Műsorelosztási szolgáltatás hálózati szolgáltatásminőségi követelmények célértékei

Mobilinternet szolgáltatás

1a Szolgáltatásnyújtás megkezdésének határideje az esetek 80%-ában [nap]

A szolgáltató által előre meghatározott, vagy tanúsító által kijelölt legalább 2 hónapos időszak adataiból, számítással kell képezni. A létesítési idő szerint növekvő sorrendbe téve az eseteket, a darabszám szerinti alsó 80 %-nak az időbeli felső korlátja. Létesítési idő: Az adatgyűjtési időszakban az új előfizetői hozzáférési pont létesítése és a szolgáltatásnyújtás megkezdésének az érvényes, mindkét fél által elfogadott előfizetői szerződés megkötéstől számított ideje. A mutatóképzésből kizártak azon esetek, amikor előfizető által az előfizetői szerződésben megjelölt későbbi időpontban kell a szolgáltatásnyújtást megkezdeni.

Célérték ≤15

1b Hibaelhárítás ideje az esetek 80%-ában [óra]

A szolgáltató által előre meghatározott, vagy tanúsító által kijelölt legalább 1 hónapos időszak adataiból, számítással kell képezni. A hibaelhárítási idő szerint növekvő sorrendbe téve az eseteket, a darabszám szerinti alsó 80 %- nak az időbeli felső korlátja Hibaelhárítási idő: A szolgáltató hálózatában, vagy bármely azzal összekapcsolt hálózatban, a - szolgáltatót terhelő - hibák kijavítási ideje, amely a hibafelvételtől a szolgáltatás megfelelő minőségű ismételt rendelkezésre állásáig eltelt megkezdett órák száma.

Célérték ≤ 72

1c Díjreklamáció kivizsgálási és elintézési idő az esetek 80%- ában [nap]

A szolgáltató által előre meghatározott, vagy tanúsító által kijelölt, legalább 2 hónapos időszak adataiból, számítással kell képezni. Ha az előfizető a szolgáltató által felszámított elektronikus hírközlési szolgáltatás bármely díját vitatja, a szolgáltató az erről szóló bejelentést (díjreklamációt) haladéktalanul nyilvántartásba veszi és megvizsgálja. A vizsgálat eredményéről a szolgáltató az előfizetőt a fenti vizsgálat lezárását követően írásban tájékoztatja. Mért jellemző: A díjreklamációnak a szolgáltatónál történt nyilvántartásba vételétől számítva az előfizető tájékoztatásáig eltelt idő. A mutató származtatása számítással történik: a díjreklamációk kivizsgálási ideje szerint növekvő sorrendbe téve az eseteket, a darabszám szerinti alsó 80 %-nak az időbeli felső korlátja.

Célérték ≤ 30

1d Éves szintű rendelkezésre állás [%]

A szolgáltatás-igénybevehetőség és a teljes elvi szolgáltatási idő hányadosa, százalékban kifejezve. Adott évben a szolgáltatás-kiesés teljes időtartama: a szolgáltatás-kiesés regisztrálásától a szolgáltatás helyreállításáig eltelt összes idő. Teljes elvi szolgáltatási időtartam: az az időtartam, melyet a szolgáltató minden előfizető számára a teljes, éves szolgáltatás-nyújtási időszakban szolgáltatáskiesés nélkül lenne képes szolgáltatni. Minőségi mutató származtatása: az adott évben a hálózat egészére vonatkozó szolgáltatás-kiesés teljes időtartama és a teljes elvi szolgáltatási időtartam hányadosát ki kell vonni 1-ből és az eredményt szorozni kell 100- zal.

Célérték ≥ 98

1e Ügyfélszolgálati bejelentkezési arány [%]

A szolgáltató ügyfélszolgálati ügyintézőjének 60 másodpercen belüli élőhangos bejelentkezésének aránya az ügyfélszolgálatra érkező, sikeresen felépült hívások esetén. A szolgáltató által előre meghatározott, vagy tanúsító által kijelölt legalább 1 hónapos időszak adataiból, számítással kell képezni. A bejelentkezési arány mérési alapja hívássoroló rendszer esetén: a bejelentkezést az ügyfélszolgálati ügyintéző élőhangos elérhetőségét biztosító menüpont hívó általi választását követően kell mérni.

Célérték ≥ 70

9a Vivőszint [dB/μV] az esetek 80%-ában (Valamennyi csatorna vivőszintjének – az előfizetői hozzáférési ponton végzett méréssel – az esetek 80%- ában teljesített értéke.)

A szolgáltató által előre meghatározott és elvégzett mérések alapján számítással kell képezni.

Mérési pontonként valamennyi átvitt csatorna vivőszintjét meg kell mérni. A mérési eredményeket csökkenő sorrendbe kell rendezni és az esetek 80%- ánál adódó értéket kell teljesítési értéknek tekinteni.

Célérték ≥ 60

9b Jelszintkülönbségek az esetek 80%-ában [dB] (A szomszédos televíziós csatornák közötti legnagyobb jelszintkülönbségnek - az előfizetői hozzáférési ponton végzett méréssel - az esetek 80%-ában teljesített értéke.)

A szolgáltató által előre meghatározott és elvégzett mérések alapján számítással kell képezni.

A szabvány szerint meghatározott méréssel történik. (MSZ EN 50083-7:1998) A mutató mérése az előfizetői átadási ponton spektrumanalizátorral történik. Származtatása: a szomszéd csatornás jelszintkülönbség értékei szerint csökkenő sorrendbe téve az eseteket, a darabszám 80 %-nál adódó érték.

Célérték ≥ 3

Vivő/zaj viszony az esetek 80%-ában [dB] (Vivő/zaj viszonynak - az előfizetői hozzáférési ponton végzett méréssel - az esetek 80%-ában teljesített értéke.)

A szolgáltató által előre meghatározott és elvégzett mérések alapján számítással kell képezni.

A mutatót az előfizetői hozzáférési ponton mérővevővel kell mérni.

Származtatása: a vivő/ zajviszony értékei szerint csökkenő sorrendbe téve az eseteket, a darabszám 80 %-ánál adódó értéket kell teljesítési értéknek tekinteni.

Célérték ≥ 44