Mi változik?
2025. december 1-től megújítjuk üzleti vezetékes szolgáltatásaink (telefon, internet, TV) számlázási rendjét, és a havi díjak eddigi előre számlázásáról áttérünk az átláthatóbb, utólagos számlázásra.
2025. december 1-től megújítjuk üzleti vezetékes szolgáltatásaink (telefon, internet, TV) számlázási rendjét, és a havi díjak eddigi előre számlázásáról áttérünk az átláthatóbb, utólagos számlázásra.
A legfontosabb, hogy az átállásnak köszönhetően bár 2025. decemberében is fogsz tőlünk számlát kapni az üzleti vezetékes szolgáltatásokról, de ebben a hónapban befizetési teendőd csak akkor lehet, ha a számla forgalmi vagy egyszeri díjakat is tartalmaz vagy november során szerződést módosítottál.
A változással kapcsolatban nincs külön teendőd.
Az átállást a következő lépésekben valósítjuk meg.
Nem. Ez a változás kizárólag a számlázás időpontját érinti. A díjak elengedésére nem kerül sor, csupán a havi díjak befizetésének esedékessége tolódik.
Ez a változás végleges.
Nem. A mobil szolgáltatásaidnak számlázását semmilyen módon nem befolyásolja a változás.
Nem. Meglévő szerződésed egyéb feltételei, beleértve a hűségidőt is, változatlanok maradnak. A számlázási rend módosítása nem biztosít felmondási jogot.
Igen. A pontos könyveléshez érdemes a könyvelődet tájékoztatni.
Ha novemberben csomagot váltasz, akkor a régi és az új csomagod időarányos havi díja a decemberben elkészülő számládon látszik majd, mert a még tárgyhavi számlázással előre kiszámlázott novemberi havi díjakat a decemberi számlán korrekciózzuk.
Ha alacsonyabb havidíjú csomagra váltottál novemberben, és több lenne a jóváírás, mint az új csomag tört hónapra számlázott díja, akkor a fennmaradó jóváírást tovább görgetjük a következő számládra. A fennmaradó jóváírás összegét a számlán külön is feltüntetjük.
A fentiek mellett, a novemberben történő automatikus módosítások korrekciói is megjelennek a decemberi számlán, pl.: lejáró időszakos kedvezmény, korlátozásból, üzemszünetből történő automatikus visszakapcsolás stb.
A fizetési határidőt nem befolyásolja a változás. Amennyiben a decemberi számlán keletkezik befizetendő összeg, azt az eddigieknek megfelelő fizetési határidővel kell kiegyenlíteni.
A lakossági mobil és vezetékes továbbá az üzleti mobil szolgáltatások utólagos számlázásúak. Az üzleti vezetékes szolgáltatások ez alól eddig kivételt képeztek és az előfizetési díjak tárgyhavi számlázásúak voltak. Januártól kezdve az üzleti vezetékes szolgáltatásokat is úgy fogjuk számlázni, mint a többi szolgáltatást, megkönnyítve a számlákkal kapcsolatos ügyintézést.
Nem szükséges. A csoportos beszedési megbízás azt teszi lehetővé, hogy a Telekom által kiállított számla alapján benyújtott terhelést a bankod teljesítse. Amennyiben decemberben nincsenek számlázott tételek, nem lesz befizetendőd, és ezáltal nem lesz terhelés sem, ugyanakkor januárban már érkezni fog a terhelés a korábbiaknak megfelelően.
A következő havi számlába automatikusan beszámítjuk.
A december havi forgalmi díjjal azonos módon kell kezelni a 2026.január hónapban kapott decemberi havi díjat is tartalmazó számlát.
Az októberi számlában számlavégi üzenet formájában történt értesítés. Továbbá e-mailben és/vagy SMS-ben is tájékoztattuk ügyfeleinket a változásról.
A féléves és éves díjazású szolgáltatásokat nem érinti a változás, azok számlázása a megszokott módon történik.
Nem lesz.
Amennyiben van Telekom Fiókod, akkor ezen a linken tudsz belépni: www.telekom.hu/belepes/.
Ha még nincs Telekom Fiókod, akkor ezen a linken minden hasznos tudnivalót megtalálsz, ami a regisztrációhoz szükséges.
Ez a változás az összes havi számlázású üzleti vezetékes szolgáltatásra vonatkozik, nincs lehetőség egyedi kezelésre.
Nem, a készülék részlet számlákat a eddigi módon kell rendezni.
Amennyiben üzleti típusú TV előfizetést veszel igénybe (pl. Nyilvános TV díjcsomagok), akkor azokat is érinti a változás. Ha lakossági típusú TV előfizetésed van, akkor azokat már most is utólagos számlázással kezeljük, így abban változás nem lesz.
Az első számlát decemberben kapod meg a forgalomi díjról és a tört havi díjról az érintett szolgáltatás esetében.
Igen, amennyiben teljesíted az e-Pack kedvezmény feltételeit, úgy annak érvényesülésében nem lesz változás. Abban az esetben is érvényesülhet a decemberben küldött számlán, ha nincs havi díj, csak egyéb díjak (pl. felszólítási díj) szolgáltatás számlázva.
Nem változnak.
Nem. Ugyanúgy érvényesítjük a decemberi kedvezményt is, csak 1 hónappal később, amikor a decemberi havi díjat számlázzuk.
Igen, a NAV-nak minden számlát beküldünk, de mivel ez a számla ilyen formában ÁFA tartalommal nem rendelkezik, azt a NAV nem fogja vizsgálni.