Garanciális feltételek – Telekom lakossági szolgáltatások

Készülékek javítása, jótállási, kellék- és termékszavatossági jogok

Első lépések hiba esetén

Olvasd el a használati útmutatót, ellenőrizd telefonod

Kérjük, olvasd el a használati útmutatót, hátha megoldást találsz benne a problémádra!
Mielőtt szervizbe küldenéd a készüléked, ellenőrizd, hogy naprakész szoftverrel rendelkezik-e! A szoftver naprakészen tartása megoldja a legáltalánosabb előforduló problémákat, amit a készülékjavításra leadás nélkül, könnyedén, önállóan el lehet végezni.

Szoftverfrissítés

A szoftverfrissítés a készülék menü rendszeréből kiválasztva elindítható Wi-Fi hálózaton, mobilinternet-hálózaton keresztül (ez utóbbi plusz költséggel járhat) vagy, ha erre nincs lehetőség, a készüléked gyártójának internetes támogatói oldaláról.

Biztonsági mentés

Amennyiben a problémát nem sikerül orvosolnod, és van rá lehetőséged, javasoljuk, hogy mentsd le a tárolt adatokat, programokat, beállításokat.

Felhívjuk a figyelmedet, hogy azon termékek javítását, amelyekre jótállás vonatkozik, a Jótállási jegyen szereplő feltételek szerint vállaljuk, ezért feltétlenül olvasd el a jótállási jegyet!

Mit tegyél, ha a hiba továbbra is fennáll?

  1. Foglalj időpontot egyik üzletünkbe, vagy látogass el egy márkaszervízbe.
  2. Hozd el a meghibásodott terméket, tartozékait, jótállási jegyet és számlát a vásárlásról.

Hol és hogyan tudom érvényesíteni a jótállási igényem?

Gyártók és gyártói szervizek elérhetőségei és szolgáltatásai:

Acer: Acer szervizközpont; Telefon (munkanapokon 8:30–17 óráig): +36 (1) 555 5200

AOC monitor:Telefon: +36 ⁣(1) ⁣8001640

Apple termékek (iPhone, iPad, Mac, Watch, Apple TV, AirPods): Apple támogatás

ASUS Notebook: technikai támogatás; Asus szerviz elérhetőségek; Telefon: +36 (1) 452 4670

D-Link: technikai támogatás; Telefon: +36 (80) 315 465

Dell: márkaszerviz

Gaba TV:GABA Szerviz: 1097. Budapest, Timót utca 4/a, Telefon: +36 (70) 944 1528, e-mail: szeviz@gabatech.hu

Garmin:Navi-Gate Kft 1133 Budapest Hegedűs Gyula u 89/a (számlát vinni kell)

Gigaset DECT Telefon: márkaszerviz, Elérhetőség: +36 (1) 267 2109

Google Pixel: A Google-hardver ügyfélszolgálata

Hisense TV: Oktogon Szerviz Kft, e-mail: gorenje@oktogonszerviz.hu, +36 (1) 6777 699

Hitachi TV: Szellemkép Bt.

HP: márkaszerviz

JBL: RepairBay márkaszerviz

Lenovo Tablet: szerviz

Lenovo Idea Notebook és Lenovo Legion go konzol: szerviz

Lenovo Think Notebook: márkaszerviz

LG TV: márkaszerviz

Motorola: szerviz

Microsoft Xbox és kontroller:Telefon: +36 (80) 018 590

MSI: szerviz

Philips TV:1117 Budapest, Karinthy Frigyes út15., +36 (1) 209 6052, e-mail: philipsszerviz@szervizkft.hu

Playstation: szerviz; 1091 Budapest, Üllői út 53/a. H 9-18, K-CS 9-17, P 9-16

Samsung TV: márkaszerviz; Telefon: +36 (80) 726 786

Strong Mesh(nem Kaon / nem okoswifi): szerviz

Thomson: Conelser- 8000 Székesfehérvár Berényi út 72-100. 197-es ép.; Telefon: +36 (22) 502 866; +36 (20) 501 5170

TLC TV: Conelser- 8000 Székesfehérvár Berényi út 72-100. 197-es ép.; Telefon: +36 (22) 502 866; +36 (20) 501 5170

Xiaomi TV, roller: TMX szervizhálózat

Jótállási igényed a kötelező jótállás időtartama alatt a vásárolt termékhez mellékelt és/vagy elektronikusan biztosított jótállási jeggyel érvényesítheted a jótállási jegyen rögzített feltételek szerint, ezért kérjük, hogy ezen iratokat gondosan őrizd meg. A jótállási jegyet megtalálhatod belépés után, a fiókodban, a Dokumentumok menüpont alatt. Elveszett jótállási jegyet nem áll módunkban pótolni. A jótállási jegyen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.

A termék kivizsgálásához és javításához javasoljuk, hogy vidd magaddal a termékkel együtt használt tartozékokat is.

