Gyerekzár szolgáltatás
- óvd gyermekeidet a mobilon keresztül elérhető káros tartalmaktól
- korlátozhatod a Telekomtól letölthető felnőtt tartalmakat
- havidíj-mentes
Egyre több olyan tartalom és ajánlat érhető el mobiltelefonon keresztül is – játékon, képeken és videókon át, egészen a chatszobák
és a blogok világáig – ahol a hasznos, érdekes, szórakoztató szolgáltatások között a kiskorú felhasználók olyan tartalmakkal
is találkozhatnak, melyektől meg szeretnénk óvni őket.
Fontos tudni tehát, hogy a mobiltelefonok számos veszélyt is jelenthetnek gyermek felhasználóik számára, éppen ezért fontos,
hogy a megfelelő, tudatos mobiltelefon használat alapvető szabályaival a Telekom mobilszolgáltatás-előfizetői is tisztában
legyenek.
Egyre nagyobb jelentőséget kapnak azok a mobiltelefonra kifejlesztett megoldások, szolgáltatások, melyek célja a figyelemfelhívás
a mobiltelefon használatban rejlő veszélyekre, segítséget nyújtva ezen helyzetek elkerülésére, kockázatuk csökkentésére.
Ehhez kíván a Magyar Telekom is segítséget nyújtani a Telekom mobilszolgáltatáselőfizetők számára kifejlesztett, 2009. február
1-én bevezetett Gyerekzár szolgáltatásával.
A Gyerekzár szolgáltatás egy eszköz a szülő kezében, hogy gyermekét megóvhassa a mobiltelefonon keresztül elérhető káros tartalmaktól,
anélkül, hogy a telefon által elérhető információs, szórakoztató szolgáltatásokat teljesen korlátozni kellene.
A Gyerekzár szolgáltatás minden magyarországi Telekom mobilszolgáltatás-előfizető számára díjmentesen igénybe vehető.
A szolgáltatás be- és kikapcsolásához az öt számjegyű jelszó megadása szükséges, mely a következő ügyfélszolgálti csatornákon
keresztül igényelhető:
Rendeld meg online!
Rendeld meg személyesen!
Rendeld meg telefonon!
Mi az a Gyerekzár szolgáltatás?
Mire nyújt megoldást a Gyerekzár szolgáltatás?
A Gyerekzár szolgáltatás igénybevételével az előfizető kártyáján minden olyan, a Telekom márkanév alatt megrendelhető, megvásárolható
és letölthető felnőtt tartalom szolgáltatás tiltásra vagy korlátozásra kerül, ami kiskorúakra nézve káros hatással lehet,
ezáltal felnőtt tartalomnak minősül. A tiltás tehát vonatkozik minden olyan mobiltelefonon keresztül igénybe vehető vagy hasznosítható,
felnőtt tartalom szolgáltatásra, amit Magyar Telekom, illetve a vele szerződéses kapcsolatban álló Harmadik Felek közösen
nyújtanak Telekom mobilszolgáltatás-előfizetők részére.
A Gyerekzár szolgáltatással rendelkező Telekom mobilszolgáltatás-ügyfelek a következő korlátozásokkal használhatják az alábbi
Telekom mobilszolgáltatásokat:
- WAP-os és mobilinternetes szolgáltatások: a Gyerekzár szolgáltatás tiltja a hozzáférést minden, az Origo mobilportálon megjelenített, értékesített/továbbértékesített mobiltelefonon keresztül igénybe vehető felnőtt tartalmakhoz.
- Emelt díjas szolgáltatások: a Gyerekzár szolgáltatás tiltja a hozzáférést minden 90-nel kezdődő hívószámra indított emelt díjas SMS, MMS vagy hang szolgáltatáshoz, valamint minden 90-nel kezdődő emelt díjas számról fogadott szolgáltatáshoz. További információk
Mire nem nyújt megoldást a Gyerekzár szolgáltatás?
- A Gyerekzár szolgáltatás nem nyújt korlátozást azokra a publikus internetes tartalmakra, melyekre a Magyar Telekomnak nincs ráhatása mert vele szerződésben nem álló tartalomszolgáltatók oldalain érhető el.
További tippek, tanácsok szülőknek és gyermekeik számára
A Gyerekzár szolgáltatással kapcsolatos kérdéseidet, észrevételeidet küldd el e-mailben a
gyerekzar@telekom.hu e-mail címre
A nyílt internet számos veszélyt rejtegethet a gyermekek számára. A leggyakoribbakat megpróbáltuk a teljesség igénye nélkül
összegyűjteni, és hasznos tanácsokkal szolgálni a kockázatuk csökkentésére:
Ahol akár a moderálás ellenére is előfordulhatnak erőszakot, illetve szexualitást ábrázoló, leíró szöveges és képi tartalmak.
Tippek:
- Minden bejelentkezéskor nicknevet használjon, és ne a születési nevét; soha ne adjon ki pontos információt önmagáról, amely alapján beazonosíthatnák a személyazonosságát.
- Legyen óvatos azokkal az emberekkel, akik a chatszobán kívül is szeretnének gyermekével találkozni.
- Soha ne szervezzen találkát olyan ismerőssel, akit kizárólag mobilinterneten keresztül ismer.
- Amennyiben rendelkezik személyes profillal, abban az esetben állítsa be privát felhasználói eléréshez fiókjában, hogy mások ne láthassák a saját nevét.
- Amennyiben bárki online felajánlana ajándék mobiltelefont számára, ne fogadja el.
- Csak olyan chat-, blog- vagy fórumszolgáltatásra engedje gyermekét regisztrálni, ahol biztosított a folyamatos moderálás, és a felhasználóknak lehetősége van a nem kívánt tartalmakkal szemben feljelentést tenni vagy a nem kívánt személyeket kizárni, illetve a velük való kapcsolatot elutasítani. Szükség esetén élj ezzel a lehetőséggel!
Olyan oldalak, ahol az adott közösséghez tartozó, általában regisztrált tagok saját maguk által kezelt vagy előállított tartalmakat
publikálhatnak vagy oszthatnak meg egymás között. Tipikusan ilyen szolgáltatások a video- és képfeltöltő, illetve -megosztó
oldalak, a társkereső oldalak és a közösségi portálok.
Tippek:
- Itt is kerülje a személyes azonosságot felfedő adatok, mint például e-mail cím, telefonszám, levelezési cím, személyes kép és videó stb. megadását, feltöltését, vagy ha mindenképpen elkerülhetetlen a kiadásuk, akkor bizonyosodjon meg arról, hogy az oldal kellő biztonsági védelemmel van ellátva. A biztonsági előírásokkal kapcsolatban az oldalakon publikált Adatvédelmi és Adatbiztonsági tájékoztatók adhatnak segítséget.
- Amennyiben az oldalon törvénybe ütköző vagy az adott oldal felhasználási feltételeinek nem megfelelő tartalmat találsz, tegyél feljelentést az oldal üzemeltetőjénél. A legutolsó pontban további tippeket olvashatsz ezzel kapcsolatban.
Tipp:
- Ne válaszoljon a kellemetlen megjegyzésekre, hozzászólásokra. Amennyiben ezek folyamatosakká válnak változtasson e-mail címet, elérhetőséget. Minden bejelentkezéskor nicknevet használjon, és ne a születési nevét; soha ne adjon ki pontos információt önmagáról, amely alapján beazonosíthatnák a személyazonosságát.
- Ne válaszoljon a kellemetlen megjegyzésekre, hozzászólásokra. Amennyiben ezek folyamatosakká válnak változtasson e-mail címet, elérhetőséget.
- Ne féljen elmondani szüleinek, tanárának vagy egy felnőttnek, akiben megbízik, ha inzultálták vagy bármi kellemetlenség érte a mobilinterneten.
- Ne hagyja bekapcsolva bluetooth eszközét és használja a beállított nevet, ne adja meg a saját nevét.
- Ne hagyja magát rábeszélni arra, hogy olyat csináljon, amitől kényelmetlenül érzik magát és ne adjon ki magáról személyes információt.
- Mondja el bátran annak, akiben megbízik, ha valaki felvette őt mobiltelefonja kamerájával és ettől kényelmetlenül érezte magát.
Tipp:
- Semmilyen oldalon ne adja meg személyes adatait vagy e-mail címét, mert így könnyen a kéretlen üzenetek célpontjává válhat.
- Amennyiben gyermeked rosszindulatú hívásokat, kellemetlen SMS-eket vagy képeket kap telefonjára, segítségül javasoljuk a hívószám cseréjét, illetve vedd fel a kapcsolatot a gyermek iskolájával, komolyabb esetekben kérj segítséget a rendőrségtől. A telefonszám cseréhez keresd fel személyesen Telekom saját vagy partner üzleteinket.
- Ajánlatos a nem kívánt üzeneteket eltárolni, hogy az esetleges ügyekben bizonyítékként bemutathasd a tanároknak vagy a rendőrségnek.
Tipp:
- Soha ne add felügyelet nélkül oda gyermekednek saját telefonodat, vagy ha gyermeked saját telefonnal rendelkezik, akkor első lépésként kapcsold be a gyerekzár szolgáltatást és rendszeresen bizonyosodj meg arról, hogy gyermeked tényleg csak a számára megfelelő oldalakat, tartalmakat látogatja.
- Amennyiben továbbra is úgy érzed, hogy a fenti megoldások nem nyújtanak kellő biztonságot gyermeked számára, akkor javasoljuk, hogy keresd fel a Telekom ügyfélszolgálatait telefonon vagy akár személyesen, ahol további tippeket, tanácsokat kaphatsz az egyéb mobiltartalom korlátozást, költségkímélő megoldást biztosító szolgáltatások felhasználási feltételeivel kapcsolatban, mint például további emelt díjas szolgáltatás tiltások, digitális tartalom szolgáltatás tiltások, WAP/Net adatdíjcsomagok lemondási feltételei stb.
- A világhálón található jogellenes, illetve kiskorúak számára káros tartalmakat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Internet Hotline oldalán jelentheted be. Az oldalon ezenkívül hasznos tanácsokat, érdekes információkat találhatsz a biztonságos internethasználatról
és a tudatos médiafogyasztásról
*Amennyiben a Gyerekzár bekapcsolásának pillanatában rendelkezel aktív fogadott emelt díjas SMS vagy MMS szolgáltatás regisztrációval, amíg a Gyerekzár szolgáltatása aktív, az üzenetek nem kerülnek kézbesítésre (ezáltal fizetni sem fogsz érte), de a regisztráció automatikusan nem szűnik meg, csak abban az esetben, ha az emelt díjas tartalmat szolgáltató Harmadik Fél elévülés vagy ügyfél aktivitás hiányában dönt a regisztráció megszüntetéséről. A Gyerekzár szolgáltatás megszüntetését követően a korábban regisztrált emelt díjas fogadott SMS vagy MMS szolgáltatásra a regisztráció folytatólagos, az előfizető ismételten kapni fogja a fogadott emelt díjas üzeneteket, kivétel lehet ez alól az előzőekben vázolt eset, ha korábban már megszüntette a Harmadik Fél az ügyfél regisztrációját. Amennyiben rendelkezel Gyerekzár szolgáltatással és fogadott emelt díjas szolgáltatásra próbálsz regisztrálni webes felületen keresztül, a regisztráció sikeres lesz, de az SMS, MMS üzenetek nem kerülnek kézbesítésre mindaddig míg a Gyerekzár szolgáltatás aktív.