Véghajrában a Telekomnál a 3G mobilhálózat lekapcsolása – A leginkább érintett ügyfeleket közvetlenül is értesítette a szolgáltató

Jó ütemben, a tervek szerint halad a Magyar Telekom 3G hálózatának fokozatos lekapcsolásával, amely július 1-től már sehol nem lesz elérhető. Az ügyfelek természetesen nem maradnak szolgáltatás nélkül azt követően sem: a közel országos lefedettségű, a korábbi technológiáknál jobb ügyfélélményt nyújtó 4G hálózat továbbra is az ügyfelek rendelkezésére áll mind a hang-, mind az adatforgalom céljára. A legfeljebb 3G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek hangforgalmát a meglévő 2G hálózat tudja átvenni. A leginkább érintett ügyfeleket a Telekom a változásokról SMS-ben, több körben is értesítette, valamint tájékoztatásukat egy honlappal is segíti.

A Telekom több körben, SMS-ben keresi meg azon ügyfeleit, akiket a változás leginkább érinthet: akik az elmúlt időszakban mobilinterneteztek a 3G hálózaton, és a készülékbeállításuk, a régi SIM kártyájuk vagy a legfeljebb 3G-képes készülék használata miatt a lekapcsolás után nem érnék el a Telekom mobilinternet szolgáltatását. Ezen felül a Telekom létrehozott egyweboldalt

„Fontos számunkra, hogy ügyfeleinket folyamatosan tájékoztassuk a 3G hálózat lekapcsolásából adódó változásokról, és hogy praktikus segítséget nyújtsunk számukra ahhoz, hogy a technológiaváltást követően is elérjenek minden kívánt szolgáltatást. Biztosak vagyunk benne, hogy a 3G-ről 4G/5G mobiltechnológiára való váltás mindenki számára kézzel fogható előnyökkel jár, legyen szó mobilnet sebességről vagy általános szolgáltatásminőségről” – mondta el Méry Katalin, a Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója.

A Magyar Telekom csatlakozott az NMHH (Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság) mobilkészülékcsere-támogatási programjához is, így február 14-től a Telekom üzletekben is kérhető a bruttó 20 ezer forintos támogatás régi, 3G-képes mobilkészülék 4G- vagy 5G-képes készülékre való cseréjénél. Május 9-től pedig a 2G-képes mobiltelefonok is lecserélhetők a program keretében, amely a keret kimerüléséig vagy július 17-ig tart. A programról további információ a Telekom weboldalán:Netre Fel! NMHH-programNetre Fel!


A 3G hálózat lekapcsolásának hátteréről

A Telekom törekszik arra, hogy ügyfeleinek mindig a legkorszerűbb szolgáltatásokat kínálja, ennek biztosítása érdekében folyamatosan fejleszti vezetékes és mobilhálózatait is. Tekintve 4G mobilhálózatának közel teljes országos lefedettségét ésjó minőségét

A 3G hálózat lekapcsolását követően a közel országos lefedettségű, a korábbi technológiáknál jobb ügyfélélményt nyújtó 4G hálózat áll az ügyfelek rendelkezésére mind a hang-, mind az adatforgalom céljára. A legfeljebb 3G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek hangforgalmát a meglévő 2G hálózat át tudja majd venni, hiszen a Telekom ügyfélkörét tekintve a teljes hangforgalom 2,3%-a zajlik már csak a 3G hálózaton. Az adatforgalomnak pedig még kisebb aránya, mindössze 0,84%-a. Ennek jelentős része már olyan m2m forgalom, melynek kis átviteli igényét a 2G szintén kezelni fogja. A legfeljebb 3G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek száma folyamatosan csökken.

Kérdésed van? Keress engem bátran:
Sajtókapcsolatok
Vállalati Kommunikációs Igazgatóság
Szponzoráció
Szponzorációval kapcsolatban az alábbi e-mail címre írjon: