Mi kell a jó nethez? - hálózat - Magyar Telekom csoport

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • Készülékajánlatok
    • Vállalkozói készülékkedvezmény
    • Samsung Galaxy S25
    • iPhone 16
    • Apple Watch
    • T Phone 5G és T Phone 2 Pro 5G
    • Mobiltelefonok
    • Apple
    • Honor
    • Xiaomi
    • Samsung
    • Oppo
    • Cat
    • Tabletek
    • Apple
    • Huawei
    • Lenovo
    • Samsung
    • Számítógépek
    • Laptopok
    • Monitorok
    • Szerverek
    • Egyéb készülékek
    • IT eszközök
    • Irodai telefonok
    • Tartozékok
    • Apple watch
    • Tv-készülékek
    • Kedvezmények / csomagajánlatok
    • Magenta 1 Business
    • Vállalkozói készülékkedvezmény
    • Magenta Moments
    • Üzleti hírlevél feliratkozás
    • Mobil
    • Mobil díjcsomagok
    • Mobilinternet
    • Roaming, nemzetközi hívás
    • Netbővítők, Hangbővítók
    • SIM-szolgáltatások
    • Kiegészítő szolgáltatások
    • Vezetékes
    • Vezetékes internet
    • Üzleti Okoswifi Rendszer
    • Mi kell a jó nethez?
    • Telefon díjcsomagok
    • TV-csomagok
    • Hálózatfejlesztés
    • IoT és Adatátviteli szolgáltatások
    • Üzleti IoT szolgáltatások
    • Adatátviteli megoldások
    • Bérelt vonali internet
    • SD-X (SD-WAN, SD-Network)
    • Biztonsági és adatparki megoldások
    • Üzletmenet támogatás
    • Biztonsági szolgáltatások
    • Szerverek, adatparki szolgáltatások
    • Telekom instant iroda
    • Microsoft szolgáltatások
    • Instant Honlap
    • Instant Laptop
    • Kommunikációs megoldások
    • Mobil Iroda
    • Hálózati megoldások
    • Számlázás, egyenleg
    • Számlabefizetés
    • Számlaismertető
    • E-számla megrendelés
    • Számla megtekintése és letöltés
    • Egyenleg
    • Szolgáltatás módosítás
    • Díjcsomag módosítás
    • Előfizetés testre szabása
    • Szolgáltatás áthelyezése
    • Szolgáltatás átírása
    • Készülék beállítások
    • Mobiltelefon beállítások
    • Tablet beállítások
    • Segítünk, támogatás
    • Hasznos információk
    • Gyakran ismételt kérdések
    • Hibabejelentés
    • Dokumentumtár
    • Elérhetőségek
    • Online ügyintézés
    • Telekom alkalmazás
    • Üzletkereső
    • Telefonos

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • iPhone
  • Samsung telefonok
  • Roaming
  • Internet külföldön
  • Meghatalmazás
  • Pénztárgép
  • Számlázás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Üzleti mobil díjcsomagok
  • TV díjcsomagok
  • Vezetékes internet díjcsomagok
Azonosítás

Milyen a jó hálózat?

 

A telephelyeden elérhető hálózat típusától és az internet használatodtól függ, milyen sebességű csomagot érdemes választanod.

Le-és feltöltési sebesség

Egy adott hálózat típusa (pl. VDSL, koax, optika) nagymértékben meghatározza, hogy azon milyen sebességű internetcsomagokat lehet igénybe venni.

A hálózat általában adottság, a szolgáltató biztosítja, de az azon elérhető, különböző maximális le-és feltöltési sebességgel rendelkező díjcsomagok közül a legtöbb esetben van lehetőséged választani.

Mi alapján lehet eldönteni, hogy milyen díjcsomagra van szükséged?

  • 50 Mbit/s
  • 1000 Mbit/s

Azt kell eldöntened, hogy mennyit és mire használjátok a netet. Más-más sebességre lehet szükséged, ha

  • cikkeket, híreket olvasol az interneten,
  • videókonferenciát használsz,
  • felhő szolgálatást veszel igénybe
  • többen dolgoztok egyidőben,
  • nagyméretű file-okat küldesz-fogadsz.


Nem mindegy, hogy egyszerre a telephelyen hány munkatárs netezik, és hogy összesen hány készülék kapcsolódik egyszerre az internetre. Hiába használjátok a legmodernebb eszközöket, ha a díjcsomagban foglalt sebesség nem elegendő.

Nethasználat
Feltöltési sebesség

Bár még mindig a letöltési sebesség a meghatározó, egyre több olyan dologra használjuk az internetet, ami nagy feltöltési sebességet is igényel, legyen szó pl. online gamingről, nagy mennyiségű képek/videók és egyéb tartalmak felhőbe való feltöltéséről, videó streamingeléséről vagy nagy felbontású fájlok megosztásáról.

Összességében ahhoz, hogy a telephelyeden a netezés kompromisszum-mentes legyen, célszerű az elérhető legjobb technológiát és azon belül minél magasabb sávszélességű csomagot választanotok!
Ha bővebben érdekelnek a technológiai részletek, kattints ide.

Elérhető már nálad?

Folyamatosan fejlesztjük gigaerős üzleti vezetékes internet hálózatunkat! Add meg a telephely címedet, és megmondjuk, nálad ott van-e már!

ÜZLETI VEZETÉKES CSOMAGOK

Mi kell még a jó internethez? Nézd meg a többit is!

Milyen a jó Wi-Fi?

Milyen a jó Wi-Fi?

Milyen a jó nethasználat?

Milyen a jó nethasználat?

INTERNETEZÉSI KISOKOS

1. Mi az a sávszélesség és mit jelent a le- és feltöltési sebesség?

A sávszélesség az adott idő alatt elküldhető vagy fogadható adatok maximális mennyisége. Vagyis megmutatja, hogy egy másodperc alatt mekkora adatmennyiség vihető át. Egy hálózat esetében két tényezője van: a letöltési és a feltöltési sebesség. Ez gyakran eltérő.

Az internet-csatlakozásod sebességét megmérheted a szelessav.net oldalon, ami csak hozzávetőleges eredményt ad a pillanatnyi állapot alapján, amit számos körülmény (pl. a mérésre használt eszköz) befolyásolhat. A mérés eredményét Mbit/s vagy kbit/s egységben kapjuk.


Kérjük, a méréshez vedd figyelembe a következő tanácsokat:
• A mérés idejére minden más forgalmat állíts le a hálózatodon (TV, tablet, laptop stb.) és mérj a Telekom mérőszerverén.
• A méréshez lehetőleg asztali számítógépet vagy laptopot használj, a sárga színű UTP kábellel összekötve, amit a Telekomos eszköz mellé adtunk. Ha a mérés után javulás tapasztalható, akkor valószínűleg túl volt terhelve a hálózatod.
• Ha WiFi-n keresztül mérsz, akkor a mérés időtartama alatt lehetőleg minél közelebb (1m-en belül) tartózkodj a WiFi routeredhez. Ha itt gyors sebességet mérsz, próbálkozz másik méréssel közeledve addig a pontig/szobáig, ahol a problémát tapasztaltad. Ha menet közben megjavul, akkor valószínűleg túl volt terhelve a WiFi hálózatod.
• Végezz ellenőrző méréseket is!

2. Mi a maximális sebesség?

Maximális sebességnek nevezzük az adott előfizetéssel az előfizetői hozzáférési ponton elérhető legmagasabb adatátviteli sebességet, melyet a felhasználó a szolgáltatás igénybevétele során megtapasztalhat. Ez általában az alkalmazott technológia vagy a hálózati infrastruktúra által meghatározott felső korlát, amely ideális feltételek esetén érhető csak el pl. a hálózat kevésbé leterhelt állapotában.

3. Mi a minimális sebesség?

A minimális sebesség a szolgáltató által az adott előfizetői hozzáférési ponton biztosított legalacsonyabb le-és feltöltési sebesség, amely minden esetben az előfizető rendelkezésére áll. A minimális sebességet a szolgáltatónak még a legkedvezőtlenebb feltételek között, a legnagyobb forgalmi terheltség esetén is biztosítania kell.

4. Mi a különbség az egyes sebességértékek között?

Az általad tapasztalt sebesség rendszerint a minimális és maximális sebesség közé esik, legtöbbször elérve, vagy meghaladva a rendes körülmények között elérhető sebességet. A tapasztalt sebesség mértéke függ az adott időben fennálló netforgalomtól, az eszközödön futó online alkalmazásoktól, valamint külső és helyi körülmények is döntően befolyásolhatják:

Külső körülmények lehetnek például
• a szolgáltató hálózatának műszaki jellemzői és állapota (pl. esetleges kábelhibák, szerverek működése, stb.), és az adott hálózati szakaszt egy időben használó előfizetők száma;
• a letöltendő internetes tartalmat biztosító tárhely kiszolgálási képessége, és az arra egy időben csatlakozó felhasználók száma. Egy külföldi vagy népszerű website adott esetben lassabb lehet, mint egy kevésbé látogatott. A külföldi oldalak betöltési sebességét a nemzetközi irányok terheltsége is befolyásolja.

Helyi körülmények lehetnek például
• a telephely hálózat kialakítása és beállításai;
• több eszköz egyidejű csatlakozása a hálózathoz (ekkor a szolgáltató által biztosított sebesség – beállításoktól függően – az eszközök igényeihez mérten oszlik szét)
• az hálózatot használó számítógépen futó alkalmazások, illetve egyéb hálózati forgalom;
• a hálózatra csatlakozó eszközök műszaki lehetőségei
• vezeték nélküli hálózatok esetén az alkalmazott Wi-Fi technológia. Nem mindegy, hogy közelről, vagy távolabbról, falakon, ajtókon át csatlakozol a Wi-Fi-re. Ilyen helyeken csökken a net sebessége.

5. Milyen típusai vannak az üzleti vezetékes internetnek?

A leggyakoribb vezetékes szélessávú internet technológiák Magyarországon:

• Az ADSL/VDSL technológia a régebbi telefonhálózat rézkábelein keresztül biztosítja az internet-elérést, amelynek sebessége erősen limitált.
• A kábeltévé hálózatok koax kábelein keresztül stabil szélessávú szolgáltatást érhetsz el.
• Az optikai elérés biztosítja a legnagyobb sávszélességet. A maximális letöltési sebesség elérheti a 2 Gbit/s-ot, a maximális feltöltési sebesség pedig meghaladhatja az 1 Gbit/s-os értéket.

6. Hogyan működik a hálózat?

Az üzleti vezetékes előfizetéseknél általában háromféle eszközt használunk. A modem (kábel/xDSL/optikai), a router és a hálózatra csatlakoztatott felhasználói eszközök (pl. számítógép, notebook, okostévé, okostelefon). A modem biztosítja a szükséges jelátalakítást a belső hálózat és a szolgáltatói hálózat között. A vezetékes hálózatokban gyakran alkalmaznak olyan kombinált eszközöket (home gateway), amelyek egy dobozon belül tartalmazzák a modemet, a routert és a több eszköz csatlakozását lehetővé tévő adatátviteli kapcsolót (switchet) és a Wi-Fi routert. Ez a kompakt, többfunkciós eszköz önmagában képes kiszolgálni egy helyi hálózatot.

7. Késleltetés, mit jelent?

Miután egy adatcsomag elküldésre került, a számítógép visszaigazolást vár attól a géptől, amelyikre az adat küldve lett, ezt az időszakot nevezzük késleltetésnek (angol szóval latency). A túl nagy késleltetés problémákat okozhat egyes szolgáltatások igénybevétele során, például, ha élő beszélgetést szeretnénk folytatni az interneten, vagy online játékot szeretnénk játszani.

8. Wi-Fi-s fogalomtár

SSID: Az SSID a Wi-Fi hálózat neve, ami lehet az eszköz által meghatározott, de Te is beállíthatod.

Frekvencia: A Wi-Fi rádiójelei szabvány szerint meghatározott frekvencia-tartományokban leggyakrabban a 2,4 és az 5 GHz-en terjednek. A 2,4 GHz-es tartomány rendkívül telített, az 5 GHz-es stabil és akár kétszer olyan gyors is lehet. A mai routerek többsége mindkét tartományt képes kezelni. 2,4 Ghz-en nagyobb lefedettség érhető el alacsonyabb sebesség mellett, míg 5 GHz-en kisebb lefedettség, de nagyobb sebességgel.

Titkosítás: Ha egy Wi-Fi hálózatra csatlakozni szeretnél, általában meg kell adnod egy jelszót. A Wi-Fi technológiák kódolva továbbítják az adatokat az eszközök között. Erre amiatt van szükség, mert egyébként rendkívül egyszerű lenne a hálózaton sugárzott adatokat “elfogni” és értelmezni. Az évek alatt több titkosítási megoldást alkalmaztak:

• WPA3: a jelenleg használt legbiztonságosabb titkosítási technológia a Wi-Fi eszközökhöz
• WPA2: sok jelenlegi készülékben elérhető, biztonságos titkosítási technológia
• WPA: a WPA2 elődje, átmeneti megoldásként szolgált
• WEP: elavult titkosítási forma, a régi eszközök gyakran csak ezt támogatják. Ma már nem használjuk, mivel sebezhető, könnyen feltörhető, a legtöbb eszközben nincs is engedélyezve.

WPS: A WPS egy megoldás, amely segítségével a felhasználók egyszerűbben csatlakoztathatják készülékeit a hálózathoz, gyakran egyszerűen egy gomb lenyomásával.

Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailen, vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek