Hogy jelenik meg a számlán a jóváírás?
Több jóváírást kaptam, mint amennyi a számlán szerepel. Hová tűnt a maradék összeg?
2021. július 28-tól megváltozott a jóváírások kezelése társaságunknál annak részeként, hogy megfeleljünk a Nemzeti Adóhatóság (NAV) számlázással kapcsolatos elvárásainak. Ettől a naptól kezdődően a jóváírások megjelenítése az alábbiak szerint változik:
-
amennyiben a kapott jóváírás nettó összege kevesebb, mint a számla nettó végösszege, abban az esetben a teljes jóváírás szerepelni fog a számlában.
(Példa: A számla nettó végösszege 8200 Ft, a kapott jóváírás nettó 5000 Ft. A számla végösszege 3200 Ft-ra csökken. A jóváírás teljes összege szerepel a számlában) -
amennyiben a kapott jóváírás nettó összege magasabb, mint a számla nettó végösszege, akkor a jóváírásból csak akkora részt érvényesítünk a számlában, amivel a számla nettó végösszege pontosan 0 Ft lesz. A jóváírásból fennmaradó összeget a következő havi számlában ugyanilyen módon érvényesítjük majd.
(Példa: A számla nettó végösszege 3000 Ft, a kapott jóváírás nettó 6500 Ft. A jóváírásból 3000 Ft-ot a számlában megjelenítünk, így a számla nettó végösszege 0 Ft lesz. 3500 Ft-ot tovább görgetünk a következő havi számlába. Annak a végösszege is 3000 Ft. A jóváírásból megint felhasználunk 3000 Ft-ot, így a számla végösszege 0 Ft lesz. A jóváírásból fennmaradó 500 Ft-ot tovább görgetjük a következő havi számlába és annak a nettó végösszegéből fogjuk levonni.
A fentiekből látható, hogy egy jóváírást több számlában kell érvényesítenünk – szétbontva -, annak érdekében, hogy a számla nettó végösszegét ne haladjuk meg negatív irányba.
Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:
Köszönjük a visszajelzésed!