, az Orange, a Telefónica, a Telia Company és a Vodafone új fogyasztói minősítést vezet be a fenntarthatóbb mobiltelefonok beazonosítása érdekében
  • Az Eco Rating 2021. júniustól kezdődően 12 gyártó készülékeire kerül bevezetésre Európában
eoc_rating_hu.png

2021. május 25. - Európa öt vezető mobilszolgáltatója közös, iparági szintű ún. Eco Rating minősítési rendszert vezet be, melynek segítségével könnyen beazonosíthatóvá és összehasonlítóvá válnak a fogyasztók számára a leginkább fenntartható mobiltelefonok, ezzel is ösztönzve a beszállítókat, hogy csökkentsék készülékeik környezeti hatását.

Az Eco Rating kezdeményezést a Deutsche Telekom, az Orange, a (az O2 és a Movistar márkanevek alatt működő) Telefónica, a Telia Company és a Vodafone közösen hozta létre, hogy a kiskereskedelemben egységes és pontos tájékoztatást nyújtsanak az okos- és hagyományos mobiltelefonok gyártásának, használatának, szállításának és ártalmatlanításának környezeti hatásáról. Az Eco Rating lehetővé teszi a szolgáltatók és ügyfeleik számára, hogy ösztönözzék a telefonok még szélesebb körének minősítését, ezzel is mutatva a fenntarthatóbb elektronikai termékek iránti igényt.

Az Eco Rating kezdeményezés keretében 12 mobiltelefon márka új készülékeinek értékelése történik, és a jövőben várhatóan továbbiakat is bevonnak a minősítés körébe.  A kezdeményezést elindító partnerek: Bullitt (CAT és Motorola strapatelefonok), Doro, HMD Global - Home of Nokia Phones, Huawei, MobiWire, Motorola / Lenovo, OnePlus, OPPO, Samsung Electronics, TCL / Alcatel, Xiaomi és ZTE.

A mobilszolgáltatók 2021 júniusától kezdődően a működési területük szerinti 24 európai országban 1 kezdik el az Eco Rating címkék bevezetését az értékesítési pontokon. Az ügyfelek az új weboldalon - www.ecoratingdevices.com - tájékozódhatnak a kezdeményezésről és a besorolás módszertanáról.

A részletes értékelést követően minden egyes mobiltelefon készülék egy számított értéket kap a maximális 100-as Eco Rating pontból, amely a készülék teljes életciklusa során fellépő környezeti hatást jellemzi.  Az Eco Rating címke feltünteti a mobileszközök fenntarthatóságának öt kulcsfontosságú elemét, melynek keretében tájékoztatást ad a készülék tartósságáról, javíthatóságáról, újrahasznosíthatóságáról, továbbá klíma- és erőforrás-hatékonyságáról.

Az öt mobilszolgáltató vezérigazgatója - Tim Höttges (Deutsche Telekom), Stéphane Richard (Orange), José María Álvarez-Pallete (Telefónica), Allison Kirkby (Telia Company) és Nick Read (Vodafone Group) - közösen üdvözölte az Eco Rating elindítását:

"A fenntarthatóbb jövő építése közös felelősségünk, ezért úgy gondoljuk, hogy itt az ideje egy harmonizált, az egész iparágra kiterjedő Eco Rating rendszer bevezetésének, amely javítja az átláthatóságot és segít tudatosítani az ügyfeleinkben az általuk választott telefonok környezeti hatását.”

"Nagyon várjuk, hogy a jövőben további gyártókat és távközlési szolgáltatókat üdvözölhessünk az Eco Rating kezdeményezés résztvevői körében, és reméljük, hogy a minősítés az egész iparágat arra ösztönzi majd, hogy felgyorsuljon az áttérés egy minél inkább körforgásos modellre a mobiltelefonok esetében."

Az Eco Rating módszertan

Az Eco Rating a készülékgyártók által szolgáltatott információk felhasználásával, 19 különböző kritérium alapján egységes, objektív értékelési módszert alkalmaz, melynek figyelembevételével minden egyes készülékre egy pontszámot állapít meg.  Ezen túlmenően az Eco Rating öt kulcsfontosságú területen nyújt tájékoztatást:

  • Tartósság - A készülék robusztussága, az akkumulátor élettartama, valamint a készülékre és alkatrészeire vonatkozó garancia ideje.
  • Javíthatóság - A minősítés megállapítja, hogy a készülék mennyire egyszerűen javítható, ideértve a mobiltelefon design-t, illetve az olyan támogató aktivitások vizsgálatát, melyek a termék javíthatóságával, újrafelhasználhatóságával és frissíthetőségével növelhetik a termék élettartamát. A magasabb pontszám azt jelzi, hogy az adott szempontok támogatottak.
  • Újrahasznosíthatóság - Azt vizsgálja, hogy mennyire jól visszanyerhetők és szétszerelhetők az eszköz alkatrészei, ideértve az ehhez szükséges információk meglétét, illetve azt is, hogy milyen mértékben újrahasznosíthatók a készülékhez felhasznált anyagok.
  • Klímahatékonyság - Az eszköz teljes életciklusa során kibocsátott üvegházhatású gázok mennyisége.  Minél jobb a pontszám, annál kisebb az éghajlatra gyakorolt hatás.
  • Erőforrás-hatékonyság - A vizsgálati szempont az eszközben felhasznált ritka nyersanyagok (pl. az elektronikus alkatrészek gyártásához szükséges arany) mennyisége alapján az erőforrások kimerülésére gyakorolt hatást értékeli; minél jobb a pontszám, annál kisebb a készülék alapanyagfelhasználásra gyakorolt hatása.

Az Eco Rating módszertana a korábbi környezetvédelmi kezdeményezések során összegyűjtött iparági ismeretekre és legjobb gyakorlatokra épül.  A kezdeményezés az IHOBE (gazdasági fejlődésre, fenntarthatóságra és környezetvédelemre szakosodott köztulajdonban lévő ügynökség) műszaki támogatásával és felügyeletével, a készülékgyártók részvételével, az Európai Unió, az ITU-T, az ETSI és az ISO legújabb szabványainak és iránymutatásainak felhasználásával, valamint egyes esetekben új paraméterek bevezetésével került kidolgozásra.

1) Az Eco Rating a következő európai országokban kerül bevezetésre: Albánia, Ausztria, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Észak-Macedónia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Horvátország, Írország, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Montenegró, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia és Törökország.

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek
X
clearbox ablak bezárása
slideshow megállításaslideshow elindítása