2021. szeptember 4. 22 órától várhatóan szeptember 5. estig – rendszereink ütemezett műszaki karbantartása miatt – telefonos ügyfélszolgálataink, a Telekom alkalmazás, a telekom.hu weboldalon a webshop, a lakossági és üzleti online önkiszolgáló felületeink és az online chat nem lesz elérhető, valamint Telekom és Partner üzleteink vasárnap országszerte zárva tartanak. Részletek
2021. szeptember 4. 22 órától várhatóan szeptember 5. estig – rendszereink ütemezett műszaki karbantartása miatt – telefonos ügyfélszolgálataink, a Telekom alkalmazás, a telekom.hu weboldalon a webshop, a lakossági és üzleti online önkiszolgáló felületeink és az online chat nem lesz elérhető, valamint Telekom és Partner üzleteink vasárnap országszerte zárva tartanak. Részletek

GYAKORI KÉRDÉSEK

Gyanús (adatkérő, számlabefizetésre felszólító) levelet kaptam a Telekomtól. Mi a teendőm ilyenkor?

Az adathalászat (phishing) az egyik legklasszikusabb internetes csalási forma, mellyel a csalók célja, hogy megszerezzék a személyes adatainkat és ezekkel törvénytelen, nekünk kárt okozó cselekményeket hajtsanak végre.

  • A Magyar Telekom (T-Systems, illetve korábban T-Home, T-Mobile, T-Com, T-Online, T-Kábel márkák) soha nem küld elektronikus levélben számlákat, illetve nem kér felhasználó neveket, jelszavakat, előfizetői adatokat.
  • Ellenőrizd a feladó e-mail címét!
  • Ellenőrizd a levél tárgyát! Soha nem küldünk pl. "Ez nagyon fontos" vagy "Hitelkártya elutasítva!" tárggyal levelet.
  • Ellenőrizd, hogy valóban az előfizetésed adatai (pl.: MT azonosító, folyószámla szám) szerepelnek benne!
  • Ellenőrizd, hogy a számla összege nem tér-e el a megszokottól (pl. túlzottan alacsony vagy magas a számlázott összeg)!
  • Ellenőrizd belépési oldal címét (URL-t), és soha ne lépj be oda, ha az gyanús:
    • pl. az általunk küldött Számlaértesítő levélben nincs „Befizetem” vagy "Fizess most" gomb.
    • a valódi Számlaértesítő levélben „Számla megtekintése” gomb található, ami a https://telekom.hu/ugyfelszolgalat/szamlaim linkre mutat, ahol belépés után meg tudod nézni a számlalevelet és soha nem egyből az OTP Bank felületére navigál.
    • Valódi számlaértesítő esetén a befizetését kizárólag az online ügyfélszolgálatra belépve tudod elindítani!
  • Olvasd el mindig a levél szövegét! Pl. a számlaértesítő levélben soha nem tegeződünk és a leveleinkből nem hiányoznak az ékezetek.
  • Ne kattints a linkre, inkább használd a biztonságosabb útvonalakat (böngésző könyvjelzőt, keresőt, kézi beírást, stb.). Ha véletlenül mégis kattintottál, ellenőrizd a böngésző címsorában szereplő oldal címét és a megnyíló oldalon található szöveget. Gyanakodj, ha pl. hiányoznak az ékezetek vagy magyartalan kifejezéseket látsz!
  • Ne válaszolj az ilyen jellegű e-mailekre, és semmilyen módon ne adj meg adatokat.
  • Ha véletlenül befizetést indítottál, javasoljuk, hogy haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot a számlavezető bankoddal!
  • A saját biztonságod érdekében időnként változtasd meg az internetezéshez használt jelszavaidat (a biztonságos jelszó kiválasztásához itt találsz segítséget).

További hasznos információkat itt olvashatsz az adathalászatról, illetve ide kattintva tudhatod meg a mit kell tenned, ha adathalászatot tapasztalsz.

Emellett ellátogathatsz a Telekom Fórum a Veszélyzóna topikjába, ahol megismerheted más ügyfelek tapasztalatait és természetesen magad is közzé teheted az általad kapott gyanús levelet, segítve ezzel a közösség tagjait.

Utoljára frissítve: 2021. július 27.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!