Technikai okok miatt a Facebook azonosítóval történő belépés átmenetileg nem lehetséges!
Kérjük, belépéshez használd hívószámodat, e-mail címedet vagy MT ügyfélazonosítódat.
Technikai okok miatt a Facebook azonosítóval történő belépés átmenetileg nem lehetséges!
Kérjük, belépéshez használd hívószámodat, e-mail címedet vagy MT ügyfélazonosítódat.

Fenntarthatósági víziónk

Felismerve a fenntartható fejlődés fontosságát – valamint a tényt, hogy ez a jövő üzleti tevékenységéhez alapvető fontosságú – a Magyar Telekom Csoport még 2005-ben kötelezettséget és felelősséget vállalt arra nézve, hogy működését, vállalatirányítását, tevékenységeit ennek szellemében végzi Magyarországon és minden országban, ahol üzletileg vagy együttműködés formájában jelen van. Ez nemcsak a vállalatcsoport hosszú távú sikerét rejti magában, hanem a régióban betöltött szerepén, valamint a szolgáltatásain keresztül a társadalom, a környezet és a gazdaság számára is jelentős pozitív hatással bír.

A Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági szemléletét a fenntarthatóság hármas pillére mentén – környezet – társadalom - gazdaság – alakította ki, és olyan fenntarthatósági értékeket foglal magába, mint a klímavédelem, élhető és egészséges környezet, fenntartható társadalom, sokszínűség, társadalmi szolidaritás, digitális felzárkóztatás, fenntartható termékek és szolgáltatások, tisztességes üzlet, átláthatóság.

Fenntarthatósági stratégia (2021-2025-2030)

Tudjuk, hogy a világ hatalmas átalakulás előtt áll, amiben a fenntarthatóság és a digitalizáció is kulcsszerepet tölt be.

A Magyar Telekom új stratégiájának fő vezérelve, hogy fenntartsa eddigi vezető fenntarthatósági szerepét vállalatként és infokommunikációs szolgáltatóként egyaránt.

Ezért 2030-ig határozzuk meg hosszútávú céljainkat, amiket folyamatosan nyomonkövetünk, és szükség szerint, a trendeknek megfelelően frissítünk.

Fő célunk ezzel, hogy a digitalizációt az emberek, a családok és a vállalkozások fejlődésének, valamint a környezet védelmének szolgálatába állítva az ország vezető fenntartható vállalata maradunk.

Ehhez egyre többet teszünk és egyre többeket teszünk képessé.

3 fő stratégiai prioritásunk a teljeskörű fenntarthatósági megfelelés mellett:

  • Klímavédelem
    Ezt tesszük, mint vállalat: 2030-ig közvetlen és közvetett kibocsátásunkat (Scope 1+2) nettó nullán tartjuk, 84%-os csökkentéssel, a beszállítóinknál és ügyfeleinknél jelentkező, hozzánk kapcsolódó (Scope 3) kibocsátásunkat pedig 30%-kal csökkentjük.
    Így teszünk képessé másokat: az infokommunikációs szolgáltatásainkat beállítjuk a klímavédelmi eszközök sorába, hogy ügyfeleink ezáltal is tehessenek a kibocsátások csökkentéséért – vállaljuk, hogy 2030-ra árbevételünk legalább fele klímavédelmet szolgáló szolgáltatásokból származik majd.
  • Digitalizáció
    Ezt tesszük, mint vállalat: az ország digitalizációján dolgozunk, 100%-ban gigabitképessé tesszük ügyfeleinket.
    Így teszünk képessé másokat: 6 millió ember felelős digitális érettségét érjük el.
  • ​Sokszínűség
    Ezt tesszük, mint vállalat: 100% befogadó munkahelyet alakítunk ki.
    Így teszünk képessé másokat: 100%-ban akadálymentes szolgáltatást biztosítunk.

KLÍMAVÉDELMI CÉLOK:

Kibocsátáscsökkentési célok (2025):

  • A Scope 1 és Scope 2 kibocsátás 65%-os csökkentése (bázisév: 2015), évente nettó nulla CO2e kibocsátással
  • A Scope 3 kibocsátás 20%-os csökkentése (bázisév: 2017)
  • Az „Árnyék CO2 ár” bevezetési lehetőségének megvizsgálása

Mások kibocsátásának csökkentése (2025):

  • Az árbevétel 20%-a klímavédelmet szolgáló szolgáltatásokból származik

Belső klímavédelmet támogató folyamatcélok (2025):

  • Klímakockázat-kezelési folyamat kialakítása (TCFD mentén)
  • Belső karbonadó és karbonpiac lehetőségeinek megvizsgálása

A klímacélokat is támogató erőforráshatékonysági célok (2024):

  • Mobilkészülékek visszavételi arányának növekedése 10%-kal
  • CPE-k visszavétele és fenntartható menedzsment
  • Zéró technológiai hulladék
  • Fenntartható csomagolás bevezetése

Kibocsátáscsökkentési célok (2030):

  • A Scope 1 és Scope 2 kibocsátás 84%-os csökkentése (bázisév: 2015), évente nettó nulla CO2e kibocsátással
  • A Scope 3 kibocsátás 30%-os csökkentése (bázisév: 2017)
  • A karbonlábnyom figyelembevétele a beszállítók kiválasztásánál.

Mások kibocsátásának csökkentése (2030):

  • Az árbevétel 50%-a klímavédelmet szolgáló szolgáltatásokból származik

DIGITALIZÁCIÓS CÉLOK:

Magyarország digitalizációja (2025):

  • 4 millió Gigabit-képes háztartás (access független)
  • 67%-os 5G lefedettség

Digitális felelősségvállalás (2025):

  • 4 millió ember, akinek a felelős digitális érettségében segítettünk

Magyarország digitalizációja (2030):

  • 100% gigabit-képes lesz minden háztartás
  • Országos 5G lefedettség

Digitális felelősségvállalás (2030):

  • 6 millió felelős digitális érettségű ember.

SOKSZÍNŰSÉGI CÉLOK:

Befogadó munkahely (2025):

  • 100%-ban akadálymentes munkahely
  • A női vezetők aránya minimum 35% legyen

Akadálymentes szolgáltatások (2025):

  • 100% WCAG megfelelés

Befogadó munkahely (2030):

  • A női vezetők aránya minimum 40% legyen

Akadálymentes szolgáltatások (2030):

  • 100%-ban akadálymentes szolgáltatások