SAAS24_Internet szolgáltatások/IP hangszolgáltatás/optikai sötétszál bérlet

EGYÉB TELCO SZOLGÁLTATÁSOK

Termékkategória rövid definíciója Internet szolgáltatások/IP hangszolgáltatás/optikai sötétszál bérlet/WDM szolgáltatások

Asszimmetrikus sávszélességű internet szolgáltatás

Az Előfizető ADSL vagy más DSL (VDSL, SHDSL, stb.) típusú összeköttetésen keresztül PPP protokollt használva internet kapcsolatot létesít a Szolgáltató IP gerinchálózatával. A DSL alapú Internet szolgáltatások része a DSL alapú távközlési szolgáltatás, amelyet a Szolgáltató nagykereskedelmi területétől vagy az ilyen nagykereskedelmi szolgáltatást nyújtó más elektronikus hírközlési szolgáltatóktól szerződéses alapon vesz igénybe és épít be saját szolgáltatásába, vagy ettől eltérően ezt a szolgáltatáselemet az Előfizető biztosítja. A DSL-en alapuló Internet szolgáltatást a Szolgáltató meghatározott, hálózati szerződésekkel lefedett helyeken biztosítja, melyekről az ügyfélszolgálaton tájékoztatást ad. A DSL Internet szolgáltatásnak – NDSL Internet szolgáltatásnak (internet telefonvonal nélkül) - nem feltétele az adott vonalon nyilvánosan elérhető helyhez kötött telefon szolgáltatás rendelkezésre állása. A DSL szolgáltatások sebessége nagymértékben függ a központtól való távolságtól, és más DSL alapú szolgáltatások – pl. IPTV – használatától. Előfordulhat - egyes esetekben -, hogy a választott szolgáltatáshoz tartozó maximális sebességértéket adott vonalon nem lehet elérni.

Az Internet szolgáltatás hozzáférési pont a HGW (Home Gateway ) vagy modem Ethernet portja.

A DSL Internet hozzáférés kizárólag olyan távbeszélő vonalon nyújtható, amely korlátozásmentesen működik.

IP hangszolgáltatások

A Magyar Telekom IP Complex Plusz szolgáltatás opciójaként elérhető az „ Integrált Hang-Adat termékopció ” (IVD- azaz Integrated voice and data ) . A bérelt vonali, ill. az Ethernet típusú elérés i opciók kiegészítése ként , lehetővé teszi az átvitel során forgalmi osztályok megkülönböztetését, priorizálását. Ennek eredményeképpen a felhasználó VPN-je IP alapú hangátvitelre is alkalmassá tehető. Hangátviteli célú, priorizált adatforgalom jellemzően a priorizálással alkalmassá tett bérelt vonali, ill. Ethernet eléréssel rendelkező ügyfél telephelyek között , illetve a nyilvános PSTN felé is folyhat.

Az IVD szolgáltatással az ügyfél a vállalat telephelyei közötti beszéd- és adatforgalmát ugyanazon csatlakozáson keresztül, a nyilvános telefonos hálózattól függetlenül bonyolíthatja le, de a nyilvános PSTN/ISDN, Mobil hálózat irányában lebonyolított beszédcélú forgalom kezelésére is alkalmas a megoldás.

Támogatott protokollok: H.323, SIP Business trunking.

ISDN30

A SmartVoice szolgáltatás egy IP alapú vezetékes hang szolgáltatás OneAccess típusú végberendezéssel, amely rendelkezik olyan portokkal, amely a régi Business Voice Classic eszközök esetében is adott volt (PRI,BRI), ezáltal lehetővé teszi a már nem értékesíthető Business Voice Classic technológia kiváltását modern, IP alapú technológiával. A SmartVoice szolgáltatás IP alapú hang szolgáltatást, 64 kbit /s sebességű adatátvitelt, faxképességet és S- Bus Business Voice Classic interfaceket nyújt az Ügyfeleknek. A biztosított végponti eszköz olyan PRI, BRI portokkkal rendelkezik, amelyeket a régebbi típusú Business Voice Classic szolgáltatásokhoz volt biztosított, ezáltal az ügyfeleknek nem szükséges lecserélniük a saját korábbi analóg Business Voice Classic technológiához fejlesztett infrastruktúrájukat, eszközparkjukat.

SMART Voice30 - Eszköz portok: 1PRI, Hangcsatorna: 30, Hívószám: 100.

A SmartVoice díjcsomagok és az eszközök további jellemzői, szolgáltatásai: BRI, FXS , Ethernet interface támogatás Támogatott Access típusok (GPON, MSAN SHDSL, MIKRO, HATTERAS és MetroNET ) ( MIKRO és MetroNET javítás alatt ) Az eszközön lévő valamennyi port egy időben használható Portonként konfigurálható BRI portonként 50 hívószám, PRI portonként 100 hívószám kezelése. Business Voice Classic szimuláció biztosítás – D csatorna kivételével ugyanazt nyújtja, mint az Business Voice Classic: voice csatornák, 64k-s adat B csatornán 64k adatátvitel Fax képesség, analóg és Business Voice Classic fax készülékek is csatlakoztathatók Hang QoS ( Quality of Service) SNMP based alarms. Industry standard CLI ( calling line identification - caller display) CAC ( Call Admission Control , VoIP networking ) AoC ( Advice of Charge supplementary service provides usage based charging information).

