ADATTÁROLÁSI SZOLGÁLTATÁSOK
Adattárolási, mentési szolgáltatások
Letéti szolgáltatások
Letéti szolgáltatás, mely tartalmazza 1 db adathordozó (diszk vagy szalag) tárolását tűzbiztos páncélszekrényben. Egy Budapesten belüli vagy vidéki címről a Szolgáltató telephelyére történő szállítással a megadott gyakorisággal. Tárolási idő 1 hónap. A szállítást a Szolgáltató végzi. A futamidő végén az adatok a Megrendelő számára visszaadásra kerülnek.
Archiválási szolgáltatások
Archiválási szolgáltatás adatközponton belül. Adatok hosszútávú adatközponton belüli vagy kívüli adatmegőrzési, tárolási szolgáltatása. A letárolt adatok a szolgáltatás igénybevételétől számított egy évig kerülnek tárolásra. A futamidő végén az adatok a Megrendelő számára visszaadásra kerülnek.
Mentési szolgáltatások
Míg néhány esztendeje azt gondoltuk, hogy a cloud gondolat a privát és a publikus felhőmegoldások éles határvonalai mentén gyűrűzik be a vállalatok mindennapi életébe, mára trendfordulóhoz érkezett a világ, a Telekom azt gondolja: minden informatikai rendszer, adatbázis, alkalmazás vagy platform legyen ott, ahol a helye van. Ahol mind biztonsági, mind üzemeltetési, mind költséghatékonysági, mind performancia és skálázhatóság szempontjából lennie kell. Így jutottunk el a hibrid cloud világához, amelyre jelen megoldásunk is épül. 99,9%-os rendelkezésre állási szint mellett biztosított adatközponti szolgáltatásainkat bővítettük oly módon, hogy könnyen implementálható, de kapacitásában rugalmasan bővíthető felhő infrastruktúrához juttassuk ügyfeleinket, anélkül, hogy viselniük kelljen egy ilyen robosztus környezet kiépítésének költségeit, és csak az igénybe vett erőforrásokért kelljen fizetniük.
MI IS A VIRTUÁLIS ADATKÖZPONT?
Fizikailag a Telekom Cloud & Data Center két különálló szervertermében elhelyezett dedikált, magas rendelkezésre állású virtualizált VMware szerverekről és storage-okról beszélünk, amelyeken partnereink, a kis-, és középvállalatoktól a legnagyobb cégekig a Telekom mérnöki csapatának segítségével könnyen, gyorsan saját informatikai környezetet tudnak létrehozni, és onnan szolgáltatásokat futtatni. A Telekom Instant Data Center olyan erőforráskészlet, amely memóriát (RAM), meghatározott mennyiségű feldolgozási kapacitást (amely vCPU-k (virtuális processzorok) számával és a cloud platform által allokált órajelek mennyiségével is kifejezhető) és adattárolási kapacitást foglal magába. Ezen felül természetesen igénybe vehetők a szükséges addicionális szolgáltatások is, úgymint:
- tárterület
- mentés, licencek
- internet
- tűzfal, VPN
- üzemeltetés
- cloud security.
A felhőben üzemeltetett virtuális gépeket a vállalat saját adatközpontjával is össze lehet kötni, így természetes kiterjesztése is lehet a meglévő infrastruktúrának. Így valósul meg a korábban már említett egyszerű elv: minden rendszer ott legyen, ahová való. Fontos megemlíteni, hogy jellemzően a vállalatok belső informatikája az évek során nem egyszerűsödik, hanem komplexebbé válik. A Telekom mérnökei az előzetes felmérés és migrálás során gyakran egy olyan terhet is levesznek a partnerek válláról, amit talán egy ilyen folyamattal lehetne jól leírni:
- leltár
- adat-, és szolgáltatás-tisztítás
- tervezés
- biztonsági mentések készítése
- pilot
- átköltözés a gondosan kialakított cloud környezetbe.
MIK A JELLEMZŐ FELHASZNÁLÁSI TERÜLETEK?
A Virtuális Adatközpontba költözés indikátorai nagyon változatosak lehetnek, de néhány jellemző momentumot meg lehet ragadni:
- Ha egy cég működésében vannak kampányidőszakok, amikor jellemzően sokkal több számítási és/vagy tárolókapacitás szükségeltetik, mint a „normál” működés során.
- Ha bármilyen okból - akvizíció, fúzió, új szolgáltatások bekapcsolása - szintén megnövekszik az igény a gyorsan hadrendbe állítható IT-kapacitásokra.
- Fejlesztői, vagy tesztkörnyezeteket kell kialakítani valamely új szerviz éles indítása előtt, de nincs elég tárterület, szerver, vagy adatbázis kapacitás ezekhez a feladatokhoz.
- A megnövekedett saját IT nagyobb személyzetet igényel, de - 2022-ben ez egyre relevánsabb probléma - nem áll rendelkezésre ilyen szakértői csapat.
- Az úgynevezett penetration teszteléseket nem a saját, belső IT infrastruktúrán végezné a vállalat, hanem pontosan egy ilyen virtuális adatközpontban alakít ki erre való tesztkörnyezetet.
- A cég nem akar beruházni új hardverekbe. Ilyenkor szolgáltatásként megkapja ezeket, és az alap üzemeltetési feladatoktól is megszabadul. Nem utolsó sorban mindig csak a lefoglalt kapacitásokért kell fizetnie.
- Meg akarja szüntetni a jelenlegi adatközpontját, mert az felújításra szorul, és ilyen hatalmas invesztíciót nem vállal fel.
KIKNEK SZÓL EZ A MEGOLDÁS?
Közép-, és nagyvállalati partnereink előszeretettel veszik igénybe Virtuális Adatközpont megoldásunkat. Ügyfeleink azok a cégek, akik a felhőtechnológiára való átálláshoz egy megbízható és szakértő partnert keresnek. A kezelői felület lehetőséget ad arra, hogy ügyfeleink önállóan is kialakítsák azt a környezetet, amely a leginkább megfelel az ő működésüknek, de igény szerint a Telekom mérnökcsapata végigviszi a cégeket ezen az úton, amelynek lépései jellemző módon az alábbiak: Először is, a Telekom átvizsgálja a teljes informatikai és alkalmazási környezetet adatközpontok, virtuális gépek, szerverek, alkalmazások és az összes IT szolgáltatás tekintetében. Az eredmény egy teljes leltár, amely megmutatja pontosan milyen informatikai erőforrások vannak használatban a vállalatnál és milyen projekt és működési költségek merülnek fel. Ezen információk alapján a Telekom cloud szakértői egy jól megtervezett ajánlást dolgoznak ki arra vonatkozóan, hogy a vállalat hogyan modernizálhatja informatikai infrastruktúráját ebben a virtuális felhőszolgáltatásban. Ez megmutatja a vállalatok számára az egyértelmű migrációs utat a professzionális cloud infrastruktúra felé, amely időt és pénzt takarít meg, mindenek felé helyezi a biztonságot, és teret ad a digitalizációs váltásnak, támogatja az innovációt, és új üzleteket generál.
MIT NYERNEK A VÁLLALATOK A BEVEZETÉSSEL?
CIO: Jól működő, magas rendelkezésre állású, biztonságos redundáns informatikai rendszereket, amelyek könnyen skálázhatók minden irányban (lefelé is, azaz alacsonyabb kihasználtság mellett nem kell fizetni a ki nem használt erőforrások után), és amelyet könnyű üzemeltetni.
CFO: Az éves tervezésbe esetleg bele sem kerülő CAPEX típusú költségek helyett jól átlátható havidíjas, OPEX típusú költségek, amelyek az informatikát hasonlóan tervezhetővé, és transzparenssé teszik, mint minden más erőforrást.
GYORS REAGÁLÁS: Az IT nehezen allokálható, és lassan változó erőforrásból igazi „enabler”-ré válik. Versenyelőnyhöz juttatja a céget azáltal, hogy könnyen gyorsan tesztelhetővé válnak az új szolgáltatások, vagy szinte azonnal ki lehet szolgálni egy hirtelen megnövő ügyféligényt, esetleg meg lehet nyitni egy új telep- helyet, vagy egy nem várt leállás után a mentésből pillanatok alatt vissza lehet állni.
HOGYAN TÁMOGATJA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓT A VIRTUÁLIS ADATKÖZPONT?
A digitális átalakulás az, amikor egy szervezet kihasználja az új technológiák előnyeit ügyfeleikkel, alkalmazottaival és partnereivel való kapcsolatának újratervezésére és újradefiniálására. A digitális átalakulás az üzleti életben az alkalmazások korszerűsítésétől kezdve az új üzleti modellek létrehozásán át az ügyfelek számára új termékek és szolgáltatások létrehozásáig mindenre kiterjed.
Csak néhány példa, hogy a Telekom Instant Data Center miként támogatja a digitális transzformációt:
- Felgyorsítja a piacra kerülést. A felhő segítségével ügyfeleink hatékonyabban használhatják a digitális technológiát, és gyorsabb eredményeket érhetnek el. A felhőplatformokat alkalmazó cégek 20-40* százalékkal gyorsabban hozhatnak piacra új termékeket és szolgáltatásokat.
- A felhőalapú eszközökkel bárhonnan működtethető egy szervezet. A pandémia utáni hibrid munkavégzés világában a felhő segít abban, hogy egy kolléga pillanatok alatt az ő jogosultsági szintjének megfelelő szolgáltatásokhoz biztonságosan hozzáférjen a világ bármely tájáról. Ez a képesség jövőállóvá teszi a cégek működését, és nagyon hatékonyan lehet IT-erőforrásokhoz juttatni akár az új kollégákat is.
- A Virtuális Adatközponti szolgáltatással nemcsak a kollégák hatékonysága javul, de partnereink saját ügyfeleinél is javul az ügyfélélmény, gyorsabban elérhetőek pl. a webes szolgáltatások, és sokkal kisebb eséllyel következik be szolgáltatás-kimaradás, vagy leállás.
- A felhőtechnológiával tervezhetőbbek az IT-költségek, és extra feladatoktól is megszabadul. Nem utolsó sorban mindig csak a lefoglalt kapacitásokért kell fizetnie.
- Meg akarja szüntetni a jelenlegi adatközpontját, mert az felújításra szorul, és ilyen hatalmas invesztíciót nem vállal fel.
MITŐL KÖLTSÉGHATÉKONY AZ INSTANT DATA CENTER?
A Telekom Virtuális Adatközpontja már komponenseiben is a XXI. századi legújabb informatikai alapjain nyugszik, mind hardver, mind szoftver oldalon:
- A legmodernebb VMware virtualizációs technológiának köszönhetően csak annyi számítási kapacitást, memóriát és tárhelyet használ, amit az adott szolgáltatás igényel.
- Ugyanakkor skálázható, minden teljesítménynövekedési igényt azonnal, rugalmasan kiszolgál, majd visszaáll az eredeti szintre, ha az extrém igénybevétel megszűnik.
- TCO tekintetében - amennyiben a „T”, mint Total ténylegesen kiszámításra kerül, (bekerülési ár, avulás üzemeltetés, energiaárak, emberi erőforrás költségei) a Virtuális Adatközpont használata biztosan kedvezőbb, mint ugyanilyen robosztus, biztonságos rendszert önerőből kiépíteni.
További kérdésed van a szolgáltatással kapcsolatban?
Vedd fel a kapcsolatot szakértékesítő kollégáinkkal!
