Hatodik éve a Telekom az első az online mobil- és tabletértékesítésben - Magyar Telekom csoport

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés
 

2023-ban a Magyar Telekom volt a legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő a magyar online kiskereskedelmi piacon - immár hatodik éve. A teljes online kiskereskedelmi piac 2,7 százalékát tudhatja magáénak a Telekom, amivel az egyik legnagyobb hazai online szereplőnek számít – derült ki a GKID legfrissebb e-kereskedelmi kutatásából. *

A Telekom online webshopja hatodik éve tartja piacvezető szerepét a mobilkészülék- és tablet értékesítés területén az online kiskereskedelmi piacon 33%-os részesedéssel. A távközlési szolgáltató online értékesítési felülete közel 11,5%-át adta a mobiltelefon és tablet, szórakoztató elektronika és számítástechnika termékkategóriák összesített hazai online kiskereskedelmi forgalmának 2023-ban, amely közel 24 %-os bővülést jelent –állapította meg a GKID piacelemzése.

A magyarországi e-kereskedelmi piac 2023-ban mindössze 8,5%-kal emelkedett értékben, az online értékesítés a teljes kiskereskedelmen belüli részaránya pedig 9,5%, amely elmarad az egy évvel korábbi szinttől. Az online rendelések száma 7,2%-kal emelkedett, átlépve ezzel az évi 83 millió darab rendelést, viszont az online kosárérték mindössze 1,2%-kal nőtt, amely tavaly 17,8 ezer forint volt egy vásárlásra vetítve. A teljes hazai online értékesítési piacot tekintve a felmérés szerint a forgalom ugyan tudott növekedni, de 2023-ban az előző évhez képest 7,9%-kal kevesebb terméket értékesítettek.

A piaci trendek ellenére a Magyar Telekom esetén mindegyik területen erőteljes bővülés volt megfigyelhető, amely az online szerepkör további erősödését jelzi. A Magyar Telekom 2023-ban a teljes kiskereskedelmi piacot tekintve az átlagnál nagyobb piaci növekedést ért el mobiltelefon és tablet értékesítésből származó bevételben. A kutatás szerint mobiltelefon piacon a Covid időszak elején az ügyfeleknél felhalmozott nagyszámú készüléknél az átlagosan 3 évre kitolt csereciklus lejárata sok esetben épp a tavalyi évre esett, s okozott ezzel keresleti növekedést. Ez a Telekom által hozott mennyiségi (darabszám) értékekben vissza is köszön, miközben az átlagos készülékár tekintetében a piaccal szemben kismértékű növekedés figyelhető meg. A szórakoztató elektronika értékesítési piacán szintén kiválóan teljesített a vállalat 7. helyezést érte el, 19%-os növekedést produkálva. A kategórián belül a TV-készülékek értékesítésére vonatkozóan pedig a Telekom az előző évhez képest 14,7 %-ot nőtt, mellyel a lista 5. helyét szerezte meg.

Pereszlenyi_Zoltan_822.jpg

„A hosszú távú célunk az, hogy a digitalizáció segítségével tuningoljuk Magyarországot: támogatást, digitális jóságokat adjunk az ügyfeleknek, melyekkel jobbá tehetik az életüket. A digitalizáció pedig az ügyfélkiszolgálásban is egyre erősebben testet ölt: online fejlesztéseink során arra törekszünk, hogy előfizetőink a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban intézhessék el ügyeiket és vásárlásaikat, miközben a lehető legjobb élményt nyújtsuk nekik. Büszkeséggel tölt el, hogy a Magyar Telekom online értékesítési csatornái továbbra is a piaci átlag felett tudtak bővülni és a webshopon keresztül 2023-ban közel 200 ezer készülék értékesítés történt.” – mondta el Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

A Magyar Telekom 2023 során összességében 24%-kal növelte online kiskereskedelmi eladásainak értékét, mely így meghaladta a nettó 30,8 milliárd forintot. Bár az online kereskedelemben tavaly tapasztalt lassulás a legnagyobb kereskedők számára is kihívást jelentett, a Magyar Telekom még így is közel 200 ezer db online eszközrendelést teljesített a tavalyi évben. Ezzel a teljes online kiskereskedelmi piac 2,7 százalékát tudhatja magáénak a cég, amivel a továbbra is az egyik legnagyobb hazai online szereplőnek számít.

Az elemzés rámutatott arra is, hogy a turbulens gazdasági környezetben a vásárlók folyamatosan próbálnak alkalmazkodni az új körülményekhez, az átformálódó vásárlói szokások pedig visszafogottabb költéseket eredményeznek. Mindez a Telekomot is arra ösztönözte, hogy részese legyen e probléma megoldásának azáltal, hogy jobbá teszi az emberek életét, továbbá felhívja a figyelmet arra, hogy mindenkiben megvan az a képesség, hogy a saját életének az alakítója legyen, használja a benne rejlő képességeket és éljen a „tuning” lehetőségével.
A Telekom alkalmazáson keresztül elérhető Magenta Moments programmal pedig személyes módon kedveskedik az ügyfeleiknek: a Magyar Telekom saját ajánlatai és nyereményjátékai mellett partneri kedvezmények széles választéka várja az ügyfeleket.

 

* Forrás GKID e-Kereskedelmi kutatás 2024/I.

e-kereskedelmi kutatási módszertan: A GKID 2013 óta állítja össze a legnagyobb forgalmú e-kereskedők rangsorát. A kutatócég az e-kereskedelmi rangsor összeállításakor csak a magyar nyelvű, forintban árazó, magyarországi operációval működő e-kereskedők sokaságát és online kiskereskedelmi értékesítésből származó forgalmát veszi figyelembe. A részesedések a 2023-as naptári évre vonatkozó, online értékesítésből származó forgalom szerint kerültek meghatározásra. A rangsor alapjául szolgáló sorrendet az online vásárlói mintákon végzett kutatások, publikus adatgyűjtések, valamint a kínálati oldali felmérések és kereskedői adatszolgáltatáson alapuló forgalmi modellezések segítségével határozza meg a GKID. Azon kereskedőknél, ahol az online értékesítésből származó forgalom nem transzparens, vagy publikusan hozzáférhető, a nyilvános rangsorba kerülés feltétele volt a GKID által előzetesen becsült forgalmi súly írásban történő hitelesítése és a nevesítéshez való hozzájárulás.

A cikkben hivatkozott e-kereskedelmi forgalmi adatok kapcsán további információ és háttér:Digitális Kereskedelmi Körkép 2024 / I. E-ker piac lendületvesztése (gkid.hu)

Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek