Mobilhálózata modernizációjával készül a Telekom a drasztikusan növekvő adatforgalomra - Teljesen lekapcsolta 3G mobilhálózatát a szolgáltató - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

Mobilhálózata modernizációjával készül a Telekom a drasztikusan növekvő adatforgalomra - Teljesen lekapcsolta 3G mobilhálózatát a szolgáltató

Budapest, 2022. július 1. 11:30

Lekapcsolta 3G hálózatát a Magyar Telekom, amely a mai naptól már sehol nem érhető el. Az ügyfelek nem maradnak szolgáltatás nélkül ezt követően sem: a közel országos lefedettségű, a korábbi technológiáknál jobb ügyfélélményt nyújtó 4G hálózat továbbra is rendelkezésre áll mind a hang-, mind az adatforgalom céljára. A legfeljebb 3G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek hangforgalmát a meglévő 2G hálózat veszi át. A Magyar Telekom a jövő igényeire is felkészül, idén is folytatja 2020-ban elindított, több éves hálózatmodernizációs programját, amelyben partnere az Ericsson Magyarország. A korszerűsítés célja a szolgáltatásminőség fenntartása és fejlesztése, valamint a kapacitásnövelés. A hálózatmodernizáció és az annak során használt 5G-képes eszközök fontos előfeltételei az 5G hálózat földrajzi kiterjesztésének középtávon.

Július 1-től már sehol az országban nem érhető el a Telekom 3G hálózata. A szolgáltató a hálózat kihasználatlansága miatt döntött a lekapcsolás mellett, hiszen ügyfélkörét tekintve a teljes hangforgalom 2,3%-a, az adatforgalomnak pedig mindössze 0,84%-a zajlott már csak ezen hálózaton. Az ügyfelek természetesen nem maradnak szolgáltatás nélkül ezt követően sem: a közel országos lefedettségű, a korábbi technológiáknál jobb ügyfélélményt nyújtó 4G hálózat továbbra is az ügyfelek rendelkezésére áll mind a hang-, mind az adatforgalom céljára. A legfeljebb 3G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek hangforgalmát a meglévő 2G hálózat tudja átvenni.

Lubor Zatko, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese így nyilatkozott: „A 3G hálózat lekapcsolása egy logikus lépés a mobiltechnológia fejlődésében. Fontos látni, hogy a változással nem elveszünk valamit az ügyfelektől, hanem a korszerűbb technológia segítségével jobb minőségű szolgáltatást érhetnek el azzal, hogy átváltanak a 4G/5G hálózatokra. Egy másik pozitív hozadéka a technológiaváltásnak és az ahhoz kapcsolódó kommunikációnak, hogy olyan ügyfeleket is elértünk, akik eddig csak nyomógombos telefont használtak, és kevésbé voltak fogékonyak a digitalizáció nyújtotta lehetőségekre.”

Kollár Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Frekvencia- és Azonosítógazdálkodási Főosztályának vezetője kiemelte: „Napjainkban az okostelefon a mindennapi kapcsolattartás alapvető eszköze lett, amely egyre kevésbé a telefonálás, és egyre nagyobb mértékben a tájékozódás, online kapcsolattartás, kommunikáció, szórakozás, a munka és a tanulás fontos eszköze is egyben. A gyors és megbízható adatforgalmat biztosító 4G-hálózatok üzemeltetése és a további fejlődést kínáló 5G-hálózatok bevezetése, a sikeres digitális átalakulás megkerülhetetlen az ország versenyképességét illetően. Mindehhez a szolgáltatók, az állami szereplők, az egyetemi szféra, szakmai szervezetek és a piac együttműködésére van szükség. A 3G kivezetés megvalósítása fontos mérföldkő a digitalizációs folyamatban, egyben örömteli példa az együttműködésre.”

A vállalat döntésében nem elhanyagolható a környezetvédelmi szempont sem: tekintettel a 2G/4G közel országos lefedettségére egy redundáns hálózat, az alig használt 3G lekapcsolása mindenképpen energiamegtakarítást jelent. Ráadásul a korszerűbb technológiák hatékonysága jobb, az 1 byte eljuttatására fordított energia jelentősen csökkent az elmúlt időszakban, hiszen a 4G esetén ez csak kb. ötöde a 3G-nél szükséges energiának. Emellett a korlátos frekvenciakészlet szempontjából hatékonyabb kihasználást jelent, ha a 3G lekapcsolása következtében felszabaduló sávokat a korszerűbb 4G/5G szolgáltatásra lehet használni.

A lekapcsolás előtt a Telekom több körben, SMS-ben kereste meg azon ügyfeleit, akiket a változás leginkább érinttet. Aki régebbi, több éves készülékkel rendelkezik, és még nem tette meg, annak érdemes ellenőriznie, hogy SIM-kártyája és készüléke 4G-képes-e, és hogy készülékbeállítása támogatja a 4G/5G hálózat használatát. Ehhez a Telekom praktikus segítséget nyújt weboldalán.

Aki 4G- vagy 5G-képes készülékre cserélné 3G-s telefonját, annak érdemes kihasználnia az NMHH (Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság) Netre fel! mobilkészülékcsere-támogatási programjában igényelhető bruttó 20 ezer forintos támogatást, amely a Telekom üzleteiben is kérhető.

Tekintettel az adatfelhasználás intenzív növekedésére (2022 első negyedévében az átlagos havi használat elérte a 8,7 GB-ot, ami az előző év azonos időszakához képest 30%-kos növekedést jelent), a Magyar Telekom a jövő igényeire is felkészül. Idén is folytatja 2020-ban elindított, több éves hálózatmodernizációs programját, amelyben partnere az Ericsson Magyarország. A korszerűsítés célja a szolgáltatásminőség fenntartása és fejlesztése, valamint a kapacitásnövelés. A hálózatmodernizáció és az annak során használt 5G-képes eszközök fontos előfeltételei az 5G hálózat földrajzi kiterjesztésének középtávon. (A Telekom 5G szolgáltatása jelenleg Budapest és Budaörs mellett 28 Balaton parti településen, valamint hat megyeszékhelyen - Zalaegerszeg, Debrecen, Szeged, Kecskemét, Szombathely, Győr - érhető el. Az 5G hálózat lakosságra vetített, kültéri lefedettsége a fővárosban 33%, országosan pedig 10,6%.)

A modernizáció részeként korszerűsítik a mobilkommunikációs bázisállomásokat, ez nemcsak az aktív és passzív rádiótechnikai eszközöket érinti, hanem az azok elhelyezéséhez és működéséhez szüksége teljes infrastruktúrát is magába foglalja. A szolgáltató ezzel olyan technológiai képességeket teremt, amelyek lehetőséget adnak akár azonnali, akár későbbi szolgáltatásbővítésre az adott állomásokon és országosan. Nagy előnye a korszerűbb hálózatnak a rugalmassága, az ügyféligényekre való gyorsabb és testreszabottabb reagálás képessége.


A Magyar Telekom az elmúlt 6 évben több mint 300 milliárd forintot költött Magyarországon mobil- és vezetékes hálózatainak infrastruktúrafejlesztésére.

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek