MAGENTA AI NÉVEN MESTERSÉGES INTELLIGENCIA KÖLTÖZÖTT A TELEKOM APPBA
Májustól mesterséges intelligencia, a Magenta AI generálja a válaszokat a Telekom ügyfelek kérdéseire és kéréseire a Telekom appban. A Magenta AI minden Telekom app felhasználó számára elérhetővé teszi a gyorsan fejlődő mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket.
A Magenta AI – amelynek köszönhetően széles kör számára válik elérhetővé a mesterséges intelligencia alapú keresés – a Perplexity segítségével működik. A Perplexity egy olyan fejlett AI válaszmotor, amely a GPT-4.1, a Claude Sonnet 4.7 és az o-4 mini csúcsmodelleket használja a valós idejű internetes kereséshez, hogy olyan válaszokat adjon, amelyekben mindenki megbízhat, megsokszorozva az okostelefonok képességeit. Ha a felhasználó segítségre szorul egy feladat megoldásában, egy számára ismeretlen hely vagy helyzet kiismerésében, esetleg ötletekre vagy inspirációra van szüksége, a Magenta AI mindig rendelkezésére áll. Külön alkalmazás telepítése nélkül minden már meglévő és új Telekom app felhasználó számára hozzáférhető.
A Magenta AI az ügyintézésben is segít: ha az ügyfél Telekomos ügyintézéshez kapcsolódó kérdést tesz fel, akkor átirányít Vanda chatbotra. A megoldás folyamatosan fejlődik, így a Magenta AI használói nem egy adott tudáscsomaghoz, hanem egy napról napra bővülő képességhez jutnak hozzá az új funkció révén.
„A mesterséges intelligencia felgyorsította a digitális átalakulást. Ebből a folyamatból egyértelműen azok profitálnak a legtöbbet, akik a leggyorsabban ki tudják aknázni az új AI-megoldások tudását és kapacitását. Meggyőződésünk, hogy a szolgáltatás elindítása mérföldkő a hazai digitalizáció történetében. Azzal, hogy alkalmazásunkban minden felhasználó számára elérhetővé tesszük a Magenta AI-t, az egyének és az ország szintjén is lehetőséget teremtünk, hogy az emberek életének részévé váljon a fejlett mesterséges intelligencia: ez az országtuning”– mondta el Pereszlényi Zoltán, a Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

