1989-1993

Matáv - a kezdetek

A Matáv Magyar Távközlési Rt. 1991. december 31-én alakult meg, a Magyar Posta három részre válásával 1989 decemberében létrejött önálló távközlési vállalat jogutódjaként. Vezérigazgatónak Straub Eleket nevezték ki. A társaság 1993 végéig 100%-os állami tulajdonban maradt.

Privatizációs pályázat

1993. július 1-jén hatályba lépett a távközlési törvény, amely koncessziós szolgáltatásnak minősítette a közcélú távbeszélő-, a mobiltelefon-, valamint a közcélú személyhívó-szolgáltatást. Így lehetőség nyílt a Matáv privatizációs pályázatának kiírására, amely az országos távbeszélő koncessziós jog megszerzésére és a Matáv részvényeinek megvásárlására egyaránt vonatkozott. Az 1993. december 22-én megkötött szerződések értelmében a Deutsche Telekom és az Ameritech International távközlési vállalatokból álló MagyarCom konzorcium a Matávra kötelezően átruházott országos telefonkoncessziónak és a megnövelt alaptőke 30,1%-ának tulajdonosává vált.

1994-1995

Területi koncessziós pályázatok, további privatizáció

1994 februárjában, a területi koncessziós pályázat eredményének kihirdetése után létrejöttek a helyi koncessziós társaságok. A Matáv szolgáltatási területe - Magyarország területének mintegy 70%-át és a lakosság 72%-át lefedve - 36 primer körzetre terjed ki, melyekben a vállalat helyi távbeszélő-szolgáltatást nyújt. A Matáv privatizációjának második fordulójában a MagyarCom a Matáv többségi tulajdonosává vált. Az 1995. december 22-én aláírt szerződés értelmében a konzorciumot alkotó két vállalat tulajdonrésze 67,3%-ra emelkedett. A Matáv privatizációja - a két forduló együttes értéke alapján - a közép- és kelet-európai térség addigi legnagyobb privatizációja volt, egyben a legnagyobb külföldi beruházás Magyarországon.
Elindult a második generációs (2G) mobilhálózat, amely már SMS-t, hangpostát és roamingot is kínált.

1997-2000

Részvényjegyzés, Deutsche Telekom többségi tulajdonszerzés

1997. november 14-én Budapesten és New Yorkban egyidejűleg kezdődött meg a Matáv-részvények kereskedése a részvények 26,31%-ának forgalomba hozatalával, mely az addigi legnagyobb magyarországi részvényjegyzés volt. Ezzel a Matáv lett az első közép-európai cég, amelynek papírjait a New York-i Tőzsdén jegyezték. 1999 nyarán az ÁPV Rt. értékesítette a magyar állam utolsó, 5,75%-os részvénycsomagját, de továbbra is rendelkezett az Arany Részvénnyel.
2000. július 3-án az SBC és a Deutsche Telekom közötti részvényesi megállapodásnak megfelelően a Deutsche Telekom megvásárolta az SBC 50%-os MagyarCom-ban meglévő részesedését. Így a Deutsche Telekom Matáv-beli tulajdona 59,52%-ra növekedett, a fennmaradó 40,48% közkézhányad, míg az aranyrészvény a magyar állam tulajdonát képezte.
A Matáv lett a névadó szponzora a Vivicittá Városvédő Futásnak.


2001-2002

Távközlési vállalatcsoport, liberalizáció, új üzletágak

2001-től lehetőség nyílt arra, hogy a Matáv nemzetközi távközlési vállalatcsoporttá váljon. A Matáv vezette konzorcium ekkor vásárolta meg Macedónia nemzeti távközlési cége, a Makedonski Telekomunikacii (MakTel) többségi tulajdonrészét, így a MakTel is a Csoport konszolidált leányvállalata lett. A stratégia további lépéseként a Matáv megvásárolta az Emitel Rt. maradék 50%-os tulajdonrészét, így az Emitel 2001 júliusában kizárólagos Matáv-tulajdonba került, konszolidált leányvállalatként, mely a dél-alföldi régióban nyújt lakossági és üzleti telekommunikációs szolgáltatásokat. A Matáv a Deutsche Telekommal kötött megállapodás alapján 2001 decemberében megszerezte a Westel és a Westel 0660 fennmaradó 49%-át is.
A Matáv 2001-től a lakossági és üzleti előfizetők igényeihez igazodó díj- és szolgáltatáscsomagokat, 2002-től pedig az internetezőknek szóló új kedvezményes csomagokat vezetett be. 2001. december 23. volt a magyar távközlési piac teljes liberalizációjának hivatalos időpontja. A vezetékes telefónia területén a távközlés utolsó szegmenseként került sor a piacnyitásra. A Csoport vállalatai vezető pozíciót harcoltak ki a mobiltelefon-, internet- és üzleti adatkommunikációs piacon, a vezetékes telefonpiacon pedig 80% feletti volt a részesedése.
A Matáv Csoport 2002 decemberében az SGS (Société Générale de Surveillance SA), a világ legnagyobb független minőségellenőrző és tanúsító testülete által tanúsított csoportszintű ISO 9001:2000 szerinti tanúsítást szerzett.

2003-2004

Dinamikus szélessáv, Westelből T-Mobile, EU-konform piaci verseny

A Matáv Igazgatósága 2004 márciusában döntött arról, hogy a Westel nevet vált és csatlakozik a világ egyik vezető mobil márkájához, a T-Mobile-hoz. A társaság hivatalos neve 2004 májusától T-Mobile Magyarország Rt., és változatlanul a Matáv Csoport 100 %-os tulajdonú tagvállalata.

A Matáv Csoport már a 2004. májusi Európai Uniós csatlakozásunkat megelőzően elismert, proaktív közreműködéssel segítette elő az EU-konform, piacorientált és fogyasztóközpontú szabályozási környezet kialakítását.
A Matáv Igazgatósága döntött arról, hogy a Westel nevet vált és csatlakozik a világ egyik vezető mobil márkájához, a T-Mobile-hoz. A társaság hivatalos neve 2004 májusától T-Mobile Magyarország Rt., és változatlanul a Matáv Csoport 100%-os tulajdonú tagvállalata.

2005

Matávból Magyar Telekom, a „T” márka bevezetése

A Telekom Montenegro, a montenegrói távközlési társaság megvásárlására kiírt nyilvános pályázaton a Matáv szerezte mega vállalat 73%-os többségi tulajdonrészét.
A Matáv Csoportot – a hazánkban zajló eddigi legnagyobb márkaváltás keretében – 2005. május 6-án a Magyar Telekom Csoport váltotta fel. A névváltoztatás és a „T” márka teljes körű hazai bevezetése egyúttal egy új kommunikációs korszak kezdetét is jelentette. Az integrációval lehetővé vált, hogy a Deutsche Telekom Csoport tapasztalatának köszönhetően a globális háttérrel járó előnyök a magyar ügyfelek részére is közvetlenül elérhetővé válhassanak.
A Magyar Telekom Csoport tagjai – a T-Com, a T-Online, a T-Mobile, a T-Systems és a T-Kábel– együttesen a távközlés teljes spektrumát kínálták az egyéni, a kis-, közép- és nagyvállalati ügyfeleknek.
2005. decemberében a Magyar Telekom Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. egyesült.
A Magyar Telekom a 2005. decemberben szerződést írt alá a magyarországi informatikai kihelyezés (IT outsourcing) piacán tevékenykedő Dataplex Kft. 100%-os tulajdonrészének megvásárlásáról.
A Magyar Telekom elindította a harmadik generációs (UMTS) mobilhálózatot, amely lehetővé tette a videohívást és gyorsabb mobilinternetet.

2006

A cégbírósági bejegyzést követően a T-Mobile Magyarország Rt. megszűnt. Egyidejűleg 2006. március 1-jétől a Magyar Telekom hivatalos neve Magyar Telekom Távközlési Nyilvánosan Működő Részvénytársaság (angolul: Magyar Telekom Telecommunications Public Limited Company), rövidített neve pedig Magyar Telekom Nyrt. (angolul: Magyar Telekom Plc.).
A T-Mobile önálló márkaként és önálló üzletágként működik tovább a Magyar Telekomon belül és változatlan formában, megszakítás nélkül nyújtja szolgáltatásait ügyfeleinek.
A Magyar Telekom vezérigazgatójának Christopher Mattheisent nevezték ki.
A Magyar Telekom júniusban részvényvásárlási megállapodást írt alá Magyarország egyik vezető informatikai vállalatának, a KFKI csoport 100%-os akvizíciójáról, amivel Étékteremtő programjával összhangban, a Magyar Telekom tovább erősíti szerepét az IT / hálózat- és rendszerintegráció területein.
A T-Online Magyarország elindította az első kereskedelmi IPTV szolgáltatást Magyarországon, T-Home TV néven. A szolgáltatás számítógép nélkül, set-top-boxon keresztül működött, és új élményt nyújtott a tévénézőknek.

2007

A T-Online Magyarország Zrt. hozzáférési tevékenysége és az Emitel Zrt. egyesült a Magyar Telekommal. A T-Online Magyarország webes és tartalomszolgáltatási üzleti területe [origo] Média és Kommunikációs Zrt. néven folytatja tevékenységét a Magyar Telekom Csoport tagvállalataként.
A Magyar Telekom Igazgatósága döntést hozott a Társaság irányítási és szervezeti struktúrájának átalakításáról a szolgáltatási színvonal emelése, a költséghatékonyság javítása, valamint új, innovatív szolgáltatási és üzleti lehetőségek kiaknázása érdekében. A szervezeti modell átalakításáról született döntés értelmében a technológiáról az egyes ügyfélszegmensek igényeire helyeződik a hangsúly és alapvetően ügyfélszegmensek alapján határozza meg a Csoport működési modelljét.

2008

A Vállalati szolgáltatások (T-Systems) üzletághoz tartozó leányvállalatok száma hatról kettőre csökkent, miközben a szervezet megőrizte rugalmasságát és ügyfélközpontúságát.
A Magyar Telekom Csoporton belüli integrációs folyamatok részeként az iWiW Kft. és az Adnetwork Online Marketing Kft. beolvadt az Origo Zrt.-be. Az iWiW a magyar nyelvű internet legnagyobb látogatottságú közösségi oldala.
A Magyar Telekom bevezette a T-Com, T-Online és T-Kábel márkákat felváltó T-Home márkát, amely az otthonokhoz kapcsolódó vezetékes kommunikációs és szórakoztató szolgáltatásokat képviseli. Ezzel párhuzamosan megújult a vállalati „T” márka, amely a T-Home, T-Mobile és T-Systems ajánlati márkákat összefogó márkaként működik. Megjelent a Magyar Telekom új „Együtt. Veled” szlogenje, amit a T-Home és a T-Mobile is használ. A márkaváltással egyszerűbb, az ügyfelek számára egyértelmű azonosítást segítő márkastruktúra jött létre. A T-Home bevezetésével újrapozícionáltuk a Magyar Telekomot is mint egyedüli magyarországi „double triple-play” szolgáltatót, amely a T-Home és a T-Mobile révén – az országban egyedülállóan – az internetet, a televíziót és a telefonálást egyaránt elérhetővé teszi vezetékes és mobilhálózaton, otthon és bárhol.

2009

A T-Kábel Magyarország Kft. és a Dél-Vonal Kft. beolvadt a Magyar Telekom Nyrt.-be.
A Magyar Telekom elindította az országos optikai hálózat kiépítését, és elsőként vezette be az FTTH (Fiber to the Home) technológián alapuló internetszolgáltatást Magyarországon.

2010

A pénzügyi jelentések struktúrájának egyszerűsítése és az adminisztrációs költségek csökkentése érdekében a Magyar Telekom megszüntette amerikai letéti jegyeinek New York-i tőzsdei jegyzését. A társaság továbbra is fenntartja részvényeinek jegyzését a Budapesti Értéktőzsdén, és változatlanul készít angol nyelvű fordításokat az éves jelentésekről, pénzügyi beszámolókról és befektetői közleményekről.

2011

Elindult a Magyar Telekom mobilhálózatának újabb nagyszabású modernizációja, amelynek első lépéseként a T-Mobile ügyfelei megtapasztalhattáka 21 Mbps sebességet kínáló mobilinternetet. A modernizált mobilhálózat a korábbi hálózati kapacitás többszörösét is képes lesz kiszolgálni, valamint az új generációs LTE (4G) technológiára is készen fog állni.
Októberben a Magyar Telekom mobilhálózati modernizációja jelentős mérföldkőhöz érkezett: a szolgáltató megkezdte a 4G/LTE technológia kiterjesztett hálózati tesztelését ügyfelei bevonásával.
Decemberben Magyarországon elsőként innovatív, interaktív szolgáltatásokkal kibővített műholdas tévészolgáltatást indított. Az internetkapcsolat segítségével igénybe vehető interaktív televíziózást így azok is élvezhetik, akik eddig nem érhették el az IPTV szolgáltatást.

2012

Január 1-jén a Telekom – az országban elsőként – elindította a 4G/LTE alapú mobilinternet szolgáltatását. Az év végére megvalósult Budapest teljes kültéri 4G lefedettsége, és az ország lakosságának közel 27%-a számára volt elérhető a 4G-s mobilinternetezés lehetősége.
A Magyar Telekom októberben elnyerte a 2012. évi Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjat a személyes kiszolgálás kategóriában, és első helyezést ért el a Top 10 Call Center verseny telefonos ügyfélszolgálati tevékenység értékesítés kategóriájában isA Magyar Telekom második alkalommal nyerte el a magyarországi és közép- és kelet-európai Legjobb Munkahely címet a nagyvállalati kategóriában.
Hazánk egyetlen teljes körű infokommunikációs technológiai (IKT) termékportfólióval rendelkező szolgáltatójaként kezdte megújult működését a T-Systems Magyarország Zrt.. A 100%-os Magyar Telekom-tulajdonban lévő vállalat négy nagy múltú iparági szereplő egyesítésével jön létre: a KFKI Rendszerintegrációs Zrt., az IQSYS Zrt., a Dataplex Kft. és az ISH Kft. 2012. szeptember 30-ával olvadt be a T-Systems Magyarországba, végül a Daten-Kontor Kft. csatlakozott a céghez 2013. áprilistól. A T-Systems Magyarország nagyvállalati ügyfeleknek, a közigazgatásnak és intézményeknek nyújt teljes körű távközlési és IT infrastruktúra-, alkalmazásfejlesztési és rendszerintegrációs szolgáltatásokat.

2013

A Magyar Telekom 2013 folyamán egységesítette márkastruktúráját: a korábbi erős piaci márkákat egyetlen márkává ötvözte, és új, dinamikusabb arculatot vezetett be. Az ügyfelek innentől Telekom márkanév alatt érhetnek el minden szolgáltatást, legyen az mobil vagy vezetékes telefon, otthoni vagy mobilinternet, interaktív TV, egészségügyi vagy biztosítási termék. A nagyvállalati ügyfélkör részére T-Systems márkanév alatt nyújt teljes körű infokommunikációs szolgáltatásokat a T-Systems Magyarország.
A Magyar Telekom októberben elnyerte a 2013. évi Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjat a telefonos ügyfélkiszolgálás (call center) nagyvállalati kategóriában. Ezzel a Telekom az ország legjobbjának bizonyult a telefonos ügyfélkiszolgálás terén az ország nagyvállalatai közül.
A Magyar Telekom 2013 során megvásárolt kilenc kábelhálózatot, így 33 ezer háztartás számára lettek elérhetőek a TV-, szélessávú internet- és hangszolgáltatások. Ezek a tranzakciók tovább növelték a Magyar Telekom nagy sebességű internet lefedettségét és erősítették piaci pozícióit a vezetékes szolgáltatásokban.

2014

Februárban partnerségi megállapodást kötött a Kormány és a Magyar Telekom, amelynek értelmében hosszú távon együttműködnek az ország digitális fejlesztése érdekében. Cél a Digitális Magyarország megteremtése a mindenki számára elérhető nagysebességű szélessávú internet, a digitális írástudás terjesztése, valamint a vállalkozások versenyképességének növelése révén.
A Telekom májusban elsőként hozta el a „többképernyős” tévézés élményét hazánkban. Az ügyfelek a TV GO szolgáltatás segítségével az országban bárhol követhetik a tévéműsort, többféle eszközön: tableten, laptopon és okostelefonon is. A Telekom integrált szolgáltatói és hálózati képességeire építő innovatív termék választ ad a legújabb tartalomfogyasztási igényekre is.
A Telekom októberben a piaci szereplők közül elsőként vehette használatba a pályázaton elnyert új frekvenciablokkokat, ennek köszönhetően 4G mobil szélessávú hálózatának országos lakossági lefedettségét azonnal 73 százalékosra bővítette, és letöltési sebességét az elérhető maximumra, akár 150 Mbit/s-ra növelte.
A Magyar Telekom novemberben elnyerte a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban – Legjobb Online Ügyfélszolgálat” Díjat. Ezzel a Telekom az ország legjobbjának bizonyult az online ügyfélkiszolgálás terén, a www.telekom.hu keresztül biztosított ügyfélszolgálata révén.
A vállalat három évre szóló szerződést kötött a Ferencvárosi Torna Clubbal a fővárosi egyesület utánpótlásának támogatására.

2015

A Magyar Telekom és a Telenor Magyarország együttműködési megállapodást kötött 4Ghálózatuk közös fejlesztésére és üzemeltetésére. A megállapodás alapvető célja a 4G lefedettség és 4G mobilinternet mielőbbi biztosítása a vidéken élő ügyfelek számára. Ennek köszönhetően a Telekom 2015 végére közel teljesre, 97%-ra növelte az országos lakossági 4G lefedettségét.
A Magyar Telekom megvásárolta a Deutsche Telekomtól a GTS Hungary alternatív infokommunikációs szolgáltató üzletrészének 100%-át, amellyel tovább erősítette pozícióját az üzleti szolgáltatások piacán.
A Magyar Telekom májusban megállapodást írt alá a társaság új székházának megépítéséről és hosszú távú bérletéről.
A Magyar Telekom decemberben megállapodást írt alá a New Wave Media Kft.-vel az Origo Zrt.-ben meglevő 100%-os tulajdoni részesedésének eladásáról.
A fejlesztések eredményeként a Telekom nagysebességű internet lefedettsége több mint 2,2 millió háztartásra nőtt, és a Telekom céljainak megfelelően javult a vidéki régiók szélessávú szolgáltatásokkal való ellátottsága.
A vállalat tovább mélyítette együttműködését a Ferencvárosi Torna Clubbal, 2015-től az utánpótlás-nevelés támogatásán kívül a felnőtt férfi futballcsapat főtámogatójaként igyekszik még jobban hozzájárulni a klub sikereihez.

2016

Közel 20 éves együttműködést követően a Magyar Telekom névadó támogatója lett a Veszprém kézilabdacsapatának. Az aláírt megállapodás szerint a Veszprém Handball Team Zrt. által működtetett csapatok, az U10-től a felnőtt csapatig valamennyi hazai és nemzetközi versenyen Telekom Veszprém Kézilabda Csapat (Telekom Veszprém Handball Team) néven szerepelnek.
A Magyar Telekom és konszolidált leányvállalatai a digitális hálózatok országos fejlesztésére kiírt pályázat első és második (Magyarország nyugati és keleti részét érintő) körének eredményeként 46 járásra vonatkozóan 12,2 milliárd forintnyi európai uniós forrást nyertek el csoportszinten legalább 30 Mbps sebességű vezetékes hálózat fejlesztésére.
November 15-én ünnepélyes keretek között tették le a WING Zrt. tulajdonában álló és a vállalat beruházásában megvalósuló Magyar Telekom székház alapkövét, Budapesten a Könyves Kálmán körúton.
A Telekom 4G hálózatának kültéri lakossági lefedettsége az év végére 98%-ra, a beltéri lefedettség 87,2%-ra nőtt. A 300 Mbps elméleti sebességű 4G+ szolgáltatás már több mint 40 településen, a lakosság közel 25%-a számára volt elérhető kültéren. A vállalat 4G ügyfeleinek száma 44 százalékkal nőtt 2016-ban, és év végére megközelítette az 1,4 milliót, és miközben a mobil adatforgalom 70% már a 4G hálózaton keresztül bonyolódott.

2017

A Magyar Telekom részvényeladási megállapodást írt alá a Hrvatski Telekom d.d.-vel, hogy átruházza a többségi részesedését a Crnogorski Telekomban. A tranzakció eredményeként a Magyar Telekom többségi részesedése (76,53%) a Crnogorski AD. Podgorica-ban a Hrvatski Telekom d.d.-hez került transzferálásra összesen 123,5 millió euróért.
Elsőként a magyarországi mobilszolgáltatók közül a Magyar Telekom elindította 4G hálózaton a hangszolgáltatást. A 4G Hang szolgáltatás előnye, hogy hívás közben is folyamatos, 4G sebességű adatkapcsolatot tesz lehetővé.
Összhangban az Európai Uniós szabályozással a Telekom ügyfelei 2017. június 15-től a belföldi díjcsomagjukban érvényes árakon, EU roaming többletdíj nélkül telefonálhatnak, SMS-ezhetnek és netezhetnek az EU-ban, amennyiben betartják a méltányos használatra vonatkozó feltételeket.
A Telekom az optikával fedett területein bevezette a 2000 Mbit/s (=2Gbit/s) sebességű otthoni internetcsomagot, amely több eszköz egyidejű csatlakoztatása esetén - például családi használatban - megduplázta a Telekomnál addig elérhető legnagyobb sávszélességet.
Az Ericsson és a Telekom bemutatta az első 5G kapcsolatot Magyarországon, a kapcsolat 22 Gbps letöltési sebességet ért el.
A Magyar Telekom 5G teszthálózat kiépítését kezdte meg a Zalaegerszegen létesülő járműipari tesztpályán.
A harmadik karbonsemleges évét zárta a Magyar Telekom Csoport: a sikerrel csökkentettül szén-dioxid kibocsátásunkat, miközben a fennmaradó karbonkibocsátását zöld projektek támogatásával ellentételeztük.
Elindult a Hello Biznisz elnevezésű üzleti edukációs és közösségi platform, amely a hazai kis- és középvállalkozásokat segíti digitális fejlődésükben, gyakorlati tudással, inspiráló példákkal és kapcsolatépítési lehetőségekkel.

2018

Christopher Mattheisen vezérigazgató 2018. július 1-i hatállyal lemondott és távozott a Magyar Telekomtól. A Társaság új vezérigazgatója Rékasi Tibor lett, aki korábban a T-Systems Magyarország vezérigazgatója volt.
A Telekom a hazai piacon elsőként tette lehetővé az eszközbe épített SIM-kártya (eSIM) használatát hálózatán. A szolgáltató bevezette a MultiSIM-et is, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfél egyetlen előfizetéssel több SIM-en is igénybe vehesse mind a mobilinternet-, mind pedig a hangszolgáltatást. A MultiSIM a hagyományos SIM-kártyát és az eSIM-et egyaránt támogatja.
Elsőként mutatott be Magyarországon valós körülmények között működő 5G hálózatot a Magyar Telekom budapesti, Krisztina körúti székházában.
A Telekom telefonos ügyfélszolgálatán a hagyományos nyomógombos menürendszert virtuális üzleti asszisztens váltotta fel. A mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő VANDA fogadja a beérkező hívásokat, megérti a hívó ügyfél szándékát, és az alapján a lehető legyorsabban kompetens szakértőhöz irányítja a hívást. Emellett jól automatizálható és gyakran előforduló rutinfeladatokat is teljeskörűen elvégez.
A GKI Digital piacelemzése alapján 2018-ban a Magyar Telekom volt a legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő a magyar online kiskereskedelmi piacon.
A PwC Magyarország fiatalok között végzett kutatása alapján a Magyar Telekom nyerte el a Legvonzóbb Munkahely Díjat a telekommunikációs szektorban.
A Ferencvárosi Torna Club és a Magyar Telekom újabb, négy évre szóló megállapodást írt alá, amelynek keretében már nemcsak a férfi, hanem a női labdarúgást, valamint a vízilabda, jégkorong és férfi torna szakosztályokat is támogatja a vállalat.

2019

A Magyar Telekom január végén elindította az első szabványos 5G állomását Zalaegerszeg belvárosában. A valós körülmények között működő, gigabites sebességre képes teszthálózat szabványosított 5G rendszerrel valósult meg, és kereskedelmi bevezetésre érett 5G hálózati eszközöket használt.
A Magyar Telekom támogatóként csatlakozott a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság első szezonjához, ezzel megkezdve aktív szerepvállalását a hazai e-sport közösségben.
A Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország beköltözött új, közös székházukba Budapesten, a Könyves Kálmán körúton. Az ország legnagyobb irodaháza azóta több rangos építészeti és ingatlanfejlesztési díjat is elnyert.
2019-ben is folytatódott a Magyar Telekom intenzív hálózatfejlesztése, melynek eredményeképpen szeptemberben már több mint 1,7 millió gigabites sebességű elérést kínált optikai és kábelhálózatán a szolgáltató.
A Magyar Telekom 2019-ben kezdte meg az agilis munkamódszerre való átállást. A vállalati szintű agilis transzformáció célja az, hogy az ügyféligényekre, változó piaci környezetre gyorsabban, hatékonyabban tudjanak a jövőben reagálni.
A PwC Magyarország fiatalok között végzett felmérésén ismét a Magyar Telekom végzett az első helyen, mint a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban. Ezen felül 2019-ben a Randstad Employer Brand Research eredményei alapján is a Magyar Telekom nyerte a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelyének járó díjat.

2020

A Magyar Telekom az 5G-hez és a szélessávú mobil szolgáltatásokhoz kapcsolódó frekvenciahasználati jogosultságok tárgyában kiírt árverésen sikeresen szerepelt, és áprilisban elindította kereskedelmi 5G szolgáltatását. Augusztus végére újabb mérföldkőhöz ért a szolgáltatás, több tucatnyi új állomás bekapcsolásával már 23 településen - Budapest, Budaörs, Zalaegerszeg, Debrecen, Kecskemét, Szeged és Szombathely bizonyos részein, valamint 16 Balaton környéki település egyes pontjain - volt elérhető a szolgáltatás.
2020-ban is intenzíven fejlesztettük gigabites hálózatunkat: 377 ezer új optikai elérést építettünk, 117 ezer kábeles elérési pontot pedig gigabit-képessé fejlesztettünk. Ezzel összesen közel 2,5 millióra nőtt hálózatán a gigabites elérések száma.
Létrejött a fiatalokat támogató Telekom Kraft, amely kreatív önkifejezést, digitális készségfejlesztést és szakmai tapasztalatszerzést ösztönöz képzések, közösségi projektek és inspiráló események révén.
A PwC Magyarország felmérésén idén harmadszor, míg a Randstad Employer Brand Research kutatása alapján másodszor érdemelte ki a vállalat a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelyének járó díjat.

2021

A Magyar Telekom Csoport a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásának előmozdításáért, az akadálymentes munkahelyi környezet fejlesztéséért, valamint a befogadó vállalati kultúráért tett eredményei és erőfeszítései alapján a Fogyatékosságbarát Munkahely Arany fokozatú díját érdemelte ki.
A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján.
A PwC Magyarország évente zajló kutatása eredményeként 2021-ben – immár negyedik éve – ismét a Magyar Telekom nyerte el a Legvonzóbb Munkahely Díjat a telekommunikációs szektorban, míg a Randstad Employer Brand Research harmadik alkalommal ítélte a vállalatnak ezt az elismerést.
Továbbra is intenzíven fejlesztette gigabites hálózatát a Magyar Telekom: hálózata 401 ezer új optikai eléréssel bővült, 40 ezer kábeles elérési pontot pedig gigabit-képessé fejlesztett. Így már több mint 3 millió otthon és vállalkozás számára kínált gigabites sebességet hálózatán.
Elsőként vezette be Magyarországon a Campus Network technológiát, amely privát 5G hálózati megoldásaival lehetővé tette az üzleti ügyfelek számára a nagysebességű, biztonságos és testreszabott mobilkapcsolatot saját telephelyükön.
2021-ben – immár negyedik éve – újra a Magyar Telekom webshopjából rendeltek összességében a legnagyobb értékben mobiltelefont és tabletet a magyar nyelvű webáruházak közül. A teljes online kiskereskedelmi piac 2,3 százalékát tudhatja magáénak a Telekom, amivel az ötödik legnagyobb hazai online szereplőnek számít – derült ki a GKID (korábbi nevén GKI Digital) piacelemzéséből.
Elindult a Magyar Telekom ötödik fenntarthatósági stratégiai ciklusa, amely 2030-ig határoz meg fenntarthatósági célkitűzéseket. A stratégia kiemelt gondolata, hogy a digitalizációt az emberek, a családok és a vállalkozások fejlődésének, valamint a környezet védelmének szolgálatába állítva az ország vezető fenntartható vállalataként működjön a Magyar Telekom Csoport.

2022

A Randstad Employer Brand Research munkáltatói márkakutatása eredményeként Nívó-díjat kapott a Magyar Telekom, hiszen sorozatban negyedik éve nyerte el a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelye elismerést. A PwC Magyarország évente kutatása már ötödik alkalommal erősített rá erre, hiszen tőlük is megkapta a vállalat a Legvonzóbb Munkahely Díjat a telekommunikációs szektorban.
A hálózat kihasználatlansága miatt lekapcsolta 3G hálózatát a Magyar Telekom, amely 2022. július 1. után már sehol nem érhető el az országban. Az ügyfelek nem maradnak szolgáltatás nélkül ezt követően sem: a közel országos lefedettségű, a korábbi technológiáknál jobb ügyfélélményt nyújtó 4G hálózat továbbra is rendelkezésre áll mind a hang-, mind az adatforgalom céljára. A legfeljebb 3G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek hangforgalmát a meglévő 2G hálózat veszi át.
2022. októberétől a HD hangminőséget biztosító VoLTE (4G Hang) technológia már roaming helyzetben is elérhető Szlovákiába (a Slovak Telekom hálózatán) utazó minden lakossági havidíjas és legtöbb üzleti havidíjas ügyfél számára, így a 4G Hang nyújtotta előnyöket, tehát a kiváló hangminőséget, gyors hívásfelépülést már nem csak belföldön élvezhetik a Telekom ügyfelek.

2023

A Magyar Telekom mobilhálózati fejlesztéseinek hatására jelentősen bővült az 5G lefedettség: 2023 év közepére a kültéri lakossági 5G-hozzáférés elérte a 60%-ot.A fejlesztések nemcsak a lakossági lefedettséget bővítették, hanem célzott helyszíneken is megvalósultak. Ilyen volt például a Groupama Aréna, ahol nagy forgalmú rendezvények idején is valós idejű, gyors és stabil 5G-kapcsolatot biztosított a Telekom.
A vezetékes gigabites lefedettség elérte a 80%-ot, több mint 200 ezer új optikai hozzáférési pont létrehozásával.
A vállalat hosszú távú stratégiai megállapodást kötött a magyar kormánnyal a digitális transzformáció előmozdítása érdekében.
Elindult a Wi-Fi 6E szolgáltatás, valamint az automatikus 5G-hozzáférés a kompatibilis készülékekre.
A Randstad Employer Brand Research ötödik alkalommal ítélte oda a Magyar Telekomnak a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelye címet. A PwC 2022-es Munkaerőpiaci Preferencia kutatásában hatodszorra lett a Telekom a „Telekommunikáció és média” kategória 1. helyezettje.
A vállalat bővítette fenntarthatósági törekvéseit: bevezette a felújított mobilkészülékek forgalmazását, amelyek környezetbarát alternatívát kínálnak a hulladékcsökkentés és a körforgásos gazdaság támogatására.
A vállalat stratégiai szintre emelte e-sport iránti elköteleződését, amikor vezérigazgatója, Rékasi Tibor a Magyar E-sport Szövetség elnöke lett.
Elindult a Hello Szülő, a Magyar Telekom edukációs platformja, amely hiteles szakértők bevonásával segíti a szülőket eligazodni a digitális világ kihívásaiban, tartalmas cikkekkel, videókkal és podcastokkal.
Október végén indította útjára a Magyar Telekom és a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Netrevalók című közös programját, amely során könyvtári foglakozásokon középiskolás diákok személyre szabottan, saját tudásszint és érdeklődés alapján ismertetik meg az idősebbeket olyan digitális megoldásokkal, amelyek a mindennapi életük során valós segítséget nyújthatnak számukra. Elindult a Magenta Moments kedvezményprogram, amely személyre szabott ajánlatokkal, exkluzív élményekkel és digitális meglepetésekkel jutalmazza a Magyar Telekom ügyfeleit.

2024

A Magyar Telekom folytatta hálózatfejlesztéseit, és jelentős előrelépést ért el az 5G technológia területén: az év végére a kültéri lakossági 5G lefedettség megközelítette a 74%-ot, míg a 4G lefedettség elérte a 99%-ot. A Balaton körüli területeken az 5G kültéri lefedettség meghaladta a 90%-ot. A budapesti metróhálózat valamennyi vonalán elindult az 5G szolgáltatás, amely jelentősen javítja a fővárosi utazók digitális élményét.
Elindult a Telekom Egészség szolgáltatást, amely díjmentes telefonos és online orvosi tanácsadást, időpontfoglalást, egészségfelmérést és személyre szabott életmód-tanácsadást kínál Magenta 1 ügyfelek és családtagjaik számára.
A fenntarthatósági célkitűzések keretében a vállalat tovább dolgozott a kibocsátás csökkentésén, és vállalta, hogy 2030-ig nullára csökkenti a károsanyag-kibocsátást, miközben beszállítói körében is 30%-os csökkentést tervez.
A Randstad Employer Brand Research nemzetközi munkáltatói márkakutatása szerint a Magyar Telekom már hatodszor kapta meg a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelye címet, míg a PwC Magyarország felmérésében hetedik alkalommal ismerték el a vállalatot a telekommunikációs és média ágazat legvonzóbb munkahelyeként.
Az elmúlt évek intenzív vezetékes hálózatfejlesztéseinek köszönhetően a Magyar Telekom 2024 októberében már közel 3,8 millió otthon és vállalkozás számára kínált gigabites sebességet, vagyis az általa lefedett pontok 83%-a már képes a maximális le- és feltöltési gigabites sebességre. A Magyar Telekom gigabit-képes hálózatának több mint háromegyede pedig optikai hálózat, melyen keresztül már több mint 1 millió előfizető veszi igénybe a vállalat szolgáltatásait.
Év végén befejezte 5 éve indított mobilhálózat modernizációs programját, melynek keretében összes mobil bázisállomását korszerűsítette és a modernizált állomások jelentős hányadán kapacitásbővítést, valamint 5G indítást is végrehajtott. A modernizáció célja a szolgáltatásminőség fenntartása és fejlesztése, valamint a kapacitás növelése az ügyfelek hang- és adatforgalmi igényeinek figyelembevételével.
Elindult a Telekomosok Fesztiválja, a Magyar Telekom országjáró nyári eseménysorozata, amely ingyenes koncertekkel, közösségi élményekkel és digitális aktivitásokkal hozza közelebb a márkát az emberekhez.
A Magyar Telekom és a Veszprém Handball Team Zrt. közötti együttműködés 2024. június 30-án közös megegyezéssel megszűnt, ezzel lezárva egy több mint 27 éves szponzorációs kapcsolatot, amelyből 2016-tól a Telekom névadó főszponzorként is szerepelt.


2025

2025 elején a Magyar Telekom kivezette a SAT TV szolgáltatást, ezzel lezárva a műholdas televíziózás korszakát, és a digitális televíziós megoldásokra helyezve a hangsúlyt.A Magyar Telekom bemutatta a Magenta AI mesterséges intelligenciát, amely a Telekom alkalmazásban segíti az ügyfeleket valós idejű internetes kereséssel, illetve elindította az Országtuning kampányt, melynek célja a lakosság digitális felzárkóztatása.
Júniustól elérhetővé vált a Real-Time Text (RTT) szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a hívás közben gépelt szöveg azonnal megjelenjen a másik fél készülékén külön alkalmazás vagy gombnyomás nélkül – ez a szolgáltatás a hallássérült vagy beszédben akadályozott ügyfelek számára kiemelten fontos.
Szeptemberben elindította XGS-PON optikai hálózatát, amelyen a lakossági ügyfelek akár 4 Gbps letöltési sebességet érhetnek el, míg az üzleti szegmensben szimmetrikus, 8 Gbps-os sebesség áll rendelkezésre. Ezzel egy időben – országos szinten elsőként - elindult a WiFi 7 technológia, amely stabilabb, gyorsabb és nagyobb kapacitású vezeték nélküli kapcsolatot biztosít otthoni és üzleti ügyfelek számára.
Bemutatkozott a Telekom CoMind nevű, újgenerációs mesterséges intelligencia platformja, amely a vállalatok saját tudásbázisát alakítja mindig naprakész, digitális szakértővé.
A vállalat hetedik alkalommal nyerte el a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelye címet a Randstad felmérésén.
A Magyar Telekom Nyrt-ből leválással létrejött a Magyar Telekom Mobile Infra Zrt. a passzív mobil infrastruktúra kezelésére, amely működését 2025. november 1-jén kezdte meg Markovics Sándor vezetésével.