Optikai sötétszálpár bérlet

A szolgáltatás keretében fényvezető szálpár biztosítása történik , nagysebességű adatátviteli összeköttetéshez , melynek igénybevételéhez az aktív eszközöket a Megrendelő biztosítja és üzemelteti. A fényvezető sötét szál felügyelet nélküli. Menedzsment lehetőség a fényvezető szál hálózatban nincs, csak a szál párra, mint fizikai közegre telepített átviteltechnikai rendszerek képesek a hálózat felügyeletre , így a Szolgáltató részéről nem menedzselt megoldásról van szó. Hibaelhárítás kizárólag bejelentést követően, helyszíni hibabehatárolással lehetséges. A műszaki elvárások összefoglalása , általános elvárások az összeköttetéssel szemben: Állandó összeköttetés (online elérés) Protokoll független átvitel ITU-T G.652 számú ajánlásában foglaltaknak.

A kábelek paramétereit az alábbi táblázatban foglaltuk össze:

Csillapítás

A fajlagos csillapítás egyedi max . értéke az 1270-1360 nm hullámhossztartományban: max. 0.40 dB/km

A kábelezett szálak fajlagos csillapításának átlagértéke az 1270-1360 nm hullámhossztartományban: max . 0.38 dB/km

A kábelezett szálak csillapításának max . diszkontinuitása 1310 nm hullámhosszon: max . 0.10 dB

Macrobending csillapítás 1310 nm hullámhosszon: max . 0.10 dB

A fajlagos csillapítás egyedi max . értéke az 1480-1580 nm-es hullámhossztartományban: max . 0.27 dB/km

A kábelezett szálak fajlagos csillapításának átlagértéke az 1480-1580 nm-es hullámhossztartományban: max . 0.24 dB/km

A kábelezett szálak csillapításának max . diszkontinuitása 1550 nm hullámhosszon: max . 0.10 dB

Macrobending csillapítás 1550 nm hullámhosszon: max . 0.10 dB

Levágási hullámhossz

Kábelezett szálak levágási hullámhossza (lcc ): max . 1270 nm

Gigalink

A Gigalink az ITU-T nemzetközi ajánlásokban definiált DWDM ( Dense Wavelength Division Multiplexing) technológián alapul és lehetővé teszi nagykapacitású (hullámhosszonként max . 100 Gbit /s) pont-pont béreltvonali szolgáltatás igénybevételét. A WDM berendezések elhelyezkedésétől függően a szolgáltatási hálózat felépítése az alábbi lehet: a Gigalinket végződtető berendezések a Megrendelő telephelyén üzemelnek, a Gigalinket végződtető berendezések a Szolgáltató telephelyén üzemelnek és a WDM transzponder jele onnan optikai szálpáron kihosszabbítva jut el a Megrendelő telephelyére. Szolgáltatás hozzáférési pont és interfészek A Szolgáltatás hozzáférési pont a hálózatvégződtető berendezés nemzetközi szabványok szerinti előfizetői interfészének csatlakozási pontja, amely egyúttal a Szolgáltató felelősségi határpontja.

Szolgáltatási szintek

A Gigalink esetében három minőségi szint vehető igénybe: Alap, Emelt 1., Emelt 2.

Alap Gigalink

Védelem nélküli optikai csatorna, az összeköttetés egy optikai irányon épül fel.

Emelt 1. Gigalink

Emelt szintű Gigalink, amely 1+1-es optikai csatorna védelemmel ( Optical Channel Protection – OChP ) rendelkezik a maghálózatban. A helyi szakaszon védelem nélkül valósul meg az összeköttetés. A hálózatvégződtető berendezések két, egymástól független nyomvonalú optikai szálpárral kapcsolódnak egymáshoz. Az 1+1-es optikai csatorna védelem esetén az előfizetőtől kapott jel mindkét optikai nyomvonalon továbbításra kerül. A vevő az alapbeállítás szerinti irányból veszi a jelet, s ha ezen optikai összeköttetésben hiba lép fel, akkor 50 ms-nál rövidebb idő alatt automatikusan létrejön az összeköttetés a másik szálpáron.

Emelt 2. Gigalink

Emelt szintű Gigalink, amely 1+1-es optikai csatorna védelemmel ( Optical Channel Protection – OChP ) rendelkezik a maghálózatban és a helyi szakaszon. Az Emelt 2. Gigalink szolgáltatásba tartozik a rendelkezésre állás tekintetében a kliens oldali 1+1-es védelem is. Ebben az esetben az átkapcsolást Layer 2 szinten a kliens oldali berendezés végzi (pl. Fibre Channel switch ). A metro WDM berendezés két interfészen kapcsolódik az előfizetői eszközhöz mindkét végponton.

Éves átlagos rendelkezésre állás:

Alap és Emelt 1: 99.5%

Emelt 2: 99.9%

Hibaelhárítási max. ideje:

Alap és Emelt 1: 14 óra

Emelt 2: 8 óra

További kérdésed van a szolgáltatással kapcsolatban?

Vedd fel a kapcsolatot szakértékesítő kollégáinkkal!