Adatvédelmi tudnivalók

Személyes adat minden olyan információ, amely rád vonatkozik. Ahhoz, hogy szerződést tudjunk veled kötni, és igénybe tudd venni szolgáltatásainkat szükség van személyes adataidra.

Mely személyes adatokat tároljuk?

Az általunk rólad kezelt adatok több kategóriába sorolhatóak. Ilyen kategóriák lehetnek különösen a személyes azonosító és kapcsolattartási adatok, helymeghatározási adatok és hívásinformációk.

Személyes azonosító és kapcsolattartási adataid körébe jellemzően az alábbiak tartoznak: név, cím, születési hely és idő, anyja neve, elérhetőségeid (e-mail-cím, telefonszám), személyazonosító okmányok száma.

Személyes adataidat mindaddig kezeljük, amíg a szerződés teljesítéséhez szükséges, illetve amíg jogszabály előírja. Az előírt megőrzési idő elteltével a személyes adatokat töröljük.

Mi történik személyes adataiddal?

Kiemelt célunk, hogy ügyfeleink számára a lehető legjobb ügyfélélményt nyújtsuk. Ennek érdekében bizonyos folyamatok végrehajtása céljából szükségünk van személyes adataidra, például a címedre (város, utca, házszám stb.). Az információ birtokában például az igénybevételi helynek műszaki szempontból leginkább megfelelő szolgáltatást tudjuk biztosítani. Ha ezt követően bármikor felveszed velünk a kapcsolatot, a személyes adataidnak köszönhetően sokkal könnyebben tudunk segíteni.

Emellett álnevesített és anonimizált adatokat is felhasználunk különféle elemzések céljából, melynek segítségével folyamatosan fenntartjuk és javítjuk szolgáltatásaink minőségét. Az elemzések segítenek a különféle trendek hatékony beazonosításában, például megmutatják, hogy hol szükséges jobb hálózati lefedettséget biztosítani vagy milyen szolgáltatásokat látnának szívesen az ügyfeleink.

Átadják az adataimat harmadik félnek?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Amennyiben szeretnéd az adatait a telefonkönyvben vagy tudakozóban megjeleníteni, ehhez kifejezett hozzájárulásodra van szükségünk.

A helymeghatározási adatok akkor jönnek létre, amikor a routered az internethez csatlakozik, vagy amikor mobiltelefon készüléked egy mobil bázisállomáshoz kapcsolódik. Ennek megfelelően, bár a bázisállomás pontos helye ismert, a pontos tartózkodási helyed nem megállapítható.

Miért van szükség helymeghatározási adatokra?

Helymeghatározási adataidat a mobil hálózatunk és mobiltelefon készüléked közti kapcsolat felépítésére használjuk. A helymeghatározási adatok nélkül a mobil kapcsolatok sem jöhetnének létre.

Ha telefonodon applikációkat használsz, tájékozódj arról, hogy az applikáció gyűjti-e és milyen feltételekkel a helymeghatározási adataidat.

Mi történik a helymeghatározási adataiddal?

A helymeghatározási adatokat az eszközöddel, például mobiltelefon készülékeddel vagy routereddel történő kapcsolat létrehozásához használjuk. A visszaélések megelőzése és a szolgáltatás folytonosságának biztosítása érdekében ezen adatokat elemzések céljából álnevesítve összesítjük.

Az így létrejövő adatok nagyon jól használhatók sok más szolgáltatás szempontjából. Ilyen lehet például az egy adott helyen tartózkodó emberek száma, mely nagyban segíti a tömegközlekedési szolgáltatások kapacitásának optimalizálását. Ezzel lehetővé válik, hogy a partner vállalatok jobb tájékoztatást tudjanak nyújtani, melynek segítségével tájékozottabb döntéseket hozhatsz. Ahogyan korábban is említettük az ilyen elemzések során ezeket az adatokat nem tudjuk hozzád kötni, és nem adunk át személyes adatokat harmadik személynek, a felhasználó vagy az eszköz nem azonosítható. Ennek ellenére is bármikor tiltakozhatsz az adatok ilyen típusú felhasználása ellen.

Hogyan kerülnek az adatok továbbításra harmadik felek részére?

Helymeghatározási adatok harmadik felek részére kizárólag anonimizált formában kerülnek továbbításra. Ennek köszönhetően a mozgással, helyváltoztatással kapcsolatos profilok nem köthetőek egy adott személyhez.

A telefonhívások során generált adatok is a személyes adatok körébe tartoznak, így kiemelt védelemben részesülnek. A Telekom ezeket az adatokat a szolgáltatások megfelelő működése és a számlázás lehetővé tétele céljából kezeli. A hívások  tartalmához természetesen nem férünk hozzá, kizárólag a forgalmi adatok, az úgynevezett metaadatok rögzítése történik, pl. hogy melyik szám volt kapcsolatban melyik számmal, és mennyi ideig.

Milyen hívásinformációkat tárolunk?

A Telekom a telefonhívások időpontját, időtartamát, a hívó számot és a felhívott számot rögzíti.

Az adatok tárolása a számlázáshoz ésa számviteli nyilvántartásokkal kapcsolatos illetveadózási kötelezettségeink teljesítéséhez szükséges ideig történik.

Átadják az adataimat harmadik félnek?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Az internet használata nagy mennyiségű adatot hoz létre, a szolgáltatás nyújtásához szükséges, hogy ezen adatokat kezeljük.

Kép leírása: Személyes adatok

Milyen internetes adatokat tárolunk, mint szolgáltató?

Korlátlan adatforgalom esetén elmentjük az általános, forgalomra vonatkozó adatokat, mint amilyen például a használat időtartama, IP-címet. Amennyiben az előfizetésednek felső adatforgalmi korlátja van, rögzítjük még a szerződéséhez kapcsolódó adatmennyiséget, a használat idejét, és az IP-címet. Az adatok kezelésére sor kerülhet olyan esetekben is, amikor a szolgáltatással való valamely visszaélés miatt vizsgálatot folytatunk.

Hogyan használjuk fel az internet használati adatokat?

Az adataid segítségével kiszámítható, hogy mikor merül ki a szerződésedben foglalt adatforgalmi keret (ha van ilyen). Az IP-cím felhasználása szükséges lehet a rosszindulatú kódok, például spam, vírusok vagy férgek beazonosítása érdekében, illetve a kötelező hatósági adatszolgáltatások teljesítéséhez is.

Ezek az adatok már korai stádiumban segítenek minket a hálózati problémák beazonosításában és javításában is.

Milyen adatokat kezelünk a Magyar Telekom Nyrt. saját honlapjai esetében?

Sütiket és naplófájlokat.

Miért használunk sütiket (anonim látogatóazonosítókat)?

Az anonim látogatóazonosítók (cookies, sütik) olyan fájlok vagy információdarabok, amelyek a számítógépeden (vagy más internetképes készülékeiden, pl. az okostelefonodon vagy táblagépeden) tárolódnak, amikor meglátogatsz egy oldalt. Egy süti általában tartalmazza a webhely nevét, ahonnan az jött, a saját „élettartamát” (vagyis, hogy milyen hosszan marad a készülékeden) és az értékét, ami általában egy véletlenszerűen generált egyedi szám.

A sütiket arra használjuk, hogy a későbbiekben jobban testre lehessen szabni az oldalakat, a termékeinket az érdeklődésednek és igényeidnek megfelelő termékeket kínáljunk számodra, ezáltal könnyebb legyen oldalaink használata. A sütik segítenek felgyorsítani a jövőbeni tevékenységeid és jobbá tenni az élményt oldalaink használata közben. A sütik anonim, összesített statisztika készítésére is alkalmasak, így jobban megérthetjük, hogy az emberek hogyan használják az oldalainkat és így javítani tudunk azok struktúráján és tartalmán. Ebből az információból nem tudunk téged személy szerint azonosítani.

Kétféle sütit használhatunk az oldalakon: a munkamenet sütiket és az állandó sütiket. A munkamenet sütik ideiglenesek, azaz addig maradnak a készülékeden, amíg el nem hagyod oldalunkat. Az állandó sütik tovább maradnak a készülékeden, előfordulhat, hogy egészen addig, amíg manuálisan ki nem törlöd őket.

Más oldalak is gyűjtenek információt ún. pixel tageket használva, amelyeket meg lehet osztani harmadik féllel. Ez közvetlenül támogatja promóciós tevékenységeinket és weboldalfejlesztésünket. Például látogatóink weboldal használati információját meg lehet osztani reklámügynökségekkel, hogy hatékonyabban tudjuk használni az online hirdetéseket a weboldalainkon.

Naplóállományok elemzése

A webes szolgáltatások során keletkező naplóállományokat (logfájlok) trendelemzésekhez, oldalstatisztikák készítéséhez, a szolgáltatások adminisztrálásához, a látogatók „mozgásának” elemzéséhez használjuk fel álnevesített módon, melyek szolgáltatásaink színvonalának emeléséhez segíthetnek hozzá.

Linkek

Ha oldalainkon hivatkozás vagy link található más szolgáltatók által fenntartott oldalakra, és ezekre kattintasz, akkor más szolgáltatók oldalaira kerülsz át. Kérjük, ilyen esetekben tájékozódj az adott oldalra vonatkozó felhasználási feltételekről és adatvédelmi szabályokról.

Átadják az adataimat harmadik félnek?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Szórakoztató szolgáltatásainak javítása illetve a partnerekkel való elszámolás érdekében az eszközeidről és a kiválasztott tartalmakról bizonyos információkat rögzítünk.

Milyen adatok kerülnek mentésre?

Amikor szolgáltatásainkat használod, műszaki és felhasználó-specifikus adatokat rögzítünk.

A műszaki adatok magukban foglalják például a set-top-box szoftver verziójának számát, ügyfélszámodat, és a média vevőegység eszköz azonosítóját. Ezen kívül elmentjük az eszköz-specifikus adatokat, a beazonosított interfész kapcsolatokat, és az eszközzel kapcsolatos problémák adatait (amennyiben vannak). A kiválasztott tartalommal kapcsolatosan a következő adatok rögzítése történik: Set-top-box típusa, a kiválasztott TV csatornák és menük, a felhasznált tartalom, mikor kapcsolod ki és be a készüléket, mikor váltasz csatornát, mennyi ideig használod a Telekom TV szolgáltatást.

Mi történik az adataiddal?

A set-top-boxod és a szervereink bizonyos jogosultsági és használati információkat osztanak meg egymással. Ez a szolgáltatások biztosítása és azok számlázása céljából történik. Ennek érdekében rögzítjük, hogy mely időpontban milyen szolgáltatásokat vettél igénybe. Az adatokból a felhasználókra vonatkozó statisztikai elemzéseket készítünk szórakoztató szolgáltatásaink további javítása céljából.

Átadják-e adataimat harmadik felek részére?

A személyhez kapcsolható adatokat nem adjuk át harmadik felek részére. Ezeket kizárólag anonimizált formában továbbíthatjuk a tartalom- vagy médiaszolgáltatók felé.

Alkalmazásaink (pl. Telekom Alkalmazás, Futótárs, Hello Holnap, Mobilvásárlás, Műsorújság) egyszerűbbé és élvezhetőbbé teszik a mindennapi életünket. Az ehhez kapcsolódó technológia zökkenőmentes működése érdekében bizonyos adatokat bizonyos ideig el kell mentenünk.

Milyen adatok kerülnek felhasználásra?

Az alkalmazások igénybevétele érdekében először szükséges azonosítanunk a felhasználót. Ehhez – a te választásod függvényében – Facebook, Google, e-mailes, illetve Telekom hitelesítést használunk. Az egyes alkalmazások eltérő adatokat kezelnek attól függően, hogy milyen célra készültek. Az egyes applikációkhoz tartozó adatvédelmi tájékoztatóban pontosan megtalálhatod az adott applikáció által kezelt adatok körét és a felhasználás feltételeit.

Mi történik az adatokkal?

Az adataidat addig kezeljük, amíg hozzájárulásodat vissza nem vonod (azaz amíg a mobil applikációt nem törlöd készülékedről). Viszont egyes alkalmazások esetén az alkalmazás készülékedről történő törlésével a regisztrációd nem szűnik meg, így automatikusan adataid sem törlődnek. Tájékozódj az adott applikáció adatvédelmi tájékoztatójában, hogyan töröltetheted regisztrációdat és tárolt adataidat.

Átadják-e adataimat harmadik felek részére?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha Te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Személyes adat minden olyan információ, amely rád vonatkozik. Ahhoz, hogy szerződést tudjunk veled kötni, és igénybe tudd venni szolgáltatásainkat szükség van személyes adataidra.

Mely személyes adatokat tároljuk?

Az általunk rólad kezelt adatok több kategóriába sorolhatóak. Ilyen kategóriák lehetnek különösen a személyes azonosító és kapcsolattartási adatok, helymeghatározási adatok és hívásinformációk.

Személyes azonosító és kapcsolattartási adataid körébe jellemzően az alábbiak tartoznak: név, cím, születési hely és idő, anyja neve, elérhetőségeid (e-mail-cím, telefonszám), személyazonosító okmányok száma.

Személyes adataidat mindaddig kezeljük, amíg a szerződés teljesítéséhez szükséges, illetve amíg jogszabály előírja. Az előírt megőrzési idő elteltével a személyes adatokat töröljük.

Mi történik személyes adataiddal?

Kiemelt célunk, hogy ügyfeleink számára a lehető legjobb ügyfélélményt nyújtsuk. Ennek érdekében bizonyos folyamatok végrehajtása céljából szükségünk van személyes adataidra, például a címedre (város, utca, házszám stb.). Az információ birtokában például az igénybevételi helynek műszaki szempontból leginkább megfelelő szolgáltatást tudjuk biztosítani. Ha ezt követően bármikor felveszed velünk a kapcsolatot, a személyes adataidnak köszönhetően sokkal könnyebben tudunk segíteni.

Emellett álnevesített és anonimizált adatokat is felhasználunk különféle elemzések céljából, melynek segítségével folyamatosan fenntartjuk és javítjuk szolgáltatásaink minőségét. Az elemzések segítenek a különféle trendek hatékony beazonosításában, például megmutatják, hogy hol szükséges jobb hálózati lefedettséget biztosítani vagy milyen szolgáltatásokat látnának szívesen az ügyfeleink.

Átadják az adataimat harmadik félnek?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Amennyiben szeretnéd az adatait a telefonkönyvben vagy tudakozóban megjeleníteni, ehhez kifejezett hozzájárulásodra van szükségünk.

Részletes adatvédelmi tudnivalók