Adatvédelmi tudnivalók

Személyes adat minden olyan információ, amely rád vonatkozik. Ahhoz, hogy szerződést tudjunk veled kötni, és igénybe tudd venni szolgáltatásainkat szükség van személyes adataidra.

Mely személyes adatokat tároljuk?

Az általunk rólad kezelt adatok több kategóriába sorolhatóak. Ilyen kategóriák lehetnek különösen a személyes azonosító és kapcsolattartási adatok, helymeghatározási adatok és hívásinformációk.

Személyes azonosító és kapcsolattartási adataid körébe jellemzően az alábbiak tartoznak: név, cím, születési hely és idő, anyja neve, elérhetőségeid (e-mail-cím, telefonszám), személyazonosító okmányok száma.

Személyes adataidat mindaddig kezeljük, amíg a szerződés teljesítéséhez szükséges, illetve amíg jogszabály előírja. Az előírt megőrzési idő elteltével a személyes adatokat töröljük.

Mi történik személyes adataiddal?

Kiemelt célunk, hogy ügyfeleink számára a lehető legjobb ügyfélélményt nyújtsuk. Ennek érdekében bizonyos folyamatok végrehajtása céljából szükségünk van személyes adataidra, például a címedre (város, utca, házszám stb.). Az információ birtokában például az igénybevételi helynek műszaki szempontból leginkább megfelelő szolgáltatást tudjuk biztosítani. Ha ezt követően bármikor felveszed velünk a kapcsolatot, a személyes adataidnak köszönhetően sokkal könnyebben tudunk segíteni.

Emellett álnevesített és anonimizált adatokat is felhasználunk különféle elemzések céljából, melynek segítségével folyamatosan fenntartjuk és javítjuk szolgáltatásaink minőségét. Az elemzések segítenek a különféle trendek hatékony beazonosításában, például megmutatják, hogy hol szükséges jobb hálózati lefedettséget biztosítani vagy milyen szolgáltatásokat látnának szívesen az ügyfeleink.

Átadják az adataimat harmadik félnek?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Amennyiben szeretnéd az adatait a telefonkönyvben vagy tudakozóban megjeleníteni, ehhez kifejezett hozzájárulásodra van szükségünk.

Adatbiztonság sérülése vagyoni, illetve nem vagyoni kárt okozhat, ezért folyamatosan értékeljük, és az ebből fakadó kockázat csökkentése érdekében meghozzuk a szükséges intézkedéseket.

Mi jelent adatbiztonsági kockázatot?

Adatbiztonsági kockázatot jelent különösen személyes adataid véletlen vagy jogellenes megsemmisítése, elvesztése, megváltoztatása, jogosulatlan nyilvánosságra hozatala vagy a hozzájuk való jogosulatlan hozzáférés.

Milyen intézkedések garantálják az adatbiztonságot?

A Magyar Telekom folyamatosan fejleszti adatbiztonsági rendszerét, hogy mindig a legbiztosabb helyen legyen ránk bízott adatod, figyelünk a rendszerek és szolgáltatások bizalmas jellegére, integritására, rendelkezésre állására és ellenálló képességére. Olyan technológiákat használunk, ami ezt elősegíti, így különösen a személyes adatok álnevesítését és titkosítását, incidens esetén a hozzáférés és a rendelkezésre állás visszaállítását. Az előbbi technikai és szervezési intézkedéseket rendszeres teszteljük.

A szolgáltatás biztosításához használt eszközöket úgy üzemeltetjük, hogy adataid csak az arra feljogosítottak számára legyenek hozzáférhetők (rendelkezésre állás); hitelessége és hitelesítése biztosított legyen (adatkezelés hitelessége); változatlansága igazolható legyen (adatintegritás); a jogosulatlan hozzáférés ellen védettek legyenek (adat bizalmassága).

Hogyan kezeljük a személyes adataidat?

Társaságunk személyes adataidhoz hozzáféréssel rendelkező munkatársai kizárólag a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő szerződéses rendelkezéseknek és belső utasításoknak megfelelően kezelhetik személyes adataidat.

Adataidhoz kizárólag olyan terjedelmű hozzáférést engedélyezünk, amely a szolgáltatás biztosításához szükséges munka elvégzéséhez elengedhetetlenül szükséges, illetve csak olyan személy részére, akinek az adatok kezelése/feldolgozása a munkaköri feladata.

Hozzájárulásod alapján kezelt adataid (telefonkönyvi- és tudakozói adatok, Marketing célra tett hozzájárulásod)

Amellett, hogy jogszabály felhatalmaz minket adataid tárolására, vannak olyan esetek, mikor te bízod ránk adataidat azért, hogy abból előnyöd származzon.

Milyen célra kezeljük az adataidat hozzájárulásod alapján?

A telefonkönyvi és tudakozói adataidat tájékoztatási célból használjuk: hozzájárulásod alapján kerülnek bele nyilvános adatbázisokba elérhetőségi adataid, te döntöd el, milyen mértékben.

Lehetőséged van arra, hogy hozzájárulásoddal olyan marketing üzenetek jussanak el hozzád, amik téged érdekelnek. Ezáltal értesülhetsz akciókról, vagy járulhatsz hozzá akár ahhoz, hogy a Magyar Telekom vagy szerződéses partnerei személyes ajánlatot küldjenek neked.

Mi történik az adataiddal a telefonkönyvnél, tudakozónál?

A telefonkönyvben és tudakozóban megjelenő adataidat arra használjuk, hogy azokról tájékoztatást nyújtsunk az érdeklődőknek. Dönthetsz arról, hogy megkereshessenek-e marketing céllal. Azonosító adataid (például: név, telefonszám, lakcím) megadása mellett dönthetsz arról is, hogy többet árulsz el magadról (akár végzettséged, szakképesítésed, foglalkozásod, mobilszámod vagy e-mail-címed is megadhatod). Természetesen dönthetsz úgy is, hogy semmilyen adatod se jelenjen meg, sőt bármikor módosíthatod is a megjelenő adatokat.

Miről nyilatkozom, mikor marketing célú megkeresésre adok engedélyt?

Amikor arról nyilatkozol, hogy megkereshető legyél kapcsolattartói adataidon, akkor négy nyilatkozatot teszel:

Közvetlen üzletszerzéshez történő hozzájárulás: ez alapján elsősorban a Magyar Telekom akcióiról értesülhetsz. Ilyen lehet például új szolgáltatásokkal, díjcsomagokkal, készülék kedvezményekkel, szezonális ajánlatokkal (Karácsony, Black Friday, iskolakezdési ajánlatok stb.) kapcsolatos kommunikáció.

Piackutatás és közvélemény kutatás céljára történő hozzájárulás: a Magyar Telekom szolgáltatásaival, egyes termékeivel, ajánlataival kapcsolatos visszajelzése gyűjtését, értékelését jelenti. A felhasználói szokásaidról gyűjtünk tőled  információt.

Szerződéses partnerek (harmadik felek) ajánlatainak fogadásához történő hozzájárulás: partnereink kedvezményes lehetőségeiről kapsz információt. Ilyenek lehetnek vásárlási kedvezmények, szórakozási és kikapcsolódási lehetőségek és kedvezmények. Fontos kiemelni: ez nem jelenti azt, hogy személyes adataidat a partnereinknek továbbítanánk! Az üzeneteket minden esetben a Magyar Telekom küldi számodra.

Profilalkotáson alapuló közvetlen üzletszerzéshez történő hozzájárulás: ez lehetőséget biztosít, hogy szokásaid elemzése, profilalkotás révén, célzott ajánlatokat tudjunk adni számodra. Ilyen lehet többek között a TV nézési szokásokra vonatkozó adatok alapján adott ajánlat.

Arra törekszünk, hogy ajánlatainkkal ne keressünk túl gyakran, és minél jobb, érdekesebb ajánlattal jelentkezzünk nálad. Az adott hozzájárulásod bármikor visszavonható.

A telefonhívások során generált adatok is a személyes adatok körébe tartoznak, így kiemelt védelemben részesülnek.

Miért kezel a Magyar Telekom hívásinformációkat?

A Telekom ezeket az adatokat a szolgáltatások megfelelő működése és a számlázás lehetővé tétele céljából kezeli. A hívások  tartalmához természetesen nem férünk hozzá, kizárólag a forgalmi adatok, az úgynevezett metaadatok rögzítése történik, pl. hogy melyik szám volt kapcsolatban melyik számmal, és mennyi ideig.

Milyen hívásinformációkat tárolunk?

A Telekom a telefonhívások időpontját, időtartamát, a hívó számot és a felhívott számot rögzíti.

Az adatok tárolása a számlázáshoz és a számviteli nyilvántartásokkal kapcsolatos, illetve adózási kötelezettségeink teljesítéséhez szükséges ideig történik.

Átadják az adataimat harmadik félnek?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

A helymeghatározási adatok akkor jönnek létre, amikor a routered az internethez csatlakozik, vagy amikor mobiltelefon készüléked egy mobil bázisállomáshoz kapcsolódik. Ennek megfelelően, bár a bázisállomás pontos helye ismert, a pontos tartózkodási helyed nem megállapítható.

Miért van szükség helymeghatározási adatokra?

Helymeghatározási adataidat a mobil hálózatunk és mobiltelefon készüléked közti kapcsolat felépítésére használjuk, mert ezek nélkül a mobil kapcsolatok sem jöhetnének létre.

Számos applikáció (pl. Waze, Google Maps) a Magyar Telekomtól függetlenül gyűjt – akár GPS alapon – helymeghatározási adatokat, amely alapján tudja nyújtani számodra szolgáltatását. Ha telefonodon applikációkat használsz, tájékozódj arról, hogy az applikáció gyűjti-e és milyen feltételekkel a helymeghatározási adataidat.

Mi történik a helymeghatározási adataiddal?

A helymeghatározási adatokat az eszközöddel, például mobiltelefon készülékeddel vagy routereddel történő kapcsolat létrehozásához használjuk. A visszaélések megelőzése és a szolgáltatás folytonosságának biztosítása érdekében ezen adatokat elemzések céljából álnevesítve összesítjük.

Átadják-e adataimat harmadik felek részére?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

A Magyar Telekom Nyrt. saját honlapjai esetében csakúgy, mint több honlapüzemeltető, sütiket és naplófájlokat kezel.

Kép leírása: Személyes adatok

Miért használunk sütiket?

Az úgynevezett látogatóazonosítók (cookies, sütik) olyan fájlok, vagy információdarabok, amelyek a számítógépeden (vagy más internetképes készülékeiden, pl. az okostelefonodon vagy táblagépeden) tárolódnak, amikor meglátogatsz egy oldalt. Egy süti általában tartalmazza a webhely nevét, ahonnan az jött, a saját „élettartamát” (vagyis, hogy milyen hosszan marad a készülékeden) és az értékét, ami általában egy véletlenszerűen generált egyedi szám.

Lejárat alapján kétféle sütit használhatunk az oldalakon: a munkamenet sütiket és az állandó sütiket. A munkamenet sütik ideiglenesek, azaz addig maradnak a készülékeden, amíg el nem hagyod oldalunkat. Az állandó sütik tovább maradnak a készülékeden, előfordulhat, hogy egészen addig, amíg manuálisan ki nem törlöd őket.

A részletes süti tájékoztatónkat itt találod, a jelenlegi süti beállításaidat pedig itt tudod módosítani.

Naplóállományok elemzése

A webes szolgáltatások során keletkező naplóállományokat (logfájlok) trendelemzésekhez, oldalstatisztikák készítéséhez, a szolgáltatások adminisztrálásához, a látogatók „mozgásának” elemzéséhez használjuk fel álnevesített módon, melyek szolgáltatásaink színvonalának emeléséhez segíthetnek hozzá.

Linkek

Ha oldalainkon hivatkozás vagy link található más szolgáltatók által fenntartott oldalakra, és ezekre kattintasz, akkor más szolgáltatók oldalaira kerülsz át. Kérjük, ilyen esetekben tájékozódj az adott oldalra vonatkozó felhasználási feltételekről és adatvédelmi szabályokról.

Átadják az adataimat harmadik félnek?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Az internet használata nagy mennyiségű adatot hoz létre, a szolgáltatás nyújtásához szükséges, hogy ezen adatokat kezeljük.

Kép leírása: Személyes adatok

Milyen internetes adatokat tárolunk, mint szolgáltató?

Korlátlan adatforgalom esetén elmentjük az általános, forgalomra vonatkozó adatokat, mint amilyen például a használat időtartama, IP-cím. Amennyiben az előfizetésednek felső adatforgalmi korlátja van, rögzítjük még a szerződéshez kapcsolódó adatmennyiséget.

Az adatok kezelésére sor kerülhet olyan esetekben is, amikor a szolgáltatással való valamely visszaélés miatt vizsgálatot folytatunk.

Hogyan használjuk fel az internet használati adatokat?

Az adataid segítségével kiszámítható, hogy mikor merül ki a szerződésedben foglalt adatforgalmi keret (ha van ilyen). Az IP-cím felhasználása szükséges lehet a rosszindulatú kódok, például spam, vírusok vagy férgek beazonosítása érdekében, illetve a kötelező hatósági adatszolgáltatások teljesítéséhez is.

Ezek az adatok már korai stádiumban segítenek minket a hálózati problémák beazonosításában és javításában is. Ezek az adatok aggregált formában segíthetnek abban, hogy ott fejlesszünk, ahol az szükséges.

Átadják-e adataimat harmadik felek részére?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Telekom TV előfizetés esetén is szükséges előfizetői szerződés megkötése. A TV GO szolgáltatás előfizetői szerződés nélkül is igénybe vehető regisztrációval.

Miért kezel a Magyar Telekom TV használattal kapcsolatos információkat?

A Telekom ezeket az adatokat a szolgáltatások megfelelő működése és a számlázás lehetővé tétele céljából kezeli.

Milyen adatok kerülnek mentésre?

Előfizetői szerződésben a törvény által kötelező személyes adatok kerülnek rögzítésre. Előfizetői szerződés nélküli TV GO regisztrációhoz elegendő az e-mail cím.

Emellett, amikor szolgáltatásainkat használod, műszaki és felhasználó-specifikus adatokat rögzítünk.

A műszaki adatok magukban foglalják például a set-top-box szoftver verziójának számát, ügyfélszámodat, és a média vevőegység eszköz azonosítóját. Ezen kívül elmentjük az eszköz-specifikus adatokat, a beazonosított interfész kapcsolatokat, és az eszközzel kapcsolatos problémák adatait (amennyiben vannak).

Átadják-e adataimat harmadik felek részére?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Alkalmazásaink (pl. Telekom Alkalmazás, Futótárs, Hello Holnap, Mobilvásárlás, Műsorújság) egyszerűbbé és élvezhetőbbé teszik a mindennapi életünket. Az ehhez kapcsolódó technológia zökkenőmentes működése érdekében bizonyos adatokat bizonyos ideig el kell mentenünk.

Milyen adatok kerülnek felhasználásra?

Az alkalmazások igénybevétele érdekében először szükséges azonosítanunk a felhasználót. Ehhez – a te választásod függvényében – Facebook, Google, e-mailes, illetve Telekom hitelesítést használunk. Az egyes alkalmazások eltérő adatokat kezelnek attól függően, hogy milyen célra készültek. Az egyes applikációkhoz tartozó adatvédelmi tájékoztatóban pontosan megtalálhatod az adott applikáció által kezelt adatok körét és a felhasználás feltételeit.

Mi történik az adatokkal?

Az adataidat addig kezeljük, amíg hozzájárulásodat vissza nem vonod (azaz amíg a mobil applikációt nem törlöd készülékedről). Viszont egyes alkalmazások esetén az alkalmazás készülékedről történő törlésével a regisztrációd nem szűnik meg, így automatikusan adataid sem törlődnek. Tájékozódj az adott applikáció adatvédelmi tájékoztatójában, hogyan töröltetheted regisztrációdat és tárolt adataidat.

Átadják-e adataimat harmadik felek részére?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha Te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Személyes adat minden olyan információ, amely rád vonatkozik. Ahhoz, hogy szerződést tudjunk veled kötni, és igénybe tudd venni szolgáltatásainkat szükség van személyes adataidra.

Mely személyes adatokat tároljuk?

Az általunk rólad kezelt adatok több kategóriába sorolhatóak. Ilyen kategóriák lehetnek különösen a személyes azonosító és kapcsolattartási adatok, helymeghatározási adatok és hívásinformációk.

Személyes azonosító és kapcsolattartási adataid körébe jellemzően az alábbiak tartoznak: név, cím, születési hely és idő, anyja neve, elérhetőségeid (e-mail-cím, telefonszám), személyazonosító okmányok száma.

Személyes adataidat mindaddig kezeljük, amíg a szerződés teljesítéséhez szükséges, illetve amíg jogszabály előírja. Az előírt megőrzési idő elteltével a személyes adatokat töröljük.

Mi történik személyes adataiddal?

Kiemelt célunk, hogy ügyfeleink számára a lehető legjobb ügyfélélményt nyújtsuk. Ennek érdekében bizonyos folyamatok végrehajtása céljából szükségünk van személyes adataidra, például a címedre (város, utca, házszám stb.). Az információ birtokában például az igénybevételi helynek műszaki szempontból leginkább megfelelő szolgáltatást tudjuk biztosítani. Ha ezt követően bármikor felveszed velünk a kapcsolatot, a személyes adataidnak köszönhetően sokkal könnyebben tudunk segíteni.

Emellett álnevesített és anonimizált adatokat is felhasználunk különféle elemzések céljából, melynek segítségével folyamatosan fenntartjuk és javítjuk szolgáltatásaink minőségét. Az elemzések segítenek a különféle trendek hatékony beazonosításában, például megmutatják, hogy hol szükséges jobb hálózati lefedettséget biztosítani vagy milyen szolgáltatásokat látnának szívesen az ügyfeleink.

Átadják az adataimat harmadik félnek?

Alapelveink közé tartozik, hogy személyes adataidat csak akkor továbbítjuk harmadik felek részére, ha te ahhoz hozzájárulsz, vagy jogszabály lehetővé vagy kötelezővé teszi (pl. hatóságok).

Amennyiben szeretnéd az adatait a telefonkönyvben vagy tudakozóban megjeleníteni, ehhez kifejezett hozzájárulásodra van szükségünk.

Részletes adatvédelmi tudnivalók