Mit tehetek, ha nem működik a TV-szolgáltatásom Thomson X301T digitális elosztó használata esetén?
Első lépésként ellenőrizd, hogy a vevőegység előlapján a fő nyomógomb milyen színben világít:
- Ha piros fénnyel világít, akkor a vevőegység készenléti állapotban van. Nyomd meg a Stand by gombot a vevőegység távirányítóján, vagy az előlapi bekapcsoló gombot a vevőegységen.
- Hogyha nem világít, akkor a vevőegység nem kap áramot. Ebben az esetben győződj meg róla, hogy a tápegység nem csúszott-e ki a csatlakozóból. Ehhez fordítsd meg az eszközt és nézd meg a hátlapját.
- Vizsgáld meg, hogy minden csatlakozó a helyén van-e, illetve a vevőegység hátoldalán a fő kapcsoló be van-e kapcsolva.
- Majd nézd meg, hogy a SCART vagy a HDMI-csatlakozó (attól függ, melyiket használod) nem csúszott-e ki a televízióból vagy a vevőegységből.
Amennyiben az eszköz kap áramot, a csatlakozók a helyükön vannak, de nem működik a szolgáltatás, ellenőrizd a TV-készüléket:
- Hagyományos televízió esetén a készülék távirányítója (általában az AV gomb megnyomásával, de ez készülékenként eltérhet) segítségével nézd meg, hogy a televíziód megfelelő bemenetre van-e kapcsolva.
- Ha lapos TV-készüléked van, ellenőrizd le, hogy a megfelelő HDMI-csatlakozó van-e kiválasztva.
Helyes működés esetén a képernyőn az adást, vagy a Telekom feliratot kell látnod.
Abban az esetben, ha megfelelően van beállítva a TV-készülék, de a képernyőn semmi nem látható, javasoljuk, hogy hívd a 1414-es ügyfélszolgálati hívószámunkat, hogy ellenőrizhessük a TV-szolgáltatás működését. Ha a hívás során kiderül, hogy a problémát a TV-szolgáltatás meghibásodása okozza, a javítást természetesen díjmentesen végezzük el.
Amennyiben megfelelően van beállítva a televízió, de csak a Telekom felirat látszik, ellenőrizd az UTP-kábelt:
- Ha a Telekom felirat látszik, akkor nézd meg a beltéri egység hátulján, hogy az internet kapcsolatot biztosító (úgynevezett UTP) kábel nincs-e kicsúszva és a kábel csatlakozója felett található lámpák gyorsan szabálytalanul villognak-e.
- Normál működés esetén a lámpák gyorsan, szabálytalanul villognak. Ha nem világítanak, akkor győződj meg róla, hogy a vevőegységet és a digitális elosztót összekötő UTP-kábel csatlakozója nem csúszott-e ki valamelyik eszközből.
Hogyha a lámpák folyamatosan világítanak, akkor ellenőrizd a digitális elosztót is, melyet ide kattintva tudsz kiválasztani.
Abban az esetben, ha folyamathoz az eszköz használati útmutatójára is szükséged van, a leírást itt találod meg: Cisco ISB6000 IPTV-vevőegység család
Ha már ellenőrizted a digitális elosztót, és a szolgáltatás továbbra sem működik, az észrevételed leggyorsabban az alábbi módok egyikén jelentheted be:
- Otthoni szolgáltatásoddal kapcsolatos hibát könnyen és gyorsan bejelentheted erre a linkre kattintva, az oldalon megjelenő chat szolgáltatás segítségével,
-
a 1414-es telefonszámunkon (Hogyan kommunikáljak Vandával?),
- e-mailben "Műszaki, Hálózati-Lefedettségi Hiba/Műszaki hibabejelentés – TV” kategóriát választva. Ebben az esetben 3 napon belül felhívunk az általad megadott telefonszámon.
Továbbá figyelmedbe ajánljuk a Telekom Fórumot is, ahol bátran kérdezhetsz a közösség tagjaitól, szakértőitől, illetve Te is megoszthatod tapasztalataidat, tudásodat.
Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:
Köszönjük a visszajelzésed!