A készülékek jótállása csak akkor érvényesíthető és a gyártói szervizek a garanciális javítást csak akkor végzik el, ha rendeltetésszerű használt során hibásodott meg. Jótállási kötelezettséget kizáró ok lehet tehát például:

  • rendeltetésellenes használat során a készülék fődarabja törött, leégett;
  • a készülék beázott, folyadék indikátor matrica elszíneződik;
  • a készülék kijelzője törött;
  • a készülék illetéktelen személy által javított;
  • illegálisan módosították a készülék szoftverét;
  • nem a hivatalos beszerelő által végzett gépkocsiba szerelés;
  • a készülékben tárolt és hátlapon lévő IMEI szám nem azonos, illetve a gyári IMEI címke hiányzik vagy sérült;
  • a készülék rendszercsatlakozója sérült.

A jótállást kizáró okok a jótállási jegyen, illetve a gyártó által meghatározott feltételek között olvashatóak. Ilyen esetekben a készülék javítását a gyártói szerviz csak térítéses keretek között vállalja.

Esetlegesen felmerülő kérdéseiddel fordulj telefonos ügyfélszolgálatunkhoz a 1414 számon.

3 munkanapon belül vetted a készüléket?

Vidd el a készüléket, a tartozékait és a jótállási jegyet a legközelebbi Telekom üzletbe!

Az értékesítést (online vásárlás esetén a kézhezvételt) követő 3 munkanapon belül tapasztalt, rendeltetésszerű használatot akadályozó meghibásodás esetén a kötelező jótállás hatálya alá tartozó készülék cseréje kérhető, elsődlegesen abban a Telekom üzletben, ahol vásároltad azt. Amennyiben a telekom.hu-n keresztül vásároltál online, akkor bármelyik Telekom üzletben kérheted a kézhezvételtől számított 3 munkanapon belüli cserét.

Felhívjuk figyelmedet, hogy kizárólag abban az esetben végezhető el azonnal a csere, amennyiben a 3 munkanapon belül bejelentett hiba a helyszínen egyértelműen tapasztalható, a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza és rendelkezésre áll a szükséges csere készlet.

Készlethiány esetén kollégáink azonnal megrendelik számodra a csere készüléket és tájékoztatnak arról, hogy várhatóan mikor tudod átvenni. Amennyiben a készülék hibája nem tapasztalható, illetve az a rendeltetésszerű használatban nem akadályoz, úgy jótállási igényed az általános intézési szabályok szerint kerül rendezésre, bevizsgálásra és javításra.

A készüléket a jótállási jegyen (illetve annak mellékletében) szereplő szervizekbe viheted. A Telekom üzleteinek listáját megtalálod az Üzletkeresőben.

Mi a teendő, ha 3 munkanap eltelt már a vásárlás óta?

Ha készüléked a vásárlástól, illetve kézhezvételétől 3 munkanapon túl, a kötelező jótállási időn belül, rendeltetésszerű használat mellett meghibásodik, akkor a vonatkozó jogszabályi rendelkezések szerint érvényesítheted jótállási jogaidat.

Garanciális javítás

Így első lépésben lehetőséged van díjmentes garanciális javításra, vagy adott esetben, ha az nem jelent aránytalan többletköltséget a kötelezett számára, akkor kérheted a készülék cseréjét.

Leadás Telekom Üzletben

Ha a Telekom üzletben adod le a terméket, mi ezt továbbítjuk a gyártó márkaszervízébe, ahol megvizsgálják a terméket és szükség esetén javítják.

Leadás márkaszervízben

Közvetlenül a gyártó márkaszervízét is megkeresheted, ez kevesebb időt vesz igénybe. A hivatalos márkaszervizekről a készülék gyártójánál érdeklődhetsz, illetve a lentiekben rögzített elérhetőségeken (gyártói szervizek elérhetőségei).

Mindkét esetben ugyanazokra a dokumentumokra lesz szükséged.

A gyártó által vállalt garancia/jótállás pontos időtartamáról és feltételeiről a készülék használati leírásában, illetve gyártó honlapján találsz meg minden fontos információt.

Mennyi idő alatt javítják meg a készülékem?

A javítás ideje a hiba jellegétől függ.

A gyártó kijelölt szakszervizeiben leadott készülékek javítási idejét az adott gyártó javítási lehetőségei határozzák meg, ami az azonnali készülékjavítástól a 15 napon belüli javítási határidőig lehetséges. Agyártóknak lehetőség szerint 15 napon belül kell rendezniük a náluk jelentkező javítási igényeket.

A Telekom üzletekben leadott készülékek szervizelése nem a Magyar Telekomnál történik: a készüléket minden esetben továbbítjuk a gyártói márkaszerviznek, az ott végzett javítás várható ideje 15 nap. Amennyiben további tájékoztatást szeretnél kapni, fordulj a gyártó központi szervizéhez.

Amennyiben készülékedet valamelyik Telekom üzletünkben adtad le javításra, úgy annak elkészültéről SMS-ben tájékoztatunk.

Mit tegyek, ha már lejárt a jótállási idő?

A jótállási idő lejárata után elsősorban a gyártó kijelölt szervizeiben lehet kezdeményezni a javítást, ahol a javítás előtt bevizsgálják a készüléket, és árajánlatot adnak a várható javítási költségről. Amennyiben elfogadod a kapott árajánlatot, az abban megjelölt áron elvégzik készüléked javítását, ellenkező esetben bevizsgálási költség kerül számlázásra.

A jótállásra és szavatosságra vonatkozó további információk

Jótállásra, szavatosságra vonatkozó jogszabályok:

  • A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157-6:173. §§
  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
  • 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet