Lezárult egy korszak: 2023-ban már nem elérhető a telefonkönyv a Telekomnál
A telefonkönyv megszűnésének hátterében a csökkenő fogyasztói igények állnak, illetve a digitalizáció térnyerése. Az NMHH piackutatása alapján 2017-ben még közel 60 ezer telefonkönyvet nyomtattak, 2020-ban azonban már 17 ezernél is kevesebbet, és felére esett vissza a fogyasztók által átvett névjegyzékek száma. Ennél is meredekebben zuhant az elektronikus adathordozón (CD-n) terjesztett telefonkönyvek száma, 31 ezerről mindössze 2500-ra, ami 92 százalékos csökkenést jelent.
A
telefonkönyv után
A Magyar Telekom
legfontosabb célja, hogy segítse az emberek közötti kapcsolódást, hogy a
digitalizációnak hála akkor is ott lehessünk egymásnak, amikor fizikailag éppen
nem vagyunk együtt. Ezt a kapcsolatot segítette az elmúlt 140 évben a
nyomtatott telefonkönyv, amely történetének utolsó fejezete 2022-ben lezárult.
A változás az iparágon belül már korábban érzékelhető volt, ugyanis az elmúlt
évtizedekben, a digitalizáció térhódításával a nyomtatott és CD-n tárolt
telefonkönyvet kiegészítették az online elérhető adatbázisok. Ezek mellett a
jövőben az egyetemes tudakozó (11800-as számon) továbbra is a lakosság
rendelkezésére áll, a Magyar Telekom hálózatából pedig a tudakozó a 11818-as
számon érhető el.

