Zsinórban ötödik éve a Telekom az első az online mobil- és tabletértékesítésben - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

Zsinórban ötödik éve a Telekom az első az online mobil- és tabletértékesítésben

Budapest, 2023. június 16. 09:00

2022-ben ismét a Magyar Telekom volt a legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő a magyar online kiskereskedelmi piacon – immár ötödik éve. A teljes online kiskereskedelmi piac 2,4 százalékát tudhatja magáénak a Telekom, amivel a hatodik legnagyobb hazai online szereplőnek számít – derül ki a GKID legfrissebb eTOPLISTA rangsorából*.

A Telekom online webshopja immár ötödik éve tartja piacvezető szerepét a mobilkészülék- és tablet értékesítés területén az online kiskereskedelmi piacon 28%-os részesedéssel. A távközlési szolgáltató online értékesítési felülete közel 10%-át adta a mobiltelefon és tablet, szórakoztató elektronika és számítástechnika termékkategóriák összesített hazai online kiskereskedelmi forgalmának 2022-ben, ami közel 14 %-os bővülést jelent – állapította meg a GKID piacelemzése.

Az elemzés általános megállapításai szerint a globális e-kereskedelem az elmúlt két évben a COVID járvány hatására hipernövekedést ért el, amit aztán visszarendeződés és a hagyományos boltok felé való fordulás követett. 2022-ben ehhez járult a romló gazdasági- és inflációs környezet, különös tekintettel az élelmiszer- és energiaárakra, valamint ellátásra, ami a vásárlóerő jelentős csökkenését eredményezte, és ezzel együtt akadályozta az online kereskedelem bővülését. A magyarországi e-kereskedelmi piac ebben a környezetben 2022-ben mindössze 9,9%-kal bővült értékben, miközben az online értékesítés kereskedelmen belüli részaránya 10% alá esett (9,6%). Az online rendelések száma 11,8%-kal nőtt, átlépve ezzel az évi 77,1 millió darab rendelést.

A teljes hazai online értékesítési piacot tekintve a felmérés szerint a fogyasztói szokások átrendeződése 2022-ben összességében 2%-kal csökkentette az online kosárértékeket, ami tavaly így 17,2 ezer forint volt egy vásárlásra vetítve. A kosárérték csökkenésére pedig csak ráerősített, hogy 2022 második felétől érezhetően visszafogta a lakosság a jóléti kiadásait, ami leginkább a műszaki cikkek és nagyértékű tartós fogyasztási cikkek online piacát sújtotta.

Ezt a trendet megcáfolva a Magyar Telekom 2022-ben a teljes kiskereskedelmi piacot tekintve az átlagnál nagyobb piaci növekedést ért el mobiltelefon és tablet értékesítésből származó bevételben (15%, szemben az átlagos 12%-kal). Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy bár a Magyar Telekom esetén az egyes termékköröknél mennyiségi csökkenés nem történt, a forgalmi növekedésben az árfolyam és az infláció okozta áremelkedés eredménye is szerepet játszott.

A mobilkészülék- és tablet értékesítés területén elért első helyezést annak ellenére sikerült elérni, hogy amíg 2019-2022 között az új mobilkészüléket vásárlók aránya folyamatosan nőtt, addig az elmúlt egy évben először indult ez csökkenésnek: ha mobiltelefon-cserére került sor, a legtöbben (85%) új készüléket vásároltak 2021-ben, de tavaly ez az arány már csak 79 % volt. A felmérés rámutatott arra is, hogy az okostelefonnal rendelkezők átlagosan 3 évente cserélik készülékeiket, a legtöbben akkor, ha a meglévő telefonjuk már nem működik jól vagy tönkremegy. A szórakoztató elektronika értékesítési piacán szintén kiválóan teljesített a vállalat, az első tízben van (TV-k esetén az 5., szórakoztató elektronikában pedig a 8. helyen szerepel), több mint 20%-os növekedést produkálva az egyébként stagnáló piacon. A TV-készülékek értékesítésére vonatkozóan pedig a kategórián belül csaknem 30 %-os növekedést ért el.

„Világosan látszik, hogy még a kihívásokkal teli piaci helyzetben is stabil pontnak számít a Telekom a fogyasztók körében. Nagy hangsúlyt fektetünk a webshopunk fejlesztésére annak érdekében, hogy az előfizetőink a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban intézhessék a vásárlásaikat, másrészt, ügyfeleink tudják, hogy a vásárlás után sem engedjük el a kezüket. Számtalan innovációval, praktikával és hasznos tippel, vagyis sok-sok digitális jósággal igyekszünk meghálálni bizalmukat” – mondta el Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

A Magyar Telekom nettó online forgalma csaknem 14 százalékkal nőtt 2021-hez képest. Bár az év második felében az online kereskedelemben tapasztalt lassulás a legnagyobb kereskedők számára is kihívást jelentett, a Magyar Telekom még így is 186 ezer db rendelést teljesített a tavalyi évben, amelyből 92 ezer mobiltelefon volt, és több mint 30 ezer TV-készülék. Ezzel a teljes online kiskereskedelmi piac 2,4 százalékát tudhatja magáénak a cég, amivel a hatodik legnagyobb hazai online szereplőnek számít.

Ahogy az a felmérésből is kiderül, a rendkívül gyorsan változó gazdasági környezetben a vásárlók folyamatosan próbálnak alkalmazkodni az új körülményekhez, többek között úgy, hogy a korábbinál átgondoltabban, visszafogottabban vásárolnak. Mindez a Telekomot is arra ösztönözte, hogy részese legyen e probléma megoldásának a digitális jóságok gyűjteményének összeállításával, amely a meglévő szolgáltatások mellé díjmentesen igénybevehető kényelmi funkciókat és egyéb, hétköznapokat megkönnyítő innovációkat, kedvezményeket, meglepetéseket tartalmaz. Ezzel kapcsoltban további információk a www.telekom.hu/ahogyakarod oldalon olvashatók.

